snorkeren Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) mamma sier at jeg har OCD fordi jeg er så besatt av enkelte bisarre ting, og å prøve å få dem. men jeg har aldri fått diagnosen OCD av en lege/psykolog/psykiater. hvordan kan mamma vite at jeg har OCD da? mamma har jo aldri jobbet i helsen. hun sier også at hun har lest på nettet på helseside at de med asperger syndrom kan få OCD. Endret 28. desember 2012 av snorkeren Lenke til kommentar
per17 Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 mamma sier at jeg har OCD fordi jeg er så besatt av enkelte bisarre ting, og å prøve å få dem. men jeg har aldri fått diagnosen OCD av en lege/psykolog/psykiater. hvordan kan mamma vite at jeg har OCD da? mamma har jo aldri jobbet i helsen. hun sier også at hun har lest på nettet på helseside at de med asperger syndrom kan få OCD. Dersom hun har lest det på en helseside så har hun nok rett. Lenke til kommentar
festen Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) mamma sier at jeg har OCD fordi jeg er så besatt av enkelte bisarre ting, og å prøve å få dem. men jeg har aldri fått diagnosen OCD av en lege/psykolog/psykiater. hvordan kan mamma vite at jeg har OCD da? mamma har jo aldri jobbet i helsen. hun sier også at hun har lest på nettet på helseside at de med asperger syndrom kan få OCD. Jeg tror OCD symtomer har sammenheng med mye dopamin i prefrontal cortex, det er enzymer der som bryter ned dopamin, og trolig har noen med OCD kanskje opp mot 4 ganger så mye dopamin som noen uten, på grunn av genetiske forskjeller som gir lavere aktivitet i de enzymene (google søk: OCD COMT) . Nå har de kampanje på 99 dollar. https://www.23andme.com/ Vanligvis koster det 299 dollar. Du burde tatt en sånn test. Hvis du hadde hatt en eller to drd4 7r kopier kunne du nesten antatt at du hadde ADHD. Du ville også fått svar på om du hadde aktuelle OCD gener. Endret 29. desember 2012 av festen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå