Gå til innhold

Søker forslag til ny hjemmeruter (~1000)

Anbefalte innlegg

Min trofaste Linksys WRT320N røyk. Har kjørt denne superstabilt i flere år med DD-WRT, men nå er det tydeligvis på tide å kjøpe seg noe nytt.

Hva anbefaler folket til 1000-1200 kr?

Har tittet litt på Linksys EA4500 og Asus RT-N66U. Har ikke behov for printserver eller NAS, bare kablet gigabitt + wlan 802.11g/n i både 2,4 og 5 Ghz, og at den takler høy belastning (feks. torrents) uten at den går helt i stå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signalmessig, så er det ikke mange som slår RT-N66U. Den er testet hos smallnetbuilder.com og den eneste som nådde det vanskeligste punktet på 5GHz. Den tåler også 300.000 forbindelser på torrents, så burde være et godt valg. Har vært ultrastabil hos meg og min første router uten et eneste problem underveis.

Skal du flashe den med tredjeparts firmware, så vil jeg anbefale (Tomato) Shibby, som har bra QoS og ellers har mange bra features.

Noen tråder med sammenligning: https://www.google.no/search?q=EA4500&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=rcs#hl=no&safe=off&client=firefox-a&tbo=d&rls=org.mozilla:nb-NO%3Aofficial&channel=rcs&sclient=psy-ab&q=EA4500+RT-N66U+smallnetbuilder&oq=EA4500+RT-N66U+smallnetbuilder

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare skrive under på det Jan Skrotnes sier.

RT-N66U er den absolutt første routeren jeg har hatt som aldri gir meg problemer, som alltid er stabil, og som gir meg signalstyrke nok på 5GHz her hjemme.

Jeg bruker heller ingen av de mer avanserte funksjonene, men stabiliteten og signalstyrken i seg selv er verdt pengene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...