RAPTORR Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 kommer det ikke en 64 fx på 3400? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 64/32-bit kan for øyeblikket sammenlignes med AGP 4/8x. Store teoretiske muligheter, men lenge igjen før vi ser de praktiske fordelene. Hadde Intel sett store nok fordeler ved å lansere en 64-bits desktopprosessor i dag, ville de gjort det. Situasjonen er bare den at ytelsesforskjellen ikke er verdt. Det er dog en enorm markedsføringsverdi i dette! Noen linker til å støtte deg på her? Alle tester jeg har sett viser noe annet... 64-bit skal gi ca 10-15% bedre ytelse jenvt over. I noen oppgaver langt mer. MEN, programmene må skrives om slik at de bruker de ektra registrene (4x så store som i 32-bit). Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 kommer det ikke en 64 fx på 3400? Nei. FX får ikke TPI-rating. Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tok det kanskje litt langt, men poenget mitt er det ikke PRIMÆRT er det faktum at den prosessere 64-bits kode som er det avgjørende for den økte ytelsen, men snarere "alt annet". At Athlon 64 kommer til å yte svært bra betviler jeg ikke. (For å fortsette sammenligning min, så er det jo et faktum at ATI9700pro hadde langt bedre ytelsen enn de heteste Geforce4 kortene ved lanseringstidspunktet, mens dette bare i minimal grad skyldtes AGP8x. Vi er vel dessuten enige i at AGP8x er totalt overlegen AGP4x, bare vi får hard- og mykvare til å utnytte det?) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Prescott ser ut til å ha mange ting som kan "tyde" på 64-bits prosesserings muligheter, men det de mest sannsynligvis er bredere pathways for å kunne bedre jobber med 2 stk 32-bits tråder (vi er jo lovet forbedret Hyper-Threading ). Med Ithanium2, og alle nyhetene som står på agendaen i den leiren fremover vil det være svært merklig om Intel går for x86-64 nå. Intel kommer til å stalle her så lenge de kan, og la AMD dra hele lasset til hjulene begynner å rulle - så hoppe på, eller (enda bedre i Intel's øyne) AMD klarer ikke å få med markedet/developere i noen vesentlig skala med på x86-64 og hele greia blir skøvet under teppet. Det finnes 64-bits linux, men med all fare for å trege på meg noen, dette er i konsumer markedet av *svært liten* betydning (ikke at mye øvrig konsumer software for linux heller er tilgjengelig for x86-64). Yamill i Prescott trenger vi ikke å tenke på engang. Der det først dukker opp, om det så skulle gjøre det en gang blir i Xeon systemer, her er det eneste stedet det kan gjøre noen som helst nytte for seg. Utover 4GB (Xeon kan bruke 64GB) så bruker Xeon en "tolke-teknikkk", en Xeon-64 vil kunne bruke 64GB+ på en smidigere/kjappere måte. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hva som kommer eller ikke vet jeg ikke men at det blir spennende tider er jeg ikke i tvil om og uansett om amd lykkes eller ikke så er jeg ikke i tvil om at Intel er istand til å svare på tiltalen. Uansett er dette bra for oss forbrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå