Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, det er bare du som ikke greier å skille ting fra hverandre, derfor er alt bare en eneste stor suppe for deg :)

 

Jeg har ikke mer å tilføye enn det jeg allerede har skrevet. Jeg starter ikke med enda mer repetisjon for å få deg tilbake til debattens kjerne, nemlig din opprinnelige ugyldige påstand. Den er bevist ugyldig flere ganger. Når du nå prøver å ro deg unna dette faktumet, så blir det fort en stor suppe. Den er det likevel du som koker, ikke jeg.

 

Dine destruktive diskusjons-teknikker, stråmenn, tomme påstander, unnvikende adferd og ukritiske/desperate forsøk på hersketeknikker i form av den kommentaren du her illustrerer, kommer du ingen vei med.

 

Aksepter nederlager, IHS. Debatten og virkeligheten taler for seg.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var igjen du som tapte og på nytt vil stikke av, LiamH

 

Her når vi det punktet der jeg begynner å betvile om du er frisk, IHS. Dette er det jeg snakket om når jeg mente at din "hellige fasade" begynner å slå sprekker. Jeg er ikke interessert i å gå videre i den retningen.

 

Din påstand kan ikke stemme når jeg har møtt mennesker som tror på realpresensen og tar nattverd, men som fortsatt sliter psykisk. 100% er ikke lenger 100% hvis en eller flere ikke passer inn i din påstand. Jeg alene kan avvise påstanden din bare med mine erfaringer. Tenk på hva resten av verden kan påføre ytterligere.

 

Det holder for meg og debatten står der svart på hvit. Jeg trenger ikke si noe mer. Hva du derimot må ty til for å tette lekkasjene i dine egne vrangforestillinger er ikke mitt problem. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Det er ikke noen forskjell på dagens og datidens prester, de utfører oppdraget sitt uavhengig av boken, som bare er et supplement til det hele.

 

Ja, de har den samme vranglæra. Men de er tross alt ikke like mye i tåka som det du er. De har føttene mer plantet på jorda. ;)

 

 

 

Aksepter nederlager, IHS. Debatten og virkeligheten taler for seg.

 

Han taper jo hver gang, så det er jo ikke nytt. :)

 

 

 

Det var igjen du som tapte og på nytt vil stikke av, LiamH

 

Alle ser hvem som taper hver gang. ;) Og i tilfelle du lurer, så er du den tapende parten.

 

 

 

Her når vi det punktet der jeg begynner å betvile om du er frisk, IHS.

 

 

Jeg betviler ikke lenger. Han skulle seriøst hatt hjelp, for han ser ikke livet på en normal måte.

Endret av Maximalyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han taper jo hver gang, så det er jo ikke nytt. :)

 

Hvem som "vinner" og taper" er for meg egentlig irrelevant, men jeg forventer at man gir seg når man må starte den samme debatten, med de samme tomme påstandene, om igjen flere ganger, kun for å gå i samme fella på nytt og på nytt. Denne tråden er et perfekt eksempel på akkurat det.

 

Det er her brukt flere sider på noe som kunne vært avklart i løpet av noen få innlegg. Det er dette som ødelegger forumet, spør du meg. Det er så mye avsporinger, sirkel-argumentasjon og selektivitet at det ofte flyter ut i bare tull eller så tar det en evighet å komme noen vei i en debatt.

 

Det er rett og slett uinteressant for andre å lese, delta eller følge med på slike debatter. Slikt tull som vi her har sett, har en tendens til å ta til over hele diskusjons-tråder og gjør at de mister relevans og sammenheng. Det er synd, for det begynner å bli mye av den typen adferd her inne.

 

En avsporing her og der er helt naturlig, men når debatter ødelegges pga destruktive diskusjons-teknikker som kalkulerte avvikelser for å ikke måtte innrømme at slaget er tapt eller av tomme påstander om og om igjen, så bør moderator ha mulighet til å sette en stopper.

 

Det burde vært klarere retningslinjer og krav til at man måtte holde tråden i debatten og at man måtte begrunne/bevise sine påstander. Slik debatt-teknikk burde vært et minstekrav på et diskusjons-forum.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det nå, du igjen skal begynne med at du er en utdannet psykolog

 

Det er din egen-konstruerte påstand/stråmann. Den har aldri vært min.

 

 

som skal dele ut diagnoser til de som ikke tror det samme som du :D

 

Jeg trekker ikke slike slutninger på det du (eller noen andre) tror. Jeg reagerer derimot her på dine åpenlyse løgner og tomme påstander om at du hardnakket vet ting som du overhodet ikke har peiling på, ikke kan gjøre rede for og som umulig kan stemme. Det er der grensen mellom tro og vrangforestillinger virkelig blir tydelig.

 

Jeg beklager at en del av dine virkelighetsoppfatninger oppfyller kravene for å kunne kalles en vrangforestilling. Søk det opp via google og sjekk selv. Jeg har ikke laget retningslinjene selv om jeg har kunnskap om dem, IHS. Don't hate the player, hate the game. :)

 

Min tvil om du er helt frisk er heller ikke bygget på ditt livssyn, noe du kan se selv ved å lese innlegget og konteksten.

 

 

snakker om å dumme seg ut :D

 

Hvem av oss som dummer seg ut her inne får stå åpent til debatt. Tilbakemeldingene du har fått fra første stund på dette forumet har vært overveldende negative, så du kan jo tenke på å ta det med i vurderingen din før du slipper nok en slik påstand som ironisk nok er bygget på atter en stråmann og en konstruert løgn.

 

 

Jeg må uansett til slutt si at jeg hadde forventet betraktelig mer integritet, ærlighet, kunnskap, forståelse og ren fornuft fra en som var "i ett" med Jesus slik du påstår å være. Jeg synes du gjør en svært dårlig figur på hans vegne. Så mye kynisk, feig, tanketom og umoden adferd som du dag etter dag utviser til ære for Herren kan neppe telle positivt i din favør hvis ditt livssyn, mot alle odds, viser seg å stemme...

 

Vi mener at vi er ferdige nå, IHS. Vi har tatt opp nok plass med dette og vi kommer ikke videre her.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...Jeg må uansett til slutt si at jeg hadde forventet betraktelig mer integritet, ærlighet, kunnskap, forståelse og ren fornuft fra en som var "i ett" med Jesus slik du påstår å være. Jeg synes du gjør en svært dårlig figur på hans vegne...

Igjen har du misforstått kristendommen, men det er godt å høre at du har et godt bilde av Jesus Kristus :)

Lenke til kommentar

Igjen har du misforstått kristendommen

 

Da er det du som har misforstått din egen fremstilling/tolkning/"fasit". Eventuelt er din formidlingsevne på et bunn-nivå. Jeg tar kun utgangspunkt i det du selv har skrevet etter at jeg har måttet dra det du av deg, intet mer. Hele diskusjonen er bygget på DINE påstander og dine selv-valgte fasiter på religionen din.

 

Det er også merkverdig at du alltid må ty til denne samme, løse frasen hver gang du mangler noe glupt å si. Du har brukt denne påstanden flere ganger, både i denne og andre debatter når du står fast, uten å egentlig kunne følge opp hva du legger i dette og hva du bygger det på. Det er liksom så greit å bare skylde på motparten helt til slutt og så kan du fortsette på samme vis neste dag. :thumbup:

 

Dette er den mest anvendte teknikken du har for å ro deg unna i et forsøk på å overbevise deg selv om at du har "vunnet". Det du ikke skjønner er at ingen gidder å ta hele diskusjonen på nytt og derfor trekker de seg ut av hele debatten. Jeg er intet unntak der. Hvis et slikt tapende utfall er en seier for deg, så er du helt klart en vinner.

 

Hvis du oppriktig tror at du kommer seirende ut av dette på noe vis, så er det en like stor vrangforestilling som å påstå at alle "ekte" kristne bare opplever fred og kjærlighet. Det er intet annet enn et produkt av din lille, selektive drømmeverden som du har konstruert for å takle livet ditt. Det er en grunn til at du ikke takler å gå i en diskusjon med klare, like regler for begge parter. Du er avhengig av selektivitet, avsporing, sirkel-argumentasjon og løse påstander for å overleve i over tre innlegg av en debatt.

 

Så, istedet for å starte på nytt, les heller igjennom diskusjonen på nytt. Jeg har intet mer i tilføye. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Er dette den typiske oppførselen til de religiøse? ;)

 

Heldigvis ikke, men dess mer fundamentalistiske kristne er, og dess mer "tilknyttet" de påstår å være til Jesus Kristus, dess mindre tendenserer de til å opptre i tråd med moralen han forkynner i Bibelen.

 

Et pinlig åpenlyst paradoks, med andre ord. De ser jo ikke dette selv, men det er vel derfor det kalles "religions-tåke". :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Heldigvis ikke, men dess mer fundamentalistiske kristne er, og dess mer "tilknyttet" de påstår å være til Jesus Kristus, dess mindre tendenserer de til å opptre i tråd med moralen han forkynner i Bibelen.

 

Et pinlig åpenlyst paradoks, med andre ord. De ser jo ikke dette selv, men det er vel derfor det kalles "religions-tåke". :)

 

Tydeligvis. :) Sånne er jo en skam for kristendommen, og det er de som ødelegger for de "normale" kristne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tydeligvis. :) Sånne er jo en skam for kristendommen, og det er de som ødelegger for de "normale" kristne.

Bare av ren nysgjerrighet, hvem syntes du er en stolthet for kristendommen? Ikke paven ihvertfall... :)

 

Og hva er for deg "normale" kristne? De som løper rundt og overfaller folk for å frelse dem eller den som går i kirken en gang i året? alle definerer seg jo som kristne selv nemlig, IHS også... ;) (Lure spørsmål...)

Lenke til kommentar

Bare av ren nysgjerrighet, hvem syntes du er en stolthet for kristendommen? Ikke paven ihvertfall... :)

 

Og hva er for deg "normale" kristne? De som løper rundt og overfaller folk for å frelse dem eller den som går i kirken en gang i året? alle definerer seg jo som kristne selv nemlig, IHS også... ;) (Lure spørsmål...)

 

For meg er de normale kristne som oppfører seg normalt, ikke løper rundt og skal frelse gud og hvermann, ikke prater høyt om det..men gjør det til en personlig greie og holder kjeft om det....hehe. :)

 

Kjenner ingen som jeg mener er en stolthet. De jeg vet om er ofte fanatikere eller sånne som benytter enhver andledning til å fortelle om dette gamle eventyret.

Lenke til kommentar

 

For meg er de normale kristne som oppfører seg normalt, ikke løper rundt og skal frelse gud og hvermann, ikke prater høyt om det..men gjør det til en personlig greie og holder kjeft om det....hehe. :)

 

 

Det er nok den gjengse oppfattning av normale kristne ja... Skjønt de ser på seg selv som normale hele bunten, og de er ALLE de som har den rette troen såklart :)

 

 

Kjenner ingen som jeg mener er en stolthet. De jeg vet om er ofte fanatikere eller sånne som benytter enhver andledning til å fortelle om dette gamle eventyret.

Ikke jeg heller. Det nærmeste måtte være min svigermor, meen hun er så inn i granskauen naiv... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...