Megafon Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Hei! Var nettoppen tur innom utvalgt.no for å se hva forsvaret hadde å tilby før innkalling til førstegangstjeneste. Da jeg åpnet siden ble jeg møtt av ordene, "Takk for oss!" Det ser ut til at utvalgt.no er historie. - Noen som vet mer om hvorfor den ble nedlagt? - Er det noen som har erfaringer fra utvalgt.no og/eller vet om noen alternative sider hvor en kan ble kjent med andre som skal inn til førstegangstjeneste i forsvaret? Takker for svar! Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Vet ikke helt hvorfor det ble nedlagt.. Men var jo ett flott tiltak som jeg hadde mye nytte av når jeg var inne hvertfall. Bli kjent med folk føre man skulle inn.. Vet ikke om dem har side på Facebook istede jeg? Går jo evt ann å sjekke www.forsvaret.no Lenke til kommentar
omnom Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er lagt ned til fordel for facebook. Søk etter: Forsvaret Hæren Luftforsvaret Sjøforsvaret Heimevernet Krigsskolen Sjøkrigsskolen Luftkrigsskolen Det er ganske mange sider i tillegg til dette. Bare å søke, det er Forsvarets mediesenter eller den enkelte avdeling som driver sidene. 1 Lenke til kommentar
brukerfeil Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Garden har ei ega, lukka Facebook-gruppe for de som e innkalt dit. Veldig kjekt! Gruppe for april, august, oktober jobbes med og kommer snart. Følg med HER for de av dåkker som skal inn i Garden! Til dåkker som skal til andre avdelinge kan alltids ringe VPV (3003) eller sende mail til [email protected] og høre om det blir laga à la samme gruppe. Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 @Brukerfeil Er det ikke fyfy med slike grupper ettersom alle kan se hvem som medlem der? Lenke til kommentar
brukerfeil Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 @Brukerfeil Er det ikke fyfy med slike grupper ettersom alle kan se hvem som medlem der? Nei. Det e Forsvaret sjøl (i dettan tilfellet HMKG) som opprette gruppan. Det e lukka gruppe, ergo så treng man invitasjon for å bli medlem - og hver enkelt blir kontrollert opp mot Gardens personelliste. Det e KUN de som e innkalt som har tilgang til å se ka som står innad gruppa, kem som e medlem, osv. :-) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det er nok en smule feil, brukerfeil. (Ut fra navnestripa på avataren din kan jeg nesten gjette meg til at du har tjenestegjort sammen med en fjern venninne av meg, Jørgensen, ikke sant?). Jeg er verken innkalt i HMKG eller medlem av FB-gruppa, men kan godt navngi alle 242 medlemmene (i skrivende stund) av "januar 2013"-gruppa... Jeg trenger heller ikke invitasjon for å forsøke å melde meg inn, men forsøket ville antakelig ikke bli godkjent av admin. Hva som diskuteres der inne er derimot ikke åpent for meg eller andre utenforstående, men du kan være sikker på at det ikke er tillatt å diskutere gradert info uansett (selv om jeg og Ola Nordmann ikke ser det, så gjør nok Zuckerberg og de andre FB-sjefene det, om de vil...), så sånn sett kunne den like godt vært helåpen. At man kan se hvem som er medlem der er heller ikke (i mine øyne) det store problemet; at man tjenestegjør i Forsvaret, og i hvilken avdeling, er (så vidt jeg vet) ikke gradert informasjon (gardistene eller andre har ikke forbud mot å fortelle sine venner (eller for den del vilt fremmede) at de tjenestegjør i en bestemt avdeling...) , og siden det er den enkelte (blivende) soldat, og ikke Forsvaret, som legger det ut/melder seg inn, er det heller ikke brudd på personvernloven. Det er likevel kanskje litt bekymringsverdig at det er så lett å få en noenlunde samlet (men ikke komplett; ikke alle er på FB eller med i gruppa) oversikt, men kan som sagt ikke se at det er brudd på noe regelverk. Når det gjelder utenlandstjeneste er praksisen riktignok en smule strengere, bl.a. at det er vanlig å kun bruke fornavn på navnestriper, og om man uttaler seg til/blir omtalt i media. Lenke til kommentar
brukerfeil Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Så morsomt! Det stemmer det. :-) Verden e ikke stor, gitt. Da ser æ mæ pent nødt til å bøye mæ i støvet og beklage, da har gruppen endra sæ sia mi tid. Beklager! Du har rett i at man kan gjerne prøve å melde sæ inn, men som tidligere nevnt så blir det kontrollert med personellista - så man blir ikke godkjent med mindre man e innkalt. Andre som e interessert henvises til den åpne HMKG-sida. Den lukkede gruppa e mer som et samlingspunkt der man kan stille spørsmål til det kommende befalet, bli kjent med fremtidige medsoldata osv. Det blir ikke delt gradert informasjon på gruppa. Du har helt rett i det du sir her - godt å se at du har fulgt med i timen. ;-) Forstår at det e litt bekymringsverdig, Forsvaret e ikke lengre en så 'lukka arbeidsplass' som det en gang va. De e både på Facebook, Twitter og andre sosiale medie. For min del syns æ det e flott at flere kan få innblikk i den grønne hverdagen, men det e fremdeles strengt og de e opptatt av ka som legges ut. Helt korrekt. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå