Gå til innhold

Hexafix - Galleriet

Hexafix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke ha mye liv dere som sitter å troller i denne stakkars mannen's tråd. Skjerp dere.

Jeg er ikke noen stakkars mann... Jeg blir provosert når folk sier det :C

Jeg er bare lei av dumme folk... oppgitt og frustrert :C

Og hva er trolling?, og er ikke denne tråden basert på nettopp jo.. Troll!!! så kanskje man egentlig bare gjør tråden rett med å trolle litt her og der?!?!

Alt er relativt

Det er et stort skille mellom norske eventyr troll slik som vi ser på mitt bilde og folk som troller på nettet.

Men dere har vel ikke vokst opp med eventyr trollene slik som det var når jeg var ungdom.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt si at jeg likte bildene til Hexafix svært godt. De har en helt unik særegenhet, litt på samme måte som f.eks. Picasso eller Munch. Og denne særegenheten er langt viktigere enn fotorealisme. Det som gjør at kunstnere er blitt kjent er særegenheter, ikke fotorealisme eller billetlig sjønnhet. Verken Munch eller Picasso laget nydelige bilder, men de har et særpreg og en unikhet som gjør dem interessante. Dette synes jeg Hexafix har klart med disse bildene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt si at jeg likte bildene til Hexafix svært godt. De har en helt unik særegenhet, litt på samme måte som f.eks. Picasso eller Munch. Og denne særegenheten er langt viktigere enn fotorealisme. Det som gjør at kunstnere er blitt kjent er særegenheter, ikke fotorealisme eller billetlig sjønnhet. Verken Munch eller Picasso laget nydelige bilder, men de har et særpreg og en unikhet som gjør dem interessante. Dette synes jeg Hexafix har klart med disse bildene.

og begge var plaget av psykiske lidelser, noe som passer utmerket til Hexafix her

• Liker 4
Lenke til kommentar

how-high-are-you-yes.png?w=580

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var jo veldig inviterende.. Er det derfor folk slutter å bruke diskusjon.no ?

Faen... Jeg føler meg helt usynlig og det har jeg gjort lenge... Faen...

Jeg er lei meg nå :C

Og jeg mener det.. Sier ikke det uten grunn

Jeg er en taper i fra før og det er mange som prøer å trykke meg ned :C

ja, det er rart det der.

slutt å late som du er noen du ikke er, du er ikke benjamin button!!

kanskje du blir mer godtatt da

freak

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes tegningen er bra jeg, liker hvordan du skaper ett bilde av ett troll i skogen, forteller en historie. liker hvordan trærne er tegnet, og skaper litt dybde i bildet. Dette kan du øve litt mere på, altså å skape dybde i bilde ved hjelp av horisontlinje og forsvinningspunkt.

noe jeg syns du må øve litt på er skyggebruk, dette skaper mere "liv" i bildet og gjøre det litt skumlere. regner med at det skal være skummelt siden det er ett troll.

Ansiktet kan være mere detaljert for min del, prøv å få inn små detaljer, her kan du også skape litt skygge for å markere trekk i ansiktet.

Bare å forsette å tegne, du er på god vei :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes tegningen er bra jeg, liker hvordan du skaper ett bilde av ett troll i skogen, forteller en historie. liker hvordan trærne er tegnet, og skaper litt dybde i bildet. Dette kan du øve litt mere på, altså å skape dybde i bilde ved hjelp av horisontlinje og forsvinningspunkt.

noe jeg syns du må øve litt på er skyggebruk, dette skaper mere "liv" i bildet og gjøre det litt skumlere. regner med at det skal være skummelt siden det er ett troll.

Ansiktet kan være mere detaljert for min del, prøv å få inn små detaljer, her kan du også skape litt skygge for å markere trekk i ansiktet.

Bare å forsette å tegne, du er på god vei :)

Hei! : )

Takk for en hyggelig tilbakemelding. Trenger nødvendigvis ikke å være så skummelt. Jeg syns det ser ut som et troll som er forelska og da kan det være mer ydmykt. Det var mest for at det skulle være morsomt fordi jeg syns at troll er morsomme. Jeg syns at troll var noe mystisk og skummelt da jeg var liten men nå som jeg er voksen så kan jeg begynne å le av troll.. Jeg syns det er artig med troll av og til.. Forbinder troll med mange ting og minnder fra jeg var liten og spennende og morsomme folke-eventyr.

Selvfølgelig. Jeg øver på å bli bedre og jeg er ikke fornøyd selv. Men jeg tegner mye bedre enn før og jeg er veldig kresen på akkurat "når" jeg skal tegne fordi det er ikke like bra å tegne når nervene i armen blir pressa for hardt mellom hud og bein. Det er ikke alltid jeg klarer å føle meg god i armen og kroppen generelt på grunn av angstanfall. Jeg må føle klar bane igjennom hele armen og fingerene. Jeg har heller ikke noe godt sted å sitte når jeg tegner. Det er ikke altid jeg klarer eller får til å tegne. Det er alltid bedre når jeg gjør det til riktig tid.. : )

Jeg tegner veldig små tegninger og detaljene kan være vanskelig å få med. Har også dårlig utstyr. Jeg er fortsatt usikker på detaljer og jeg ønsker selv å legge til flere detaljer men det er uansett særegenhetene som er mest viktige og ikke renheten og fotorealismen som er det mest viktige og dette er det en som har fortalt om lenger bak i tråden - nevner det for å ikke stjele hans ære for dette..

Jeg er helt enig i at jeg må jobbe mer med skyggelegging og detaljer. Det er som å lære å skrive på nytt :p

Det største trikset med å tegnet er at når du skal tegne så er det linjene en må se på. Man må lære å kunne se linjene og det er de man skal begynne med når man skal tegne. Jeg liker å begynne med de sterkeste linjene og kontrastene når jeg tegner.

For å se linjer så er det noe som kommer av trening. Øve på å se på de abstrakte linjene og man kan se linjer i alle objekter og skapninger. Alt har linjer. Strekene som er i mellom det svarte på bokstavene og det hvite på papiret er linjer.

Egenskapene mine som jeg bruker er å se for meg ting inne i hodet.. Jo mer tydelig jeg ser jo bedre kan jeg klare å tegne. Det er viktig å kunne se for seg bildene. Det varierer jo hvor tydelig man ser bilder inne hodet men det er noe som det går an å trene på.

Det å ha en stødig og sikker hånd er også viktig om ikke det aller viktigste og når jeg kjenner etter så kjenner jeg forskjell i armen og føler meg mer eller mindre klar til å tegne.

Det som kommer på toppen av alt er å ha lyst til å tegne... Det går ikke an å stresse eller tvinge seg selv og samtidig forvente å få et resultat... Jeg har så dårlig selvtillitt at jeg sliter med å tro på den mest troverdige kritikken... Og da kan jeg få problemer med å stole på folk men jeg klarer faktisk å stole på deg.

Du må ha takk og du har gjort mye for meg bare ved å være ærlig og jeg tror så mye på deg at jeg vil ta til meg det du har fortalt. Da blir jeg mer sikker på meg selv og på grunn av det så ble jeg enda mer avslappa og bedre i hele kroppen. Tusen takk!! :)

HVis du vil så kan du se de som er på side 3 : ) Det er noe helt annet enn trollet :p

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Jeg syns det er artig å tegne forskjellige ansikt og når jeg føler meg mest utålmodig og stressa så kan ikke jeg tegne store tegninger. Jeg må bli ferdig med hele før jeg syns det er greit å ta pause og det er ikke sikkert at jeg klarer å slappe av før jeg er ferdig med det jeg driver med dersom jeg ikke får tankene over på noe annet godt :S

Det er viktig at jeg ikke er stressa eller tenker på noe som helst annet enn det jeg skal tegne og da trenger jeg fred :C

Jeg må også spise og sove skikkelig for å få nok energi til å få mest mulig styrke slik at jeg får mest mulig utholdenhet.

Det er viktig å ikke arbeide for mye for det blir man sliten av og man blir slitt i stedet for bedre trent.

Nå er det slik at størrelsen ikke er de samme og jeg tegner en del miniatyrbilder og det er mest fordi jeg er er stressa og utålmodig.

Trenger å få fred og jeg må ha det som kroppen min trenger.

post-278611-0-09609900-1356936305_thumb.jpg

post-278611-0-73115300-1356936323_thumb.jpg

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Bruk spissere blyant noen steder på tegningen. Skaff deg en 2H og en 3B og finn ut hvordan du kan bruke forskjellen til å tegne bedre.

Takk for tilbakemelding! :)

Jeg har det i tankene... Men jeg må først få tak i dette.. Har fått tak i 2H og kullsett

Jeg mener at tegningene er slik dem skal være. Jeg liker dem selv.

Jeg er i en startfase men jeg tegner mer og mer og jeg liker det mer og mer og blir bedre trent til å se for meg det jeg skal få ned på papirene og det er ikke feil å øve på det heller.

Sååå... jeg har mye å lære tror jeg men det viktigste er å få det frem.. Jeg føler meg alltid bedre etter tegning

Det som er ig det kan være lysforholdene som ødelegger litt. De er mye mer tydelige når jeg har de foran meg og ser de med øyet mitt i lyset fra lampa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...