Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røyker hasj


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Noe du kanskje ikke burde være så skråsikker på, det er neppe bare "stonere" som røyker cannabis. Du har nok møtt på noen som har røyket lenge, uten at du har hatt den fjerneste anelse om det, og ingenting ved personen som tilsier at han har holdt på med det lenge.

Dette har jeg også erfaring med så selvfølgelig.. Alle har vært borti noen som har røyka Cannabis eller noen som røyker jevnlig. Og mange har nok kjent lukta på gata i Oslo uten å være bevisst over det og til og med fått en liten virkning av det selv.

 

Jeg tror at det er svært mye mer hasj og cannabis i Norge enn det som er normalt og det er fordi Norge blir brukt som ledd til å smugle Cannabis...

 

Siden det blir smugla mer narkotika ut av Norge til Sverige enn det som kommer inn i Norge fra Sverige.

 

Det er også slik at kokainen som kommer til europa går gjennom Norge. Derfor er det også mye kokain i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint å se en slik blomstrende og fargerik tråd angående vår kjære cannabis.. Det er sjarmerende : )

 

Det er også fint å se at det er noen som har sterke meninger i mot Cannabishasj, men dere trenger ikke å ødelegge for likeverdige som er for.

 

Til dere som er i mot Cannabishasj og lurer på hvorfor vi absolutt må røyke Cannabishasj så syns jeg at dere skal stille spørsmål med samme prinsipp i mot dere selv.

 

For eksempel:

 

Hvorfor spiser du snop? Kan du ikke bare slutte med alt som er usunt?

 

Hvorfor har du dårlige uvaner? Kan ikke du bare slutte da?

 

Hvorfor må du spille dataspill? kan du ikke slutte?

 

Hvorfor ser du på TV? kan du ikke bare slutte?

 

Hvorfor er dere late? Hvorfor har dere dårlig hukommelse? Hvorfor er dere sløve?

 

Alt dette som er negativt som folk som ikke røyker hasj har jeg fått høre men jeg ser jo det i større grad hos andre folk enn meg selv.. Jeg tar faktisk de fleste i være sløvere enn meg og da syns jeg at folk som ikke røyker hasj kan bare holde kjeft. Dere er barnslige og dumme fordi dere vet ikke hva dere prater om. Det eneste dere prater om er det som dere har lært og hørt fra noen andre. Derfor er det så mange som har forskjellige meninger om akkurat Cannabis.

 

Årsaken til at mange som røyker Cannabishasj fremstår som mindre smarte er at de klarer ikke å håndtere den overfloden av informasjon som kommer i hodet når man røyker og der er det lett å gå i surr for mange. Jeg har selv vært i en slik prosess men jeg har lært meg å bruke hodet med Cannabishasj og derfor har jeg en god hjerne som er i stand til mer enn folk tror og aner. Det er fordi blodårene i hjernen utvider seg slik at den fungerer bedre på lik linje med de andre organene i kroppen når de får mer blodtilførsel.

 

Slik som dere motstanderne sier til oss som røyker og er i for..

 

Og en som har røyka Cannabishasj og finner et forhold til Cannabishasj er også en som vet hva de er ute etter så de veit hva de får i motsetning til en som har røyka i en uke... En som gjerne røyker for å få noe å ruse seg på og som også går videre til andre stoffer som igjen får folk til å tro ting som ikke er sant som for eksempel at det er en sammenheng mellom Cannabis og andre narkotiske stoffer..

 

Jeg mener fortsatt at Cannabishasj i seg selv ikke er farlig men at det dyrkes dårlige holdninger som igjen skaper dårlige miljø i samfunnet... Det er som regel den usunne livstilen og all den motgangen som Cannabisrøykere tar skader av samt at de kommer ut i feil miljø. En annen faktor som kan ligge bak er at det er som regel folk som har problemer i fra før som begynner å røyke hasj.. Og det er de som får størst problemer. Og til dere som er i mot Cannabishasj så kan dere få fokuset vekk fra de som har det vanskelig fra før. Det er ikke Cannabishasjen som er farlig MEN lite søvn, dårlig kosthold og dårlige venner med dårlige holdninger som er FARLIG... SÅ SLUTT Å LEGG SKYLDA PÅ CANNABISHASJEN!!!

 

Dersom jeg nå sier at argumentet ditt mest sannsynlig hadde vært av høyere kvalitet dersom du ikke hadde brukt cannabis, ville det da reflektere optimisme?

Lenke til kommentar

Dersom jeg nå sier at argumentet ditt mest sannsynlig hadde vært av høyere kvalitet dersom du ikke hadde brukt cannabis, ville det da reflektere optimisme?

Jeg tviler på at hasjen hadde vært et tema dersom du ikke var klar over at jeg røyker hasj. Da tror jeg heller at jeg bare hadde fått høre at jeg var dum og det går fint an å være dum for uten å ha røykt Cannabishasj. Det går også an å være lat, overlegen, sløv og slem selv om man ikke har røykt hasj. Dersom jeg hadde vært dum fra før og røykt hasj så ville jeg bli dømt for å være "dum fordi jeg røyker hasj".. Det får være opp til deg. Og jeg skal innrømme at jeg hadde noen skrivefeil også at jeg var stressa samt trøtt og sulten i det øyeblikket som jeg skrev innlegget. Men jeg mener at poenget kommer frem og for at flest mulig skal lese og forstå det så må jeg forenkle så mye som mulig. Hvilken som helst oppegående og intelligent person kan forstå alt jeg skriver og da er det også rart at det er så mange som ikke røyker hasj som fremstår som de skulle vært en gjen pappskaller.

 

Jeg vil gjerne gi deg et svar på ditt spørsmål. Men her er det mer enn bare hasj som har betydning som faktor

 

Og det gjelder min arbeidserfaring, helsetilstand samt en udugelig fastlege som gir blanke alt annet som handler om helsa mi fordi han er så opptatt av at jeg skal slutte å røyke hasj.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at hasjen hadde vært et tema dersom du ikke var klar over at jeg røyker hasj. Da tror jeg heller at jeg bare hadde fått høre at jeg var dum og det går fint an å være dum for uten å ha røykt Cannabishasj. Det går også an å være lat, overlegen, sløv og slem selv om man ikke har røykt hasj. Dersom jeg hadde vært dum fra før og røykt hasj så ville jeg bli dømt for å være "dum fordi jeg røyker hasj".. Det får være opp til deg. Og jeg skal innrømme at jeg hadde noen skrivefeil også at jeg var stressa samt trøtt og sulten i det øyeblikket som jeg skrev innlegget. Men jeg mener at poenget kommer frem og for at flest mulig skal lese og forstå det så må jeg forenkle så mye som mulig. Hvilken som helst oppegående og intelligent person kan forstå alt jeg skriver og da er det også rart at det er så mange som ikke røyker hasj som fremstår som de skulle vært en gjen pappskaller.

 

Jeg vil gjerne gi deg et svar på ditt spørsmål. Men her er det mer enn bare hasj som har betydning som faktor

 

Og det gjelder min arbeidserfaring, helsetilstand samt en udugelig fastlege som gir blanke alt annet som handler om helsa mi fordi han er så opptatt av at jeg skal slutte å røyke hasj.

 

Var kvass her, men du bør nok vurdere hvor mye denne hasjen hjelper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Noe du kanskje ikke burde være så skråsikker på, det er neppe bare "stonere" som røyker cannabis. Du har nok møtt på noen som har røyket lenge, uten at du har hatt den fjerneste anelse om det, og ingenting ved personen som tilsier at han har holdt på med det lenge.

 

Godt mulig ;-) Synes fortsatt man bør holde seg unna, man vet aldri hvordan man takler det selv før man eventuelt har prøvd. Og det kan fort skje at man er blitt misbruker såpass gradvis at man ikke innser det selv. Dette gjelder både hasj og alkohol. Nå kan det jo også reises en debatt om hva som er årsak og effekt her ift noen av de uheldige sidene ved de som røyker hasj som jeg ser blir pekt på i noen innlegg over meg. Men om noen virkelig mener at hasj er "bra", period, så tror jeg de skal ta noen runder ekstra med seg selv og forskningen ;-)

Endret av Mountain_owl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett bort i fra undersøkelser og forskning.

 

Jeg kjenner til flere oppegående folk som har røyket regelmessig, men ikke mye. Vanlige folk. Og steike så likegyldige og sløve de blir etterhvert. Kanskje ikke "stoner-sløv", men merkbart for oss som har kjent de i flere år.

 

Så kan man argumentere med at disse folkene er at de er belastet fra før og derfor røyker. Kanskje det.

 

Problemer er at de ikke merker det selv. Og derfor tror rusmidlet er bedre enn alkohol og annet.

 

Tenker ikke over at virkestoffer i hasj sitter i kroppen i flere uker, mens f.eks alkohol forsvinner i løpet av et halvt døgn.

Endret av OscarMike1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...