Doffen79 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei. Har kjøpt en billig Asus laptop til barna. Som ventet var dette trege greier og hadde en ny Kingston SSD på lur som jeg tenkte å bruke. Problemet er at den ikke finnes i "boot list" i BIOS. Jeg ser at den er registrert under SATA mode der jeg kan endre ACHI og IDE. Har også "flashet" Bios til siste version. Disken fungerer fint i ekstern docking på andre pc'er. Den inneholder nå en kloning av C: av opprinnelig harddisk. Når google ikke kan hjelpe håper jeg noen av dere kan hjelpe med et forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei. Hvilken spesifikk maskin (modellnummer) dreier dette seg om? Har du prøvd å sette tilbake den gamle disken og se hva som skjer? Kommer den DA opp i boot-list? Har du testet begge SATA-modusene, både ACHI og IDE? Hvilken SSD er det du har kjøpt? Har denne jumpere for evt. bakoverkompatibilitet eller andre moduser? Prøv å søk etter "Kingston SSD not in boot list" på google, kanskje det gir flere relevante treff. Lenke til kommentar
Doffen79 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Hei Geir og takk for at du forsøker å hjelpe. Maskinen er Asus X55U og disken Kingston SSD Now V+ 200 128gb Ja, andre disken fungerer fint. Alt av andre enheter som ekstern harddisk, usb minne finnes i Bios når jeg pugger til. Også testet begge SATA mode. Føler mye av det andre som er på google er reletert til stasjonære maskiner og det er heller ingen jumpere eller andre instillinger på disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå