Labelle Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei, Er da påtide å kjøpe ny bil da jeg akkurat har fått solgt min egen. Er da ute etter bil til max 175 000,- Har sett på mange biler og det er spesielt Audi a4 som fanger blikket mitt. A6 hadde også fungert da den er litt større. Kunne egentlig tenkt meg en passat også men syns det blir så kjedelig. Virker som det er så mange som har de samt interiøret ser veldig gørt ut. Noen som kan gi meg noen tips? Vurderer quattro men blir fort litt dyrere. Hvordan er det men drivsstofforbuket med quattro? Hva burde jeg gå for av bensin og diesel? må være stasjonsvogn Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Broren min har en A6 1.8 TQ. Han sier den bruker 1-1,2 L/mil, selv på langkjøring. De er tydeligvis veldig tørste når de veier opp mot 2 tonn og drar på alle fire hjul. Ellers er det vel de standard Audi-problemene du må holde utkik etter... Bærearmer, eventuelle problemer med automatkasser (om det er et alternativ) og drivkuler and whatnot. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 A6 veier vel kanskje litt mere enn a4? Samt når man har automatkasse blir vel fort bilen en god del tyngre. Lest litt rundt og det virker som om mange mener man må ha Turbo quattro hvis man skal ha en audi. hvis ikke er det liksom ikke vits i. Men hva tror du om valg av drivsstoff? Bensin eller diesel.. Virker nesten som diesel blir ''ut'' snart. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Tja, en A4 er vel ikke så mye lettere. Et par hundre kilo, maks, tenker jeg... (orker ikke google ) Broren min har manuell girkasse, så det er ikke noen automatkasse som veier tyngre eller bruker ekstra drivstoff. Enig i at det er koselig med Quattro. Det drar noe helt villt på veier med dårlig underlag. Selv har jeg (importbil med) diesel. Uten Webasto, hadde det blitt en kjip affære nå vinterstid. Sørg for at bilen har dieselvarmer av noe slag, hvis du kjøper diesel. Bensinmotoren blir veldig mye raskere varm når det er kaldt. Ellers er forbruket på en dieselaudi VELDIG pent. Jeg hadde en A4 1.9 TDi for noen år tilbake og den dro 0,55 på blandet kjøring. Det var ikke med quattro dog. Bensinmotoren går litt jevnere og det er nok litt mindre kupestøy med en bensinmotor. Med diesel har du et bedre bunndrag, men ikke like god akselerasjon. Forbruket gir fordelen til diesel, men om du bor i oslo har du også kjøreforbudspøkelset å tenke på. Hadde jeg bodd utenfor Oslo selv, hadde jeg valgt Audi med diesel. Gjerne Quattro, og automatgir. Men sørg for å få girkassa sjekka av spesialist, hvis du skal ha en med Multitronic. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Takk for gode svar:) Bor ikke i noen by enda vertfall. Og ja, det er litt skummelt å tenkte på at myndighetene har funnet ut at diesel ''plutselig'' er farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå