Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

... Du lever i en liten drømme-verden.

Det er bedre en det i himmelen, LiamH :) mye bedre :) i Jesu Kristi nye verden.

 

Luk 20:35 "de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, ....de kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bold bokstaver ? begynner du igjen å miste kontrollen LiamH ? som sist er det ikke bare katolske kristne som deler denne oppfatningen av måltidet, men også en rekke andre kristne.

 

Jeg har aldri mistet kontrollen ovenfor deg. Jeg har derimot mistet tålmodigheten flere ganger. Jeg har heldigvis nå senket mine forventninger til deg såpass mye at jeg legger til mye mer tid og rom til svada og sirkel-argumentasjon når du entrer debatten. Det hjelper i stor grad.

 

At du nå uansett tilfører enda flere grupper med folk som tror på realpresensen svekker bare din sak, IHS. Jeg tenke at vi bare skulle holde oss til katolikkene, men trekk gjerne inn enda flere mennesker. Det forandrer ingenting.

 

Jeg trenger bare EN person for å rive din påstand i to. Jeg har flere. Du trenger derimot mange hundre millioner som må passe inn i din påstand for å ha rett, og du er ikke en gang i nærheten...

 

Slike "små" detaljer trenger du heldigvis ikke tenke på i en drømmeve... unnskyld.. i "himmelen", IHS. ;)

 

God kveld!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hvis du ikke tror at det du spiser er Jesu Kristi kropp og blod, blir du selvsagt ikke ett med Jesus Kristus eller kommer inn i himmelen med ham, tvert imot.

 

Jeg husker da jeg sto til konfirmasjon, så var vi nødt til å gå nattverd noen ganger. Den tiden gjorde vi mye rart, så vi gikk rundt i kjerka. Vi fant også den kjeksen...eller skal vi si...kroppen til jesus....inne på et rom. Vi var jo nyskjerrige og smakte på den tørre kjeksen. Det som er det rare er at på esken som kjeks...unnskyld kroppen til jesus lå i...sto det ikke "Made by jesus". Det sto navnet på en importør eller noe slikt. Hvordan kan jeg da tro på at dette er kroppen til jesus? Den er jo laget på en eller annen fabrikk. Det samme gjorde det på den alkoholfrie vinen...eller hva det nå var vi drakk opp.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

 

:D Nei, det får du slite med der ute i helve..unnskyld..."virkeligheten"

 

Jeg lever ikke i helvete, IHS. Jeg har det helt fint. Beklager. Jeg kan dessverre ikke fortelle deg det du trenger å høre.

 

Jeg er dog mer bekymret for deg når du må skape deg en alternativ verden på siden av virkeligheten. Jeg har jo fått sett noen eksempler på hva som skjer med deg når denne "verdenen", eller rettere sagt "hellige fasaden", begynner å briste.

 

Jeg synes synd på deg, IHS. Helt oppriktig. Du vil nok aldri forstå hvorfor.

 

Ta vare på deg selv. :)

 

Nå tar jeg kveld.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

... Hvordan kan jeg da tro på at dette er kroppen til jesus? ...

Ja, si det. Det grunnleggende i kristendommen er at du tror på det Jesus Kristus sier, gjør du ikke det, skjer ikke noe. Det er mange eksempler på akkurat dette i evangeliene, de som tror på ham, blir friske.

Lenke til kommentar

Ja, si det. Det grunnleggende i kristendommen er at du tror på det Jesus Kristus sier, gjør du ikke det, skjer ikke noe. Det er mange eksempler på akkurat dette i evangeliene, de som tror på ham, blir friske.

 

Jeg har dessverre ikke hørt at han har sagt noe som helst. Jeg vet at noen har skrevet en bok om hva han sier...men du vet...en fjær blir til ti høns. ;)

Lenke til kommentar

Det kan være mange årsaker til forsinket eller ingen helbredelse,

f.eks. at det er en helbredelse som skjer sakte, man har ikke oppsøkt en helbreder som er en gudsmann, man har ikke kunnskap om at mirakler er mulige og tror derfor ikke på dem, man har synd i sitt liv, man skal lære noe av å bli satt på siden av samfunnet, man har sin sykdom som en hobby, o.l.

 

Dette med at noen har sin sykdom som en hobby er det faktisk eksempler på. Hvis du tar vekk sykdommen deres, har de liksom ikke noe igjen. Men dette kan jo ikke gjelde dem som fortviler fullstendig på grunn av sykdommen.

 

Som kristen er man ikke garantert å ha full helse eller å få leve utenfor fengsel. Josef ble solgt som slave av (halv)brødrene sine, og faren trodde i mange år at Josef var død. Dette var svært hardt for faren. Og Josef havnet i fengsel, der han i praksis tilbragte alle sine unge år. Men alt dette var ledd i en større plan, som gjorde at Guds folk ble reddet av hungersnød for de fikk tilgang til Egypts kornkamre. (Dette snappet jeg opp fra et tv-program på Visjon Norge, for noen dager siden).

 

Det ble sagt at kristne til tider kan oppnå mye ved å tåle spott og nederlag i en viss tid, og vente og tro på seieren.

Lenke til kommentar

 

Jeg har dessverre ikke hørt at han har sagt noe som helst. Jeg vet at noen har skrevet en bok om hva han sier...men du vet...en fjær blir til ti høns. ;)

Nja, han brukte en annen metode for å overføre sitt ord til hele verden, prestene gjentar ordrett det han sa, det har de gjort nå i to tusen år og det virker fortsatt, brødet blir hans kropp og vinen blir hans blod.

Lenke til kommentar

Nja, han brukte en annen metode for å overføre sitt ord til hele verden, prestene gjentar ordrett det han sa, det har de gjort nå i to tusen år og det virker fortsatt, brødet blir hans kropp og vinen blir hans blod.

 

Prestene leser den samme boka og er hjernevasket til å ha den samme troen. Fremdeles ingen bevis.

Lenke til kommentar

...Jeg trenger bare EN person for å rive din påstand i to. Jeg har flere. Du trenger derimot mange hundre millioner som må passe inn i din påstand for å ha rett, og du er ikke en gang i nærheten...

 

 

Vrøvel, du har blitt forklart at dette ikke gjelder alle, utenfor kan du kan finne så mange du vil som ikke har det bra, det sier likevel ingen ting om hvordan det er i himmelen.

Lenke til kommentar

Vrøvel, du har blitt forklart at dette ikke gjelder alle, utenfor kan du kan finne så mange du vil som ikke har det bra, det sier likevel ingen ting om hvordan det er i himmelen.

 

Huff... Les litt gjennom hva som er skrevet. Det du kaller "vrøvel" er din egen stråmann. og det er jeg enig i. Det er vrøvel.

 

Jeg, derimot, snakker utelukkende om de som, i følge din påstand, skal/bør være i "himmelen". De utfører nattverd og tror på realpresensen. Likevel sliter de psykisk.

 

Ikke vri på det jeg skriver, er du snill.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Huff... Les litt gjennom hva som er skrevet. Jeg snakker utelukkende om de som, i følge din påstand, skal/bør være i "himmelen". De utfører nattverd og tror på realpresensen. Likevel sliter de psykisk.

 

Ikke vri på det jeg skriver, er du snill.

Nei, ingen som er i himmelen har det vondt, de opplever fred og kjærlighet. Du snakker om folk som er utenfor himmelen.

Lenke til kommentar

Nei, ingen som er i himmelen har det vondt, de opplever fred og kjærlighet. Du snakker om folk som er utenfor himmelen.

 

Vi er tilbake til start og din opprinnelige tomme påstand, IHS. Sirkel-argumentasjon har allerede blitt nevnt som et stort problem i de debatter der du er med.

 

Som jeg sa, jeg trenger EN person med psykiske problemer som tar nattverd og tror på realpresensen for å rive din påstand i fillebiter. Du trenger 100% oppslutning blant flere hundre millioner mennesker for at påstanden skal holde vann.

 

Vel, jeg vet med sikkerhet at det du påstår ikke stemmer. Jeg har nemlig møtt mennesker som har tatt nattverd og som tror på realpresensen, men som likevel har slitt/sliter psykisk. Din påstand om "100%" er derfor ikke lenger oppfylt.

 

Læreren min på videregående var/er katolikk. Han trodde på samme ting som deg (gikk i nattverd og var blant de katolikker som trodde på realpresensen), men han kom aldri med de påstander du gjør. Han slet i livet som alle andre. Han prøvde ikke å skape en illusjon eller en drømmeverden for å takle livet slik du gjør.

 

Aksepter at du ikke kan prate på vegne av hundre millioner. Du kommer med en påstand som er ekstremt drøy og som ikke har åpenrom for et eneste avvik. Du var med andre ord på syltynn is fra starten, IHS, og nå har du falt igjennom.

 

At du sitter i din lille verden og har konstruert deg et "faktum" som bygger på et svært snevert verdenssyn er helt greit. Ditt valg. Jeg forteller deg likevel at det er mennesker der ute i verden som gjør og tror på de tingene som du påstår er veien til "himmelen" og likevel sliter de. Med andre ord, du har store huller i din hypotese og du bør begynne å se om du kan bevise den feil, fremfor å kun prøve å bevise deg selv rett. Da hadde du fått deg noen aha-opplevelser.

 

Du tenker som en konspirasjonsteoretiker, rett og slett. Ukritisk, selektivt og med en agenda om å MÅTTE ha rett, fremfor å undersøke om du faktisk KAN være rett. Det du sier kan ikke være rett. Beklager.

 

Noe mer sirkelargumentasjon gidder jeg uansett ikke. Har du ingenting nytt å komme med enn dette, så har du feilet i denne debatten. Du klarer ikke å ro denne i land, så fortsett å påstå til du blir blå i trynet. Det hjelper deg ikke her. Debatten og virkeligheten taler for seg selv.

 

Aksepter nederlager, IHS. Du er kun sunt å ta feil av og til. Det utvider din horisont og du trenger, med all respekt, virkelig å få utvidet din horisont. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Vi er tilbake til start og din opprinnelige tomme påstand, IHS. Sirkel-argumentasjon har allerede blitt nevnt som et stort problem i de debatter der du er med....

 

 

Nei, det er bare du som ikke greier å skille ting fra hverandre, derfor er alt bare en eneste stor suppe for deg :)

 

Tema for tråden er "Lever vi i himmelen" og det er det svært mange som gjør, takket være Jesus Kristus. At du finner folk som ikke gjør det er en selvfølge, da flesteparten ikke lever i himmelen, heller i helvete.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...