Karbutar Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Ikke kommet noe lengre på din heller? Jeg skal ringe inn i morgen tidlig (om noe ikke skjer ikveld\natt), så klage litt.. Kan jo ikke ha det sånn! Sendte ein mail til DHL for 2 dagar sidan, har forsatt ikkje fått svar, fekk ikkje so mykje hjelp over telefon heller. Derfor tok eg kontakt med Oppo i staden, so får sjå om dei kan klarere telefonen for meg.. Eg er litt lei av å vente no Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Har også laget en support ticket hos Oppo, så får vi se hva de gjør. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Sendte ein mail til DHL for 2 dagar sidan, har forsatt ikkje fått svar, fekk ikkje so mykje hjelp over telefon heller. Derfor tok eg kontakt med Oppo i staden, so får sjå om dei kan klarere telefonen for meg.. Eg er litt lei av å vente no Nå har min flyttet på seg iallefall. Fikk melding av Oppo Support om at det var DHL China som hadde rota litt med papirene, men alt skal være sendt i går så bør klarerer for deg også iløpet av dagen. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Min kom på døra idag, gleder meg til å komme hjem å prøve den imra Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 hei, jeg er ny på siden her. Jeg ønsker meg vildig Oppo Find 5, men er usikker på en del ting. Fungerer den i norge som den skal? Er det forsikring på den? Måtte dere betale mva? Var det noe trøbbel på veien hit Jeg tror jeg skal bestille den på oppostyle.com - Sverre Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 hei, jeg er ny på siden her. Jeg ønsker meg vildig Oppo Find 5, men er usikker på en del ting. Fungerer den i norge som den skal? Er det forsikring på den? Måtte dere betale mva? Var det noe trøbbel på veien hit Jeg tror jeg skal bestille den på oppostyle.com - Sverre Hei. Den fungerer i Norge slik den skal ja, men for øyblikket kommer den kunn i Engelsk + et par andre språk. Norsk er for øyblikket ikke støttet. Normalt sett så priser Oppostyle.com pakken til $150, så da må du i utgangspunktet betale mva ut ifra den summen. Du kan skrive i kommentarfeltet at de skal prise ned pakken enda mer, men da på eget ansvar\risiko. Var litt turbulent tur for min del ang frakten, men det var pga DHL China som ikke hadde fått sendt over alle papirene til DHL Norway. Utover det så gikk det greit, bare et par dager ekstra. Du bør bestille fra Oppostyle.com ja, kjøper du andre plasser så får du ikke 1års garanti. Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Hei. Den fungerer i Norge slik den skal ja, men for øyblikket kommer den kunn i Engelsk + et par andre språk. Norsk er for øyblikket ikke støttet. Normalt sett så priser Oppostyle.com pakken til $150, så da må du i utgangspunktet betale mva ut ifra den summen. Du kan skrive i kommentarfeltet at de skal prise ned pakken enda mer, men da på eget ansvar\risiko. Var litt turbulent tur for min del ang frakten, men det var pga DHL China som ikke hadde fått sendt over alle papirene til DHL Norway. Utover det så gikk det greit, bare et par dager ekstra. Du bør bestille fra Oppostyle.com ja, kjøper du andre plasser så får du ikke 1års garanti. Vil det si at prisen jeg ser på oppostyle.com (569 $ for 32 gb) allerede er inkludert mva? Takk for svar - Sverre Endret 25. april 2013 av Sverre97 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Vil det si at prisen jeg ser på oppostyle.com (569 $ for 32 gb) allerede er inkludert mva? Takk for svar - Sverre Nei. Du betaler 569 dollar med en gang du bestiller. Så skriver oppostyle at verdien på pakken er 150 dollar når dem sender den ut. Og hvis du blir tatt i tollen må du betale mva ut ifra 150 dollar. Har ikke hørt at de kan finne ut at den egentlige verdien er 569 så det kommer neppe til å skje. Litt sjansespill. Du får mva og tollgebyrer i 2-3 uker etterpå tror jeg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Får vanligvis DHL gebyrene på slutten av måneden, slik at om får flere forskjellig pakker levert av DHL, så får du det på én 'regning' på slutten av måneden. Er tilfeller der DHL har etterspurt kvittering, da må man betale mva av full pris. Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Vil det si at hvis pakken ikke går gjennom tollen så blir den endelige prisen 150$ og ikke 569$? Eller blir det 569$ + 150$? Jeg lurer også på hva som skjer hvis pakken blir ødelagt på veien. Far sier alltid at jeg ikke får reparert den og jeg må kjøpe en ny voldsomt mye spørsmål xD - Sverre Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Vil det si at hvis pakken ikke går gjennom tollen så blir den endelige prisen 150$ og ikke 569$? Eller blir det 569$ + 150$? Jeg lurer også på hva som skjer hvis pakken blir ødelagt på veien. Far sier alltid at jeg ikke får reparert den og jeg må kjøpe en ny voldsomt mye spørsmål xD - Sverre Når Oppo sender ut telefonen, så setter de på en prislapp som sier at pakken er verdt $150. Så når DHL mottar denne pakken på lageret sitt, så står det at verdien på den pakken kunn er $150. Dvs fusk og fanteri, men slik er det nå. Om den blir stoppet i tollen, så er det mest sannsynlig pga det mangler noen papirer, da skal ikke du gjøre noe, men Oppostyle må sende de papirer\dokumentasjon på innholdet\verdien etc. Er flere som har gått på en bommert og sendt inn kvitteringen, da må man betale mva på helebeløpet siden kvitteringen sier hvor mye enheten kostet. Jeg mottok min telefon idag, den er svært godt innpakket, så den vil tåle det aller meste juling. Var forøvrig ikke tegn på ytre skader på emballasjen. Kommer den ødelagt så når du nok tilsendt en ny, så fort du sender den ødelagte telefonen i retur. Veldig god service hos oppo etter min erfaring. Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Når Oppo sender ut telefonen, så setter de på en prislapp som sier at pakken er verdt $150. Så når DHL mottar denne pakken på lageret sitt, så står det at verdien på den pakken kunn er $150. Dvs fusk og fanteri, men slik er det nå. Om den blir stoppet i tollen, så er det mest sannsynlig pga det mangler noen papirer, da skal ikke du gjøre noe, men Oppostyle må sende de papirer\dokumentasjon på innholdet\verdien etc. Er flere som har gått på en bommert og sendt inn kvitteringen, da må man betale mva på helebeløpet siden kvitteringen sier hvor mye enheten kostet. Jeg mottok min telefon idag, den er svært godt innpakket, så den vil tåle det aller meste juling. Var forøvrig ikke tegn på ytre skader på emballasjen. Kommer den ødelagt så når du nok tilsendt en ny, så fort du sender den ødelagte telefonen i retur. Veldig god service hos oppo etter min erfaring. All right! jeg er litt treg så jeg vet ikke om jeg helt forsto det første du skrev, Merko. Vil den koste 150$ eller 569$ eller mer? Ja eller nei. Beklager klagingen, men å overbevise pappa er vanskelig Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Telefonen koster $569 om du velger 32GB. Du betaler mva ut av $150 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 All right! jeg er litt treg så jeg vet ikke om jeg helt forsto det første du skrev, Merko. Vil den koste 150$ eller 569$ eller mer? Ja eller nei. Beklager klagingen, men å overbevise pappa er vanskelig Skal prøve å forklare så enkelt som mulig. Du betaler 569 for telefonen UANSETT. Dette betaler du via paypal eller visa når du kjøper den fra nettbutikken. Pakken blir sendt når betalingen er gjort. Pakken må merkes med et beløp som tilsier verdien på den. Oppostyle setter derfor en verdi på 150 dollar. Altså de hjelper deg med å "jukse". Tollerne ser at pakken har en verdi på 150 og sier okei, ta tar vi å beregner mva ut ifra det og legger på et lite fortollingsbeløp slik de alltid gjør. Da kan du bare regne ut hva det blir. Er mva 20 eller 25% ? Blir sånn her uansett 569 dollar for tlf 20 % av 150 Dollar for mva kanskje 90kr i gebyr. Mva og gebyr for du regner av tollerne i ettertid Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Skal prøve å forklare så enkelt som mulig. Du betaler 569 for telefonen UANSETT. Dette betaler du via paypal eller visa når du kjøper den fra nettbutikken. Pakken blir sendt når betalingen er gjort. Pakken må merkes med et beløp som tilsier verdien på den. Oppostyle setter derfor en verdi på 150 dollar. Altså de hjelper deg med å "jukse". Tollerne ser at pakken har en verdi på 150 og sier okei, ta tar vi å beregner mva ut ifra det og legger på et lite fortollingsbeløp slik de alltid gjør. Da kan du bare regne ut hva det blir. Er mva 20 eller 25% ? Blir sånn her uansett 569 dollar for tlf 20 % av 150 Dollar for mva kanskje 90kr i gebyr. Mva og gebyr for du regner av tollerne i ettertid ok. da forstod jeg det, takk. haha liker hvordan oppo "jukser" Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 ok. da forstod jeg det, takk. haha liker hvordan oppo "jukser" Syns det er bra jeg Tror nok det er avgjørende for oss som bor i land med litt høy mva siden vi ikke har noen andre steder å kjøpe tlf fra. Finnes jo ebay og andre sider som selger men da får man ikke garanti osv. Oppo og oppostyle virker til å fungere veldig bra mtp service og respekt for kundene Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Enig der ser ut som jeg også får en oppo, da Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Enig der ser ut som jeg også får en oppo, da Blir bra Lenke til kommentar
Sverre97 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 *ehm* eeenda et spørsmål. Far er ikke heeelt overbevist. Hva skjer hvis pakken blir ødelagt her hjemme mens et-års garantien gjelder? Må den sendes helt til Kina og så til Norge igjen? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 *ehm* eeenda et spørsmål. Far er ikke heeelt overbevist. Hva skjer hvis pakken blir ødelagt her hjemme mens et-års garantien gjelder? Må den sendes helt til Kina og så til Norge igjen? Den må sendes til Kina igjen. Er vel ikke veldig stor sannsynlighet for at den blir ødelagt. Men må sendes ned iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå