enva Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Skal kjøpe ny bil og per nu står valget mellom Volkswagen Passat (med BMT) og Toyota Avensis D4D. Årsmodell blir enten 2012 eller 2013. Til tross for at vi har vært meget fornøyde Toyota kunder i 9 år, er valget vanskelig mellom ovennevnte biler. Toyota er jo kjent for sin kompromissløse kvalitet og driftssikkerhet. VW virker også ganske bra på de fleste plan, men jeg hører og leser stadig at det er en del ymse med Passatene. Det viktigste for oss er at bilen er trygg og driftssikker, med så få verkstedbesøk som overhode mulig i løpet av de kommende årene. I tillegg er vi meget opptatt av at bilen skal være drivstoffgjerrig og romslig for en familie på 5 med to hunder, som kanskje ønsker å ta med kanoen på taket i samme slengen. Nå ber jeg ikke om få ramset opp andre valgmuligheter hva gjelder bilmerke etc (vi har bestemt oss for VW Passat eller Toyota Avensis), men en vurdering av hvem av de to som er best i forhold til driftssikkerhet, plass, kvalitet og forbruk. Med andre ord: hvem er best totalt sett? Del gjerne egne erfaringer etc! Endret 29. desember 2012 av enva Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 For min del er Avensis uaktuell, den er altfor trang i forsetet, dårlig takhøyde. Kjører du så mye at du foretrekker diesel? VAG har ellers kommet med noen fine og moderne bensinalternativer. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Personlig tror jeg dettEr ikke i tvil om at Avensis-en vil gi et mer forutsigbart bilhold. Den er ikke feilfri, men i det store og hele er verkstedene der langt mer villig til å ta feil på garanti, som et VAG-verksted lettere ville kalt "slitasje". Nå er jeg kanskje farget av egen og venners/kollegers opplevelse av verkstedene lokalt her i Bergen, så det er slett ikke sikkert at det er tilsvarende over resten av landet. Derimot er det ganske stor forskjell i komfort og opplevd kvalitet på disse 2 bilene. Passat-en er i mine øyne langt mer moderne og henimot en klasse over Avensis-en. Som Zanta nevner, det kan være verdt å se på bensin-motorene. Mye positivt har skjedd på bensiner-siden siste par årene :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå