steinhun Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Hei folkens! Jeg har bygd en del gaming / workstation pc'er siste årene, men HTPC blir et nytt område for meg. Har forsøkt å lese meg litt frem til komponenter og tips og tricks, og satt sammen en handleliste på komplett.no. En av tingene jeg har lurt på er om det har noe for seg å vente på Haswell. Det vil vel fordyre HTPC'en ganske mye tror jeg. Jeg har tenkt å bruke den til å spille av Blurayer fra hylla, 1080p materiale fra hjemmenettverket, streaming med forskjellige tjenester, og så musikk avspilling. Her er handlevognen. Tror dere denne vil ha nok kraft til å kjøre 4K innhold senere? Jeg har ikke hatt AMD CPU siden min Athlon XP 2000+.. Så er ikke helt oppdatert på ytelsen til nyere AMD'er, men har fått med meg at det er AMD som har de beste grafikk løsningene. Så er vel denne CPU'en også grei å kjøle med den løsningen som er i kabinettet. Setter pris på kloke svar med gode råd! Endret 29. desember 2012 av Celeb0rn Lenke til kommentar
qtek Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det skulle fungere bra det der, bare pass på at hovedkortet ikke har noen deler som kommer i konflikt med heatpipe kjøleren i kabinettet. Ta et søk på nettet ang dette så tror jeg du finner noe info ang. dette. Selv bruker jeg en Intel Core i3-2120T med Intel HD Graphics2000 GPU og det er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Takk for tipset angående kjøleren, qtek! Ser at hw.no omtaler dette i sin test av kabinettet også. Ut ifra bildesøk på hovedkortet fra Gigabyte, hw.no har brukt, ser det likt ut fra cpu sokkelen til veggen av kabinettet. Pluggene for cpu fan og power fan blir ikke brukt her, siden det er passiv kjøling i kabinettet, og strømforsyningen er ekstern. Jeg kommer nok til å tenke meg om til over nyttår, og så eventuelt bestille da! Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 En annen ting å passe på er at de fleste mini-ITX-hovedkort ikke passer i dette kabinettet, til tross for at det står at kabinettet støtter denne formfaktoren. Men det ser ut som du går for et mATX-kort, så da bør det gå greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå