Gå til innhold

Rense ps3 (80Gb fat)

KatrinaS

Anbefalte innlegg

Hei. Ps3en min er nå 5 år gammel, og bråker som bare det. Det er skikkelig plagsomt, og jeg orker snart ikke mer av det. Den funker som fjell fortsatt utenom det, så jeg skal ikke kjøpe noe ny. Hadde kjøpt gamingpc heller om jeg hadde hatt penger. Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal få bort lyden, evt. rense den mest effektivt og få den til å lage minst mulig lyd. Jeg har den åpent i rommet, og bytter på at den står horisontalt og vertikalt, men det er ikke store forskjellen. Så jeg vil gjerne få svar fra noen som vet og har erfaring, og ikke folk som ikke vet eller "tror".

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp ny kjølepasta, demonter hele PS3en påfør ny kjølepasta og monter.

vær obs på at det er varmefordeler mellom prosessorene og ribbene, begge plasser bør du bytte pasta for best effekt.

kjøp ekstern vifte som du "klippses" på bak på maskinen.

demonter en defekt bærbar og ta vifta derfra (5 volts vifte som oftest, fungerer dermed kjempe på USB utgangen), sørg for at det er en som blåser luft på flatsiden, lodd denne på en USB kabel og bruk en dremmel e.l. for å kutte hull forran. Bruk Svart elektrikker tape for å feste vifte.

Det funka for meg iallefall.

enten det eller så kan du jo gå for vannkjøling

Lenke til kommentar

kjøp ny kjølepasta, demonter hele PS3en påfør ny kjølepasta og monter.

vær obs på at det er varmefordeler mellom prosessorene og ribbene, begge plasser bør du bytte pasta for best effekt.

kjøp ekstern vifte som du "klippses" på bak på maskinen.

demonter en defekt bærbar og ta vifta derfra (5 volts vifte som oftest, fungerer dermed kjempe på USB utgangen), sørg for at det er en som blåser luft på flatsiden, lodd denne på en USB kabel og bruk en dremmel e.l. for å kutte hull forran. Bruk Svart elektrikker tape for å feste vifte.

Det funka for meg iallefall.

enten det eller så kan du jo gå for vannkjøling

For meg som ikke har peiling på maskinvare og komponenter osv, så hørtes dette ganske vanskelig ut. Hørtes ut som om du visste litt bedre enn meg :p Men vannkjøling. Fungerer det like bra? Og hva koster det, og hva må jeg gjøre for å få det til å funke?

Takk for svar :)

Edit: Så på vannkjøling og det så veldig avansert ut. Hva tror du det ville være verdt for meg å gjøre? Jeg bryr meg heller ikke om je mister saves heller, så det er sagt.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Det er jo ikke kjølingen som er problemet for deg da, så noe ekstra vifte trenger du ikke. Men for å rense maskinen skikkelig for støv og drit, så bør den åpnes. Du må gjene prøve å gjøre dette selv, men har du ti tommeltotter så ville jeg fått noen til å gjøre det for deg. Hvor i landet bor du ca?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke kjølingen som er problemet for deg da, så noe ekstra vifte trenger du ikke. Men for å rense maskinen skikkelig for støv og drit, så bør den åpnes. Du må gjene prøve å gjøre dette selv, men har du ti tommeltotter så ville jeg fått noen til å gjøre det for deg. Hvor i landet bor du ca?

Den lager sånn skikkelig suselyd som er skikkelig plagsomt, og en får hodepine av det. Det er mye støv som er problemet ja. Men den er tross alt 5 år. Jeg har ikke "10 tommeltotter", men jeg greier en del med henda. Jeg bor i Oslo, hvordan det?
Lenke til kommentar

I oslo er det flere som driver med rep av konsoller, så da burde det ikke være noe problem, eller så kan du prøve selv, er masse tutorials på hvordan mån åpner en ps3. Han her kan gjøre det for deg feks: http://www.finn.no/f...s3%20xbox%20360

Jeg vet hvordan man åpner den, men tall får svar. Og jeg kommer enten til å gjøre det selv eller kjøpe ny, og rep er ikke noe vits da.
Lenke til kommentar

Ekstra vifte hjelper som siste utvei da det vil øke luftgjennomstrømmingen og sørge for mer kjøling, som igjen fører til at den originale interne viften kan gå på et lavere turtall.

jeg vurderer selv vannkjøling, dette for å få støyen ned på et nivå som ikke er plagsomt å ha i et rom man skal prate eller høre hva som blir sagt når de visker på tven, og litt fordi jeg er litt hardware nerd.

dog et ekstremt tiltak, tror ikke det per dags dato lages kit til dette så vil bli endel hjemmemekk for å få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...