D-600 Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Hei, Må en aktivere grafikkortet på en bærbar pc? Har denne pc, http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761536#info Men når jeg går inn på skjerminnstillinger står det Intel 4000, mulig det er grafikken på hovedkortet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Intel 4000 betyr at GPU'en er en del av CPU'en. Du har Ivy Bridge, ikke sant? Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Tja, nå spør du mer enn jeg kan svare.....-) Hvordan finner du ut det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Du må inn på Nvidia kontrollpanel. Usikker på hvor den er på Win8 men i Win7 så trykker du høyre mustast midt på desktoppen og velger "Nvidia kontrollpanel" der. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Hei! Intel HD Graphics er ment for å spare strøm mens du gjør oppgaver som for eksempel surfing eller streaming av video. NVidia-kortet ditt skal i utgangspunktet trå inn når du skal utføre oppgaver som å for eksempel spille eller videoredigering. Ofte kan det hende at den integrerte GPUen kjører applikasjonen, selv om det egentlig var en oppgave for nVidia-kortet. Da er det viktig at du finner kontrollpanelet for nVidia GPUen din(Høyreklikk på desktop/system-tray ikonet/startmenyen) og tildeler de forskjellige applikasjonene på maskinen til enten nVidia-GPUen eller det integrerte skjermkortet. Dette tror jeg du finner under 3D-instillingene. Jeg har erfaring med at en del spill ofte bruker den integrerte grafikken noe som selvfølgelig fører til elendig ytelse. Har stort sett bare hatt problemer med dette i Steam. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Hei! Intel HD Graphics er ment for å spare strøm mens du gjør oppgaver som for eksempel surfing eller streaming av video. NVidia-kortet ditt skal i utgangspunktet trå inn når du skal utføre oppgaver som å for eksempel spille eller videoredigering. Ofte kan det hende at den integrerte GPUen kjører applikasjonen, selv om det egentlig var en oppgave for nVidia-kortet. Da er det viktig at du finner kontrollpanelet for nVidia GPUen din(Høyreklikk på desktop/system-tray ikonet/startmenyen) og tildeler de forskjellige applikasjonene på maskinen til enten nVidia-GPUen eller det integrerte skjermkortet. Dette tror jeg du finner under 3D-instillingene. Jeg har erfaring med at en del spill ofte bruker den integrerte grafikken noe som selvfølgelig fører til elendig ytelse. Har stort sett bare hatt problemer med dette i Steam. Aha, mange takk da skal jeg ta en titt der, for jeg fikk beskjed om at jeg hadde for lite minne på grafikkortet når jeg skulle spille wrc 3. Trodde nivida kortet burde være bra nok til det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Da er det garantert ikke Nvidia-kortet som blir registrert. Det har 2GB i følge linken din og det skal holde til alt. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Da er det garantert ikke Nvidia-kortet som blir registrert. Det har 2GB i følge linken din og det skal holde til alt. Det var godt å høre, da skal jeg se nærmere på dette etter gode råd:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Aha, mange takk da skal jeg ta en titt der, for jeg fikk beskjed om at jeg hadde for lite minne på grafikkortet når jeg skulle spille wrc 3. Trodde nivida kortet burde være bra nok til det? Mange spill som tror at det er Intel som fungerer som grafikk ettersom det er Intel-grafikken som sørger for å sende bildet til skjermen. Løsningen er enten å finne en switch som gjør at spillet ignorerer grafikkminnemengden eller å finne et annet spill dessverre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Kan man kanskje skru av integrert grafikk i BIOS? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Kan man kanskje skru av integrert grafikk i BIOS? Eneste laptop som har mulighet til det er dagens Alienware M17x og M18x. Forklaringen er at Nvidia-skjermkortet ikke er koblet til laptopskjermen, men sender bildet tilbake til CPUen så Intel-grafikken kan vise det på skjermen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Det går som regel an å angi programmer som skal bruke det dedikerte skjermkortet. Husker ikke hvor det gjøres men via Nvidia/Ati/Amd kontrollpanelet (avhengig av hva du har.) Du angir da samme .exe-fil som linken til spillet ditt bruker. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2012 Hei! Intel HD Graphics er ment for å spare strøm mens du gjør oppgaver som for eksempel surfing eller streaming av video. NVidia-kortet ditt skal i utgangspunktet trå inn når du skal utføre oppgaver som å for eksempel spille eller videoredigering. Ofte kan det hende at den integrerte GPUen kjører applikasjonen, selv om det egentlig var en oppgave for nVidia-kortet. Da er det viktig at du finner kontrollpanelet for nVidia GPUen din(Høyreklikk på desktop/system-tray ikonet/startmenyen) og tildeler de forskjellige applikasjonene på maskinen til enten nVidia-GPUen eller det integrerte skjermkortet. Dette tror jeg du finner under 3D-instillingene. Jeg har erfaring med at en del spill ofte bruker den integrerte grafikken noe som selvfølgelig fører til elendig ytelse. Har stort sett bare hatt problemer med dette i Steam. Den sto på automatisk,satte den på til å kjøre på NVIDIA og da åpnet wrc uten melding om for lite minne, nå kjører også spillet påhele skjermen og ikke slik som før, ca 3/4 skjerm, takker så meget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå