Alex T. Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg har en oppgave om å forklare hva elektromagnetisk stråling er, og lurer på om besvarelsen min er god nok eller har mangler. "Elektromagnetisk stråling er energi som sendes ut fra en strålingskilde i form av bølger eller partikler. EM-stråling har en fart på 299 792 458 m/s i vakum, og trenger ikke et medium å propagere i. EM-stråling bølge-partikkel-dualitet. Bølgeegenskapene kommer fram når lyset sendes gjennom en dobbelspalte, og interferer. Da ser man på egenskaper som bølgelengde, frekvens, periode og amplitude.Partikkelegenskapene kommer fram i den fotoelektriske effekten, og disse partiklene kalles fotoner. Da ser man på fotonenes energi, E=hf=hc/lambda." Noe som er feil, eller noe jeg har glemt å ta med? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Skjønner du hva du skriver da? Høres veldig riktig ut, men spørsmålet er om det er tatt mer fra boka/internett enn fra hodet. Staves forresten vakuum med to u'er Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Skjønner du hva du skriver da? Høres veldig riktig ut, men spørsmålet er om det er tatt mer fra boka/internett enn fra hodet. Staves forresten vakuum med to u'er Jepp, har brukt to dager på å se videoer og lese om de ulike tingene jeg skriver om. Er bare usikker på om det er riktig eller om det er noe jeg bør ta med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå