MarQsDH Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) The Time Capsule Jeg har da tenkt å prøve meg på 365-utfordringen! Som overskriften sier, så har jeg tenkt å kalle prosjektet for The Time Capsule, eller Tidskapselen som vi nordmenn ville sagt. Jeg ser for meg at det skal bli et gøy og krevende prosjekt, og ser frem til at vi tipper over til 2013. Det jeg håper å få ut av prosjektet, er å utvikle meg som hobbyfotograf, og se på fremgangen i prosessen underveis, og i etterkant. Det jeg i hovedsak kommer til å putte i tidskapselen, er verden rundt meg. Det å velge et tema for prosjektet, blir litt for vanskelig for min del, derfor velger jeg å ikke ha noen grense på det. Særlig siden jeg ennå går på skolen fem dager i uken, så kan ikke ting begrenses så mye. Utstyret jeg kommer til å bruke under prosessen, er mitt halvannet år gamle Canon EOS 550D, og litt tilbehør (funnet på profilen for de som er interessert), samt. min HTC One X. Tror nok ikke det blir noe bytte i noen av endene, men siden jeg (og sikkert mange andre og), så lider jeg av GAS (Gear Acquiring Syndrome)... Hehe... Ble litt punktvis etter "oppskriften" til olegunnaro (posten), men slik ble det bare! Om dere vil følge med på prosjektet mitt, så kommer jeg til å legge ut bildene i et set på Flickr, og legge de ut her. - Markus Endret 1. januar 2013 av MarQsDH Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Gleder meg til å følge med her. Jeg tok 365 utfordringen i 2011 og i år var det Prosjekt 52. Sitter og lurer på om jeg skal hive meg på 365 en gang til. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Tuesday, January 1st by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Året er 2013, og første bildet er tatt! Det ble ikke noe avansert noe i dag, men noe man kan gjøre en gang i året. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Wednesday, January 2nd by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 365 dager Skal følge med ved å sjekke innom regelmessig i løpet av året for å se hva du leverer. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Thursday, January 3rd by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Dag 4, og jeg begynner å se et lys i tunellen. I dag hadde jeg god tid, og et motiv jeg likte. Håper det blir mange slike, ikke av tåken selvsagt, men det å få til et bilde som ikke nødvendigvis er så monotont, og har litt mer farger i seg. Vil anbefale å se bildet i en annen nettleser enn Chrome, fordi den har så dårlig fargegjengivelse i det mørke sjiktet. Det som skulle vært gaaaanske svart, blir grønn-aktig og gjør ikke bildet særlig pent å se på ift. resten. Ha en fototastisk bra første helg i 2013! Friday, January 4th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Edit: Fargene i Chrome er generelt ganske flate. Om du vil sammenligne, så se på den upløyde delen av åkeren (nederst til venstre). Endret 4. januar 2013 av MarQsDH 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Bildet er fra fototreffet med en gjeng Akamister i Trondheim. Saturday, January 5th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr 3 Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Så spennende det skal bli å kikke innom her eller via Flickr. Jeg liker tåkebilder, jeg! Simpelten digger tåke :-) og glassbildet har jeg også fra i går, men ikke så klart som ditt. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 365 dager Skal følge med ved å sjekke innom regelmessig i løpet av året for å se hva du leverer. Så spennende det skal bli å kikke innom her eller via Flickr. Jeg liker tåkebilder, jeg! Simpelten digger tåke :-) og glassbildet har jeg også fra i går, men ikke så klart som ditt. Ganske spent på hva jeg selv kommer opp med i løpet av året egentlig! Det glassbildet var jeg ganske heldig på, et av de beste fra meg fra i går etter min mening! Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Bildet fra i dag kom litt tidligere enn vanlig, har en del andre ting jeg må gjøre i dag, og jeg måtte nesten ta et bilde før det ble mørkt! Sunday, January 6th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Ny uke, nye muligheter! Jeg laget også en Facebook-side samme dagen som jeg startet prosjektet, så om dere vil ha "siste nytt" om ting som skjer i forhold til prosjektet, så er det å finne her. Her legger jeg ut linker til bildet som gjelder for dagen, og sikkert en del oppdateringer i fremtiden. Ha en fortsatt fin mandag! Monday, January 7th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Tuesday, January 8th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Wednesday, January 9th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Thursday, January 10th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Planen for dagen var å fange sporene til stjernene, men himmelen var desverre ikke klar nok i kveld. Fikk uansett et brukbart stjernebilde, uten spor! God helg til leserne! Friday, January 11th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Saturday, January 12th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 I dag var ikke dagen for kreativitet, men jeg SKAL gjennomføre prosjektet! Sunday, January 13th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Dagens bilde ble litt eksperimentering, og syntes at det så ikke så alt for ille ut! Kanskje ikke et bilde som blir solgt for 10 millioner, men i mine øyne er det et greit bilde (kontra f.eks. gårsdagens lampe). Vi er inn i en ny uke, som gir mange nye muligheter! Jeg tenker å utnytte det, ved å ta færre bilder av lamper, men heller ting som det kan falle interesse for. Hehe God mandag! Monday, January 14th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) I dag ble første forsøk på star trail-fotografering, og jeg synes at resultatet ble ganske bra. Jeg brukte en lukker på 25 min, og f/10 med ISO 400. Det blir nok at jeg tar flere slike senere, men ikke nødvendig vis i sammenheng med prosjektet (og etter å ha rengjort filteret skikkelig...). Om du har lyst å følge med, så kommer jeg til å legge ut flere bilder på Flickren min (står i signaturen), der det kommer til å bli mye forskjellig utover året! Tuesday, January 15th by Markus Dahl-Hanssen, on Flickr Endret 15. januar 2013 av MarQsDH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå