otl Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Har et z77 v-pro, 3570k og disse minne brikkene http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618010 som jeg tenkte å prøve å kjøre på 1866mhz med 1.6v. Er det noe annet jeg må passe på når jeg øker volten på minne? Kjører alt på auto stort sett, med offset voltage. Noen andre spenninger jeg må ta i betrakning? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det spørs jo hva annet du skal gjøre. Setter alltid ram til 1,6 og endrer kun på 4-5 ting så er riggene mine 4,6 og stabile nok til folding 24/7. Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Skal kun få minne opp som jeg nevnte tidligere. Cpu'n er på 4.2, som er greit nok. Hvis jeg setter minne på 1.6v, kan alt annet stå på auto? Setter jo timings selv selvfølgelig, men er det andre volt innstillinger en må ta hensyn til i forbindelse med å justere på ram volten? Endret 30. desember 2012 av otl Lenke til kommentar
War Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Jepp, minnekontrolleren er flyttet til cpu, før måtte man øke vølten på norbrua også. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Du kan teste litt med Memtest86+. Med Memtest86+ kan man finne nøyaktig hvilken spenning minne trenger til en gitt Mzh. Test 5(hard test) er den som først gir feil viss du gir for lite spenning til minne. Trikset er og bare kjøre Test 5(det er innstilling for dette) for og "fine tune" spenning minne trenger,når det ser bra ut kan du kjøre igjennom alle 9 Tester noen ganger. I Windows kan kan du teste med prime-95(Default) her testes nesten bare minne,for og teste Cpu bruker man prime-95(small ftt`s) Nå vil nok 1.6v være noenlunde greit for 1866mhz,men det har du fått noen tips om testing av minne. Hva gjør Test 5? Test 5 [block move, 64 moves]<br>This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns. Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Takker for hjelp/tilbakemeldinger Kjører på 1866mhz 9-10-9-27 2T med 1.6v. Kan jeg sette de på 1T og kjøre memtest? Eller skal de stå på 2T? Endret 30. desember 2012 av otl Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) 1T command rate er raskere enn 2T command rate,1T kan være vanskeligere og få stabil. Viss tester ikke viser feil kan 1T være grei Du vil ikke merke forskjell på på 1T og 2T i vanlig bruk av pcen,kjører du noen benchmark tester vil du se en liten forbereding. I spill vil 1T gi rundt 1 FPS forbedring i forhold til 2T. Endret 30. desember 2012 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Det jeg var mest skeptisk til var å ha alle strømsparinger på, å kjøre alt av volt innstillinger på auto, for så og sette 1.6v på minne. Men da trenger jeg ikke bry meg om det så lenge det ikke er andre volt innstillinger som må passes på når en øker minne volten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå