Vertical^ Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Hei! Går nå VG3 Dataelektroniker, og ønsker meg ut i offshore den kommende sommeren/høsten. Jeg vet at Statoil legger ut muligheten for å søke nå i januar, men er veldig usikker på de andre selskapene. Planlegger jo selvfølgelig å søke der. Jeg har skrevet opp en del firmaer, da blant annet; Odfjell National oilwell Statoil ConocoPhillips Talisman BP Shell Aker Solutions Aibel COSL Det jeg sliter med er lite uoversiktlige sider som gir meg lite informasjon. De fleste sidene er bare på engelsk, noe jeg overhodet ikke har noen problemer med, men sidene er uoversiktlige. I tillegg er jeg ikke helt sikker på om alle selskapene tar inn dataelektroniker lærlinger. Noen som vet om søknadsdatoer, eller noen som klarer å finne noe info. Ingen av sidene legger ut like god informasjon for lærlinger som Statoil. Har ikke vært innom alle selskapenes nettsider så det er nevnt, men den jobben starter jeg med nå. Vil gjerne ha litt informasjon om selskapene jeg har nevnt også. Noen som har erfaring eller kjenner noen som jobber/har jobbet i et av selskapene? Setter stor pris på linker og generell informasjon. Hadde vært kjipt å gå glipp av diverse frister fordi jeg ikke navigerer med riktig frem på nettsidene. Endret 29. desember 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Skal du ut som elektrikerlærling? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Som dataelektroniker. Firmaene jeg nevnte i førstepost er jo egentlig bare en liste over firmaer jeg vet om. Om alle tar inn dataelektronikerlærlinger er jeg ikke sikker på, men er noe jeg holder på med å finne ut. Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Tviler på at du får napp hos operatørselskaper. Let opp levrandørselskaper som FMC o.l, det er slike selskaper som leverer elektronisk utstyr til riggene, og har serviceavtaler på det. Operatørselskap som Shell, BP, Statoil etc driver mest med den generelle drifta og vedlikeholdet av riggen. Så når det blir noe veldig spessielt, som fx ett elektronisk kort på ei subsea tavle blir svidd, så blir den respektive levrandørern tilkalt. Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) . Endret 30. desember 2012 av Hakjold Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Er selv offshorelærling i Statoil og jeg er rimelig sikker på at de ikke tar ut dataelektronikere som lærlinger på sokkelen. Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Tviler på at du får napp hos operatørselskaper. Let opp levrandørselskaper som FMC o.l, det er slike selskaper som leverer elektronisk utstyr til riggene, og har serviceavtaler på det. Operatørselskap som Shell, BP, Statoil etc driver mest med den generelle drifta og vedlikeholdet av riggen. Så når det blir noe veldig spessielt, som fx ett elektronisk kort på ei subsea tavle blir svidd, så blir den respektive levrandørern tilkalt. Denne karen er absolutt inne på noe. Jeg er forresten ganske sikker på at Statoil ikke tar inn lærlinger i dataelektronikerfaget off-shore, men dette kan jeg sjekke opp i til uka. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Her tar de i hvert fall inn Dataelektronikere: http://www.statoil.com/no/Careers/Laerlinger/FagomraaderForLaerlinger/Dataelektronikerfaget/Pages/default.aspx Om det er on eller offshore vet jeg ikke. Har lest litt om FMC, og skal prøve meg der. Andre selskaper? Takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Statoil har kun tatt inn en lærling i dataelektronikk, dette var høsten 2012 og vedkommende havnet på Kårstø, med andre ord on-shore. Er usikker på hvor mange lærlinger de skal ta inn til høsten da de akkurat har gått igjennom mulighetene for å følge opp nye lærlinger. Kan med sikkerhet si at det ikke vil være noe off-shore med det første. Tror nok kontraktørfirmaer er rette veien å gå, men for all del. Søk! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Alright, takker! Er forsåvidt ikke så viktig om det er on eller offshore, men ville jo såklart foretrukket offshore. Skal definitivt prøve meg, men er også ute etter flere firmaer. Har da FMC skrevet opp. Tips til andre leverandører o.l? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå