Gå til innhold

Hjelp med treningsplan!

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Nå har jeg satt opp min egen treningsplan basert på øvselser jeg foretrekker. Dekker den alle muskelgruppene, hvis ikke, hva er det jeg mangler? Tanken er at jeg trener styrke 4 dager på rad, etterfulgt av kondisjon den 5. dagen, deretter tar jeg 1 dag av, for så å gjøre det på nytt. Funker det? Er det visse dager som bør byttes om?

Dag 1: Rygg og biceps

Pullups

Nedtrekk

Foroverlent roing med stang

Rygghev

Bicepscurl

Hammercurl

Dag 2: Bryst og triceps

Benkpress

Skråbenk

Cable cross

Franskpress

Dips

Pushdown

Dag 3: Korsrygg og bein

Knebøy, markløft, leggpress, leg extension, beinpress.

Dag 4: Skuldre og traps

Militærpress

Skulderpress

Front- og sidehev

Frontoverlent sidehev

Shrugs

Dag 5:

Mage

Kondisjonstrening (intervaller)

Virker dette som en god plan? takker på forhånd

Endret av Lackadaisical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, når man skal skrive sånt er det gjerne lurt og ha med litt om restitusjon ( mat og drikke før, under og etter trening) hvordan du vil utføre den

veldig viktig og ha med hvordan du vil tøye ut også ;)

Endret av allman
Lenke til kommentar

altså, når man skal skrive såndre innleveringer er det gjerne lurt og fortelle hvilken muskler de forskjellige treningsmetodene berører, og ved kondisjonstrening hvorfor og hvordan det påvirker kroppen din.

gjerne ha med litt om restitusjon ( mat og drikke før, under og etter trening)

veldig vikti og ha med hvordan du vil tøye ut også ;)

Det vet jeg, men dette har ikke noe med skolen å gjøre :p. Er bare til personlig trening :)

Lenke til kommentar

For mye volum etter min mening. Det er til og med mer enn jeg kjører nå, og jeg er vesentlig større enn deg, men for all del, om det funker for deg så kjør på. Men jeg ville gjort det som følger.

Dag 1: Rygg og biceps

Markløft

Pullups

Nedtrekk

Foroverlent roing med stang

Rygghev

Bicepscurl

Hammercurl

Dag 2: Bryst og triceps

Benkpress

Skråbenk

Cable cross

Franskpress

Dips

Pushdown

Dag 3: Korsrygg og bein

Knebøy, markløft(ta denne på rygg/bicep), beinpress, leggpress, leg extension, .

Dag 4: Skuldre og traps

Militærpress

Skulderpress

Front- og sidehev

Frontoverlent sidehev

Shrugs

Lenke til kommentar

Vil bemerke at det å ha egen dag for mage og kondis er unødvendig. Når du trener grunnøvelser (markløft, militærpress, knebøy, benkpress...) så trener du kjernemuskulaturen godt. Deriblant mage.

Man får 6-pack helt uten problem ved å fokusere på de store muskelgruppene.

Lenke til kommentar

Joa, kondis er ingen dum idé. Du forbrenner fett som gjør at 6-packen blir enda mer synlig. Men ikke legg vekt på å ha en egen dag for mage. Det blir en dag med veldig lite fremgang. Legg heller på mage-øvelser som tillegg til en av de andre dagene. På den måten roterer du fortere gjennom opplegget, og sørger for at du ikke hviler muskelgruppene FOR lenge.

Mine 2 cents ;)

Lenke til kommentar

Joa, kondis er ingen dum idé. Du forbrenner fett som gjør at 6-packen blir enda mer synlig. Men ikke legg vekt på å ha en egen dag for mage. Det blir en dag med veldig lite fremgang. Legg heller på mage-øvelser som tillegg til en av de andre dagene. På den måten roterer du fortere gjennom opplegget, og sørger for at du ikke hviler muskelgruppene FOR lenge.

Mine 2 cents ;)

Joa, det er det jeg gjør de dagene jeg dropper kondisjonstreninga :p. Siden jeg skal ha kondisjonstrening (må sikre den seksern i gym!) så tenker jeg at det er like greit å ta mage den dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...