Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter ikke etter komponentbytte, selv etter å ha byttet tilbake til originaldeler

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt inn en ny større SSD og mer minne for å oppgradere min selvbygde PC, alle spesifikasjoner er i profilen min. Den nye SSDen er en Samsung 256 GB 840 Pro og det nye minne er Corsair Vengance 4x4 GB 1866 MHz Cl9.

Etter å ha satt i både SSD og minne startet jeg maskinen på nytt for å legge inn OS, men selv om det hele lyser opp virker det ikke som maskinen klarer å komme helt i gang. Den kommer ikke opp bilde på den tilkoblede skjermen, dermed kommer jeg heller ikke inn i BIOS. Jeg har lagt ved en video av det hele her:

https://www.dropbox.com/s/tksrn5m55cldv8w/2012-12-29%2001.32.54.mov

Jeg byttet dermed tilbake til de originale komponentene i den tro at de nye minnebrikkene av en eller annen grunn ikke er kompatible. Samme problem. Jeg plugger i den gamle SSDen igjen, også dette uten noen forbedring. Jeg forsøker å fjerne alle de originale minnebrikkene og sette i kun en om gangen, men heller ikke dette hjelper. Som en siste utvei prøver jeg å fjerne batteriet for å resette BIOS, uten noe videre hell.

Jeg er ganske rådvill akkurat nå. Jeg regner med at hovedkortet mest sannsynlig er defekt, selv om jeg ikke klarer å se helt hvordan det har gått til. Er det noe annet som kan forårsake dette? Hva kan eventuelt gjøres for å fikse problemet? All hjelp settes svært stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Koble fra så mye du kan, og forsøk å kjøre opp med så lite minne som mulig. Bruker du ESD-sikkerhetsutstyr når du bytter deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...