Celusion Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Opera har muligheten for å stacke faner slik at hvis du skal ha mange kan du legge de i disse gruppene, men samtidig gjøre slik at alle synes på en gang. Desverre opplever jeg at opera til stadighet henger seg noe som gjør at jeg må over på firefox eller chrome. Vet noen om det finnes noen addons/extensions som gjør at jeg kan få samme funksjonen i firefox eller chrome? Har lett og lett men har ikke funnet samme funksjonen. Takker meget for alle svar Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det at opera henger seg er på grunn av fysisk minne som blir fullt... Derfor skal du være mer tålmodig, restarte maskina, eller få deg bedre datamaskin eller like greit bare slutte å bruke internett så jævlig som du gjør... Du kan for eksempel bruke chrome til kun google søk... Jeg anbefaler ikk e chrome for det er bugget men Firefox er raskt og stabilt. Jeg bruker ikke denne funksjonen som du beskriver men det er enkel teknologi slik at det bør være slik med også firefox og chrome... Det finnes også flere nettlesere som ikke er fullt så kjent og jeg begynte å bruke Firefox alerede i 2004 så jeg var tidlig ute og jeg er fornøyd. Bruk favoritt funksjonen mer Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Nja, jeg har 18gb å ta av så det skal vel gjerne litt mer enn noen faner i Opera for å ta knekken på det. Maskinen brukte jeg 30k på i fjor så er vel ikke den det skal stå på heller Jeg har en lei vane til å ha sykt mange faner ja, men jeg opplever også at facebook blir treigt selv når jeg ikke har det. Helt riktig at det er en enkel teknologi, men jeg har da ikke funnet noe liknende i hverken firefox eller chrome, så lurer litt på om Opera kan ha tatt patent på det? Favoritt funksjonen ja, kanskje jeg skal hive meg over den Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Nja, jeg har 18gb å ta av så det skal vel gjerne litt mer enn noen faner i Opera for å ta knekken på det. Maskinen brukte jeg 30k på i fjor så er vel ikke den det skal stå på heller Jeg har en lei vane til å ha sykt mange faner ja, men jeg opplever også at facebook blir treigt selv når jeg ikke har det. Helt riktig at det er en enkel teknologi, men jeg har da ikke funnet noe liknende i hverken firefox eller chrome, så lurer litt på om Opera kan ha tatt patent på det? Favoritt funksjonen ja, kanskje jeg skal hive meg over den Ja den anbefales eller så må du gjerne bruke både opera og firefox samtidig. Når det kommer til FB så er det slik at dette kan være tregt uansett. Det er selve FB som er tregt. Ikke noe galt hos deg. Slik er det også med de fleste nettsidene. De går tregt til tider fordi dem faktisk har for mye trafikk osv. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 jeg har selv tendenser til å ha for mange faner men jeg har ikke så god datamaskin. Har en 4 år gammel data men funker fint for meg... Har også tregt internett så det er begrensa uansett og jeg kommer alltid til et punkt som jeg må restarte uansett. Nettet er så tregt at jeg må begynne helt på nytt og jeg får en 100 faner på en god nett-kveld Lenke til kommentar
larsere Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 At Chrome er ustabilt er ren bullshit, for min del oppleves Chrome som raskere enn Firefox. Jeg er også veldig glad i FF, men bruker for det meste Chrome. FF har en fantastisk fanebehandler der man kan gruppere faner: ctrl-shift-e 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 At Chrome er ustabilt er ren bullshit, for min del oppleves Chrome som raskere enn Firefox. Jeg er også veldig glad i FF, men bruker for det meste Chrome. FF har en fantastisk fanebehandler der man kan gruppere faner: ctrl-shift-e Det er fordi Chrome er det som krever minst system resurser... Har du en pc som drar firefox optimalt så vil du oppleve firefox som mer stabilt og raskere enn chrome. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Tull. Det har ingen ting med PCens spesifikasjoner, det er heller med hvodan nettleseren er bygget opp. Chrome har individuelle prosesser for alle faner, som kjører i hver sin 'sandbox'. Har flere ganger opplevd at problemer i en fane kan henge opp hele nettleseren i FF. Selv om det har bedret seg veldig i ne nyeste versjonene, har FF fortsatt litt minnelekkasje(viser til denne testen). Relevant for denne tråden kan jeg også vise til stabilitet ved mange faner HER, resultatet viser at Chrome har overtaker over FF( og interessant nok at Opera er overlegen). Vil forøvrig anbefale deg og lese resten av den testen, Hexafix. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg hadde nylig behov for litt ekstra tab-tweaking i Ff, og ved googling kom til stadighet denne opp: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-mix-plus/ ...nå vet jeg ikke om denne kan gjøre det OP er ute etter, men er verdt å kikke på. Jeg ønsket flere tab-bars (så jeg kunne ha flere tabs synlig samtidig), og dette løste Tab Mix Plus. 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Tull. Det har ingen ting med PCens spesifikasjoner, det er heller med hvodan nettleseren er bygget opp. Chrome har individuelle prosesser for alle faner, som kjører i hver sin 'sandbox'. Har flere ganger opplevd at problemer i en fane kan henge opp hele nettleseren i FF. Selv om det har bedret seg veldig i ne nyeste versjonene, har FF fortsatt litt minnelekkasje(viser til denne testen). Relevant for denne tråden kan jeg også vise til stabilitet ved mange faner HER, resultatet viser at Chrome har overtaker over FF( og interessant nok at Opera er overlegen). Vil forøvrig anbefale deg og lese resten av den testen, Hexafix. Dette er ikke tull... Når datan har kjørt lenge og når man ikke har verdens beste data så er det helt tydelig at Chrome er det mest ustabile.. Firefox krever mer enn chrome og blir derfor enda tregere enn Chrome.. Dette er dersom du har en 4-5 år gammal data. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Takker for alle svar og innspill! Jeg endte selv opp med å skaffe meg chrome. Fant desverre ingen løsning som liknet på Opera sin, men chrome har inntil videre fungert mer stabilt enn firefox 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå