Tord5770 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei. Jeg har en selvbygget komplett-PC som jeg bygget for nesten 2 år siden. Den nåværende Harddisken nærmer seg full, og jeg kjøpte en Corsair Force GS 240gb SSD. Jeg vil installere Windows 7 på SSDen, men Windows 7 var allerede installert da jeg fikk PCen fra komplett. Jeg har ikke installasjons-CDen.Da jeg fikk PCen tok jeg en backup av PCen i tilfelle noe skulle skje. Er det mulig å bruke denne backupen til å få Windows inn på SSDen, eller må jeg ha installasjons-CD? Er det en annen måte å få Windows installert på SSDen? Det er nok ting jeg ikke har fått med meg i farten, så det er bare å spør. Hadde satt stor pris på hjelpende svar. På forhånd, takk! Tord Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det spørs hva slags backup du har. Kjenner ikke systemet til Komplett, men det er mulig de gjør som andre og tilbyr deg muligheten til å brenne ut installasjonen til DVD. Det er jo enkelt å prøve hvis du har en slik DVD. Bare koble fra den gamle disken, koble til SSD, og prøv å boote fra DVD. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg tror ikke du kan bruke backup til dette. Men du kan laste ned WIN 7 fra Microsoft og lage din egen installasjons DVD. Hvordan du gjør dette er forklart flere ganger på forumet og burde være lett å finne. Du kan bruke lisensnummeret du fikk når du kjøpte PCen fra komplett. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Du kan klone, lage image eller kjøre helt ny installasjon (anbefales). Du finner offisiell ISO på denne siden og overfører enkelt denne til DVD eller minnepenn (anbefales) med det offisielle Microsoft-programmet Windows 7 USB/DVD Download Tool. Det er samme hvilken ISO du laster ned, så lenge det er riktig språk og bit. Se Trainmans innlegg for hvordan du lager "universal setup". Lykke til! Tips: Sjekk at SATA = ACHI i BIOS før du installerer Windows og bruk Intels SATA-porter på hovedkortet. Endret 29. desember 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Tord5770 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar. Jeg har 64bit Home Premium, men med universal setup kan jeg få Professional eller Ultimate med samme produktnøkkel? Og er jeg nødt til å bruke minnepenn for å utføre universal setup, eller fungerer det på samme måte med DVD? Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Produktnøkkelen din er for HP og ikke de andre versjonene. Det ble sagt at det virker best fra minnepenn. DVD virker selvfølgelig også. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Det er produktnøkkelen som bestemmer hvilken versjon du kan aktivere. Når du lager 'universal setup' ved å slette ei.cfg i mappen sources, kan du velge versjon under installasjonen. Du må da velge den versjonen du har produktnøkkel til. Du kan brenne ISO til DVD, men da får du ikke velge versjon under installasjonen (med mindre du redigerer ISO-en først). Derfor jeg anbefaler USB, mye enklere (og raskere). ei.cfg Removal Utility er et meget enkelt og raskt verktøy hvis jobb ene og alene er å fjerne ei.cfg fra ISO (vha. bit-flip). Kjør denne før du brenner ut ISO-en. Husk å brenne ISO som image og ikke som data. Det er innebygd ISO-brenning i Windows 7 (høyreklikk). Endret 29. desember 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Tord5770 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar. Fått mye hjelp her nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå