miCro Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg har kjøpt inn en ny større SSD og mer minne for å oppgradere min selvbygde PC, alle spesifikasjoner er i profilen min. Den nye SSDen er en Samsung 256 GB 840 Pro og det nye minne er Corsair Vengance 4x4 GB 1866 MHz Cl9. Etter å ha satt i både SSD og minne startet jeg maskinen på nytt for å legge inn OS, men selv om det hele lyser opp virker det ikke som maskinen klarer å komme helt i gang. Den kommer ikke opp bilde på den tilkoblede skjermen, dermed kommer jeg heller ikke inn i BIOS. Jeg har lagt ved en video av det hele her: https://www.dropbox.com/s/tksrn5m55cldv8w/2012-12-29%2001.32.54.mov Jeg byttet dermed tilbake til de originale komponentene i den tro at de nye minnebrikkene av en eller annen grunn ikke er kompatible. Samme problem. Jeg plugger i den gamle SSDen igjen, også dette uten noen forbedring. Jeg forsøker å fjerne alle de originale minnebrikkene og sette i kun en om gangen, men heller ikke dette hjelper. Som en siste utvei prøver jeg å fjerne batteriet for å resette BIOS, uten noe videre hell. Jeg er ganske rådvill akkurat nå. Jeg regner med at hovedkortet mest sannsynlig er defekt, selv om jeg ikke klarer å se helt hvordan det har gått til. Er det noe annet som kan forårsake dette? Hva kan eventuelt gjøres for å fikse problemet? All hjelp settes svært stor pris på. Lenke til kommentar
steinar88 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Har selv hatt dette problemet, men da viste det seg at ram-brikke ikke på plass . (satt på riktig plass, men hadde ikke trykket det godt nok på plass) Om du er like heldig som det jeg var da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Koble fra så mye du kan, og forsøk å kjøre opp med så lite minne som mulig. Bruker du ESD-sikkerhetsutstyr når du bytter deler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå