Gå til innhold

Oppo Find 5 - diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som at dei har byrja å sende ut telefonane no, fekk beskjed om backorder i dag tidleg.

 

Unfortunately, one or more items are currently out of stock. This may cause a slight delay in your delivery. Please accept our apologies and rest assured that we are working hard to rectify this.
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg denne her! Synes den svarte ser rimelig snasen ut.. :love:

 

Men har et par spørsmål:

 

Hvor er det lurest/billigst å bestille fra?

Hvordan er utvalget av apper?

Lureste stedet er www.oppostyle.com - koster $499, eller $569 for 32GB modellen.

Kjøper du fra Oppostyle.com, så får du også med 1 års garanti noe man ikke får andre steder.

 

Kjøper du andre steder, så er det kinesiske modeller med engelsk firmware, noe som ikke er CE-godkjente etc. ikke så mye forskjell sånn sett, men anbefaler absolutt oppostyle.com om du skal handle en.. gratis frakt også :)

 

Evt sjekk dette innlegget for mer info

 

Ang apper så er det vel nesten like stort som det vanligvis er på en Android telefon. Telefonen kjører Android, så da har du tilgang til http://play.google.com (Googles App Store)

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! :D

 

Men hvordan er det med toll og andre avgifter osv.?

Du må betale 25% moms på verdien. Oppostyle.com skriver at pakken har en verdi på $150 på esken, så da må du betale 25% ut ifra det (ca 200kr), men du kan skrive i kommentarfeltet på orderet at de skal prise den til feks $25, da slipper du moms\toll, men det er alltid en risiko med slikt. er også ditt eget ansvar om tollerene vil ha kvittering tilsendt etc. :)

 

Blir uansett mye billigere enn hvilken som helst annen smarttelefon med tilsvarende spesifikasjoner som du kjøper her i landet.. :)

Lenke til kommentar

Ok, la meg sjekke om jeg hang med:

 

569$ = 3261 NOK.

25% moms = 3261/4 = 800

+ 200

= 4261 tilsammen dersom jeg ikke tar sjansen på å bli tatt tollen?

Hm nei.

Du betaler 3261 for telefonen, MEN, Oppostyle, skriver på utsiden av pakken at den er bare verdt $150, ikke $569, så da betaler du bare toll for de $150, ikke for $569.

Så det blir vel rundt 3500~ (Avhengig om du ønsker at de setter $150 på pakken som er standard, eller lavere, men da på ditt eget ansvar).

 

Momsen er noe du betaler i ettertid (får egen regning i posten etter 1-3 uker)

Lenke til kommentar

Ah, men da forstår jeg :)

 

Hvordan er det med lader da? Kan den brukes i Norge?

Den internasjonale versjonen kommer med US Plugg, men om du bestiller

http://oppostyle.com/accessories/11-eu-charger.html

samtidig, så får du $8 rabatt.. Så du betaler bare $1 for en EU plugg som fungerer her i Norge. Ellers så kan du jo bruke andre ladere som feks Apple, Samsung osv. Er jo bare en vanlig USB sak :)

Lenke til kommentar

Min Oppo (hvit) ble sendt fra Kina sist torsdag, og i går (mandag) formiddag ble den levert på døra.

Førsteintrykk:

Rask og fin telefon. Oppos androidversjon er derimot ikke mye å skryte av. Vanilla android er mye bedre, kommer nok til å bytte til CyanogenMod 10.1 straks den er klar.

Det er kun engelsk språk som er tilgjengelig, forsåvidt greit nok.

Et spørsmål til dere som har hatt den litt lengre. Jeg bruker Firefox som nettleser (pga. adblock som jeg ikke vil være foruten). Går det an å installere firefox med norsk språk ? Firefox installerer automatisk samme spåk som android, men er det mulig å bytte ?

Lenke til kommentar

Firefox installerer automatisk samme spåk som android, men er det mulig å bytte ?

 

Change the default language of Firefox for mobile

Firefox for Android does not support this feature currently. But there is a workaround.

  1. Change the default language in your Android phone through Settings > Language and keyboard > Select language.
  2. Restart your phone and download Firefox for Android from Google Play.
  3. You will now see the browser displaying the language of your choice. In addition to the languages supported previously, Firefox 14 also supports Korean.

 

Edit: Mulig det ikke vil fungere om du må ha telefonen på Norsk.. leste litt fort, trodde det holdt med at tastaturet var på norsk :p

 

Edit2:

 

How do I change browser language on firefox for android?

Does it possible to change the browser language in firefox on my android tablet? I am using firefox 10.0.1, Motorola xoom. How to setup for select the browser language on firefox mobile version? Thanks.

 

Answer

Swipe left and tap the Gear - Auto-detect - Tap the radio button for the language you want. Finally restart firefox.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...