Smurflin96 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei, Har no fått de fleste delene til pcen min og etter mye jobbing med kabler testet jeg og ta bryteren på psuen på. Da fikk jeg 1 stor grøn lampe som lyste. Prøvde deretter og starte maskinen men får ingen respons eller lys når jeg prøver. Er dette normalt? Skal jeg kunne starte pcen når det bare er CPU som mangler? Hovedkortet jeg har er Asus P8z77 V-Pro Har også Kingston Hyperx (eller hvordan det skrives) 8gb samt Corsair HX 650 visst dette kan ha noe og si. Håper noen kan gi meg svar på dette, Takker på forhånd Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Vel, uten CPU så skjer det jo så å si ingenting, det er en grunn til at det kalles Central Processing Unit. Hvorfor i det hele tatt prøve å starte uten CPU? Endret 29. desember 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Du kan nok ikke starte PCen uten en CPU, CPUen er den som gjør alt "tenkingen" i data maskinen. Lenke til kommentar
Smurflin96 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Okey. Skulle starte pcen bare for og høre litt på viftestøyen Er så utolmodig ettersom jeg har alt utenom 3570k som jeg snart får i posten ) Takker for svar Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Okey. Skulle starte pcen bare for og høre litt på viftestøyen Hvis å sjekke viftene er alt du ønsker pr. nå, så kan du tyvkoble PSUen ved å koble sammen grønn ledning med svart ledning (jord). En binders er det enkleste, om enn ikke det sikreste. Det beste er om du har en ferdig moddet 20/24-pin ATX-kontakt: http://www.ebay.com/sch/sis.html;jsessionid=D5FDE82C0DBCE3D9988FDDA4AD5D4609?_nkw=NEW%2024%20pin%20Power%20Supply%20Jump%20Start%20Connector&_itemId=130511498994 Jeg brukte en slik selv for nettopp å sjekke viftene nylig. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er vel ikke sikkert viftene går, selv om hovedkortet får strøm? Hvis det mangler CPU, mener jeg... JEG hadde ikke tatt sjansen på at det ikke skjer noe med resten av delene, bare for å sjekke viftestøy og ved å tjuvkoble PSUen. Når alt er klart og du starter opp maskinen, vil du ha all tid i verden til å sjekke hvor mye maskinen bråker! Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 JEG hadde ikke tatt sjansen på at det ikke skjer noe med resten av delene, bare for å sjekke viftestøy og ved å tjuvkoble PSUen. Man har såklart ingen andre deler enn vifter (og evt. CCFLs/LEDs) tilkoblet når man gjør dette. Disker og P4/P8-kontakten til HKet kobles naturligvis ifra. Jeg har en CX430 fast stående på en hylle med en slik ATX-tyvkobler som en 12V-kilde til diverse LEDs-for-fun og andre 12V-prosjekter på rommet mitt. Fungerer utmerket til disker som skal testes også, uten behov for å montere dem i noen PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå