Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Rav4 spylervæske problem

cphilippsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Toyota Rav4 fra 2005, som begynner å oppføre seg snodig. Da jeg for noen dager siden gikk ut av bilen etter å ha slått av motoren, lys og tilmed låst bilen, så sprutet den kort tid etter ca. en halv liter spylervæske ut av sprøjten foran lygtehuset. Tenkte ikke mer over det, men da oppdaget jeg dagen etter at normal-lyset i høyre lygtehus hadde gått. Dagen etter fulgte jeg 4L spylervæske på bilen da den hadde blitt tom, men nå har den stått natten over og er tanken tom igjen. Sitter i skrivende stund og hører på bilen prøver å spyle lygtene i 2-3 minutters interval.

Ka fersken skjer? En mekaniker som har peil på dette problem? Og er det kanskje en måten jeg kan slå det av innen jeg sender bilen til mekaniker over nyttåret?

På forhånd takk.

Endret av cphilippsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kjenner ikke biltypen, men ville startet med å sjekke om det er egne sikringen for lyktespylerne, og tatt ut de(n). Hvis ikke, koble fra kontaktene på spylermotoren for lyktene

Lenke til kommentar

Det kan også være jordfeil. Hadde en Mercedes (W123) på EU. Den hadde mistet jording på ene hovedlampen. Da kom fløyten på sammen med blinklyset og mye rarkt. Det hele var so komisk at alle på verkstedet måtte komme og le.

Kom hjem og det var bare en ledning mot karosseri som var rustet av.

Sjekk pæren i hovedlampen din.

Feilsøk med et voltmeter og mål mellom jord på pæren som ikke lyser og jord på karosseri. Måler du noen annet enn 0 V, da har du funnet feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...