punk in drublic Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Heisann! Sitter og vurderer ny pc.. men leser om disse nye lanseringene som er rett rundt hjørnet, og hører at disse klarer dobbelt så mye som prosessorene nå klarer.. Burde jeg vente, eller er det unødvendig? Hører AMD 64 blir å koste rundt 4000 kr, noe som da vil føre til at alle andre cpu'er synker kraftig i pris.. Korrekt? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 De andre cpu`ene er allerede billige,ivertfall om du bestiller en AMD 2500+,Tror et 64 system kommer til å koste flesk. Det spørs hva du skal bruke maskinen til,om den skal klokkes,hva vil du gi for systemet osv.... Burde kansje poste den i hjelp jeg skal ha ny pc. Vist det er kun prossesor du er ute etter info om har du post rett. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Heisann! Sitter og vurderer ny pc.. men leser om disse nye lanseringene som er rett rundt hjørnet, og hører at disse klarer dobbelt så mye som prosessorene nå klarer.. Burde jeg vente, eller er det unødvendig? Hører AMD 64 blir å koste rundt 4000 kr, noe som da vil føre til at alle andre cpu'er synker kraftig i pris.. Korrekt? De nye prosessorene på 64bit vil nok ikke være dobbelt så bra i alle applikasjoner, men den vil nok gruse de fleste 32bits prosessorene som er nå, er jeg helt enig i Prisen vil synke helt klart, men ikke mye. Det er alltid de dyreste prosessorene som synker mest, men en liten prisreduksjon kommer sikkert til å skje. Jeg venter ihvertfall på AMD 64 selvom det kommer til å koste flesk _________________ Nå er det ikke lenge til AMD 64 kommer ut Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Den reele ytelseøkningen ligger på opptil 10-15% i programmer som rekompileres for 64-bit. I praksis så er det ikke 64-bits støtte du bør kikke etter neste gang du handler med ytelse, bred 64-bits programvare støtte mange år inn i fremtiden (i "markedet" overhode går "over"). Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Personlig kjøper jeg meg et Abit NF7-S 2.0 og en AMD Athlon xp2500+ nå, som kommer på underkant av 2k, så opgraderer jeg heller senere, når athlon 64 har sunket i pris -Tror det er det smarteste Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Intel har varsla eit stort priskutt når/like etter prescot vert lansert, så man kan rekne med at amd vill gjøre det samme for å være konkuransedyktig. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 er p5 preckott 32bit eller 64 bit cpu?? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 er p5 preckott 32bit eller 64 bit cpu?? 32bit only. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 da er amd bedre da ?? jeg tenker på 64fx Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det at en prosessor støter 64bits koding gjør den ikke bedre. Eller i så fall *veldig* lite. Grunnen til at A64FX osv kommer til å bli aske er forberedet minnekontroll og masse annet snacks. Hovedpoenget med 64bit er at du kan ha en helt sinnsvakt stor mengde RAM, og ikke bare 4GB som var grensen i 32bit. Det at Prescott ikke har støtte for 64bit ser iallefall ikke jeg på som noe problem. Per dags dato er det jo ingenting av spill eller programmer vi vanligvis bruker som kjører på 64bit eller ville hatt noe særlig fordel av å kjøre på 64bit, men om noen år kan det bli aktuelt. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 23 september får vi nok svar på veldig mye. Hold pusten. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Den reele ytelseøkningen ligger på opptil 10-15% i programmer som rekompileres for 64-bit. I praksis så er det ikke 64-bits støtte du bør kikke etter neste gang du handler med ytelse, bred 64-bits programvare støtte mange år inn i fremtiden (i "markedet" overhode går "over"). Du glemmer at det er en del som kjører linux. Det er det allerde 64-bits OC, programmer og mange av de. Når det gjelder Windows så kommer vel ikke WinXP-64 før Q1 04 vil jeg tro. Da kommer nok også en del programmer med 64-bits støtte. Videre er vel poenget her at en enkelt kan legge inn flere og flere 64-bits programmer ettersom de kommer på markedet. På den måten får en en "stadig" oppgradering av systemet uten ekstra kostnader annet enn MASSE lisenser da Snakket forøvrig med MS forleden dag og de sa at Office XP ikke ville komme i 64-bits utgave. Det ble ved neste Office-versjon. Da er vel basen av 64-bits systemer også langt større. Uansett så kommer Athlon64 (FX) til å bli den raskeste CPU-en på markedet når den lanseres og det er det liten tvil om. Blir mer spennende når Prescott kommer. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Men Athlon 64, kommer den i flere hastigheter? eller er det kun 1 prosessor, feks 2.0ghz? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tja... det går rykter om at Prescott faktisk har støtte for 64-bit, slik som alle P4 har hatt maskinvarestøtte for HT. P4 har fra starten av hatt HT, men den er bare er blitt deaktivert. Man sett to fulle sett med pipeline'er, funksjonsenheter osv på høyoppløslige foto av Prescott-kjerna. Jeg sier ikke at Yamhill faktisk eksisterer, men konspirasjonsteoretikkeren i meg vil ikke legge dette bort som en komplett umulighet. Intel haaar jo gode grunner til å la 64 bit ligge, samt har gjort noe så drastisk før: - Ønsker ikke ødelegge for Itanium. - Ønske om å "ha et ess i ermet" om AMD x86-64 slår ann. - Ønsker å bruke Prescott til å teste ut 64-bit. De får et fullskala forsøk, som forbrukere ikke blir rammet av. Det var slik de holdt på med HT. - Hvis x86-64 flopper, så kan Intel sitte der på gjerdet og peke nese til "dumme AMD som dreit hardt på leggen" med noe som "den vanlige forbruker ikke vil ha". Lesestoff : "Looking at Intels Prescott" "The Clues for Yamhill" "The Proof of Yamhill" Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jeg håper at p5 preckott blir på 64 bit kryss fingra for den Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tja... det går rykter om at Prescott faktisk har støtte for 64-bit, slik som alle P4 har hatt maskinvarestøtte for HT. P4 har fra starten av hatt HT, men den er bare er blitt deaktivert. Man sett to fulle sett med pipeline'er, funksjonsenheter osv på høyoppløslige foto av Prescott-kjerna. Enig i det du sier, men gjett om det ville vært et STOR prestisjetap for Intel!?! Nei... 64-bit støtte kommer nok ikke med Prescott. Vet ikke hvor mange ganger Intel har sagt at det ikke kommer, men så lo de av AMD og deres "dumme" kobberkoblinger, DDR-minne m.m. også da Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Men Athlon 64, kommer den i flere hastigheter? eller er det kun 1 prosessor, feks 2.0ghz? A64 2.0 GHz blir den "dårligste" prosessoren Athlon 64 bit prosessoren som lanseres den 23. Noen har lekt seg med den her http://www.tbreak.com/forums/showthread.ph...15&pagenumber=1 Det er vel Athlon64 2.0 og 2.2 samt Athlon FX 2.0 og 2.2 det ligger ann til er det ikke? Kan ikke huske å ha lest noe som bekrefter klokkehastigheten. Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 64/32-bit kan for øyeblikket sammenlignes med AGP 4/8x. Store teoretiske muligheter, men lenge igjen før vi ser de praktiske fordelene. Hadde Intel sett store nok fordeler ved å lansere en 64-bits desktopprosessor i dag, ville de gjort det. Situasjonen er bare den at ytelsesforskjellen ikke er verdt. Det er dog en enorm markedsføringsverdi i dette! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Men Athlon 64, kommer den i flere hastigheter? eller er det kun 1 prosessor, feks 2.0ghz? Den kommer i flere hastigheter. Om jeg ikke ta helt feil vil følgende lanseres: 1.8 GHz - 3000+ 2.0 Ghz - 3200+ + 2.2 GHz - Athlon FX (som egentlig er en Opteron 248) En 2.0 GHz Athlon 64 skal, teoretisk sett, yte like bra som en 2.4-2.5 GHz Barton. Det kommer selvsagt raskere versjoner av den fremover. Tipper at AMD minst lanserer Athlon64 på 2.2 GHz og Athlon64 FX på 2.4 GHz i løpet av året. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jeg håper at p5 preckott blir på 64 bit kryss fingra for den Den blir ihvertfall ikke 64-bit for andre enn Intels forskere. Ved å integrere 64-bit i Prescott, kan de få produsert "gratis" prototyper. De kan fritt gjøre endringer i "64-bit delen" uten at vi forbrukere oppdager det. Ei heller vil vi bli plaget om "64-bit delen" ikke funker slik den skal. For Intel vil utviklingen av protoyper være bortimot gratis, siden de bare må aktivere 64-bit støtten for å benytte den. Dessuten skal det ikke mye til for å få 64-bit ut på markedet ... går like lett som da P4 C-stepping kom med HT og 800FB. Jeg gjentar; dette er kun delvis "bekrefta" rykter. Intel har aldri sagt noe offentlig om Yamhill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå