Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du gjør tydeligvis ikke det, du har fått et utførlig svar på hva en kristen må gjøre for å komme til himmelen dvs. få sjelefred og psykisk velvære

 

Nei, beklager. Ditt svar er for diffust.

 

Du har ikke redegjort for hvordan man eksakt "forener seg med ham, blir ett med ham"? Hva nøyaktig må man gjøre for å bli "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus?

 

Er det virkelig så vanskelig for deg å svare konkret på dette? Du må jo ha gjort dette selv...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, beklager. Du har ikke redegjort for hvordan man eksakt "forener seg med ham, blir ett med ham"? Hva må man gjøre for å bli "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus?

Ok, så nå leste du svaret du fikk, eller i hvertfall deler av det :)
Rett før Jesus Kristus avsluttet sitt liv på jorden og dro opp til himmelen, hold han et måltid med sine disipler, hvor han gav dem sin kropp å spise og sitt blod å drikke, for at de skulle bli "One Body, One Spirit, One Blood" med ham, slik at de indirekte sammen med ham, ble korsfestet, døde og stod opp fra de døde, og dro opp til himmelen med ham. Den dag i dag er dette himmelske måltidet veien inn i himmelen, da du i det måltidet blir ett med Jesus Kristus.
Luk 13:29 "Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike."
Åp 3:20 "Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg."
Åp 19:9 "Salige er de som er innbudt til Lammets bryllupsmåltid"
Lenke til kommentar

 

Ok, så nå leste du svaret du fikk, eller i hvertfall deler av det :)
Rett før Jesus Kristus avsluttet sitt liv på jorden og dro opp til himmelen, hold han et måltid med sine disipler, hvor han gav dem sin kropp å spise og sitt blod å drikke, for at de skulle bli "One Body, One Spirit, One Blood" med ham, slik at de indirekte sammen med ham, ble korsfestet, døde og stod opp fra de døde, og dro opp til himmelen med ham. Den dag i dag er dette himmelske måltidet veien inn i himmelen, da du i det måltidet blir ett med Jesus Kristus.
Luk 13:29 "Fra øst og vest og fra nord og sør skal mennesker komme og sitte til bords i Guds rike."
Åp 3:20 "Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg."
Åp 19:9 "Salige er de som er innbudt til Lammets bryllupsmåltid"

 

 

Kjære vene... Så ditt konkrete svar skulle altså vært "NATTVERD"? I ditt tilfelle i form av troen på realpresensen?

 

Hvis ja, hvorfor må du bruke flere poster på å harke opp et så latterlig enkelt og greit svar?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Kjære vene... Så ditt konkrete svar skulle altså vært "NATTVERD"? I ditt tilfelle i form av troen på realpresensen?

 

Hvis ja, hvorfor må du bruke flere poster på å harke opp et så latterlig enkelt og greit svar?

Fordi det enkeltstående ordet i seg selv ikke sier stort om hva dette dreier seg om, LiamH

Lenke til kommentar

 

Ja, det er jo sant. Men litt til felles har dem...hehe.

 

Ja... de lyver, prater seg bort, forherliger ideologier og livssyn som ikke tåler spørsmål, dekker ræva si fremfor å være ærlig etc...

 

Igjen... man skulle tro at Jesus forsynte sine "tilkoblede" mennesker med bedre adferd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det enkeltstående ordet i seg selv ikke sier stort om hva dette dreier seg om, LiamH

 

Hva dette "dreier seg om" har aldri vært tema for noen andre enn deg. Spørsmålet var ikke hva dette "dreier seg om".

 

Problemet er uansett at flere millioner som sliter psykisk tar nattverd. Det hjelper dem overhodet ikke. Jeg har selv møtt et par stykker.

 

Din påstand om at "kristne lever et lykkelig og "himmelsk" liv her på jorda gjennom Jesus" er derfor falsk og ukorrekt. Katolikker som tror på realpresensen og som tar nattverd er overhodet ikke en gruppe mennesker som er rensket for psykiske problemer. Jesus ville aldri kommet med en så blank løgn eller kunnskapsløs uttalelse, så hvorfor gjør du det med Jesus "inni deg"?

 

Vi er tilbake til start i denne debatten.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Hva dette "dreier seg om" har aldri vært tema for noen andre enn deg. Spørsmålet var ikke hva dette "dreier seg om".

 

Problemet er uansett at flere millioner som sliter psykisk tar nattverd. Det hjelper dem overhodet ikke. Jeg har selv et par stykker.

 

Din påstand om at "kristne lever et lykkelig og "himmelsk" liv her på jorda gjennom Jesus" er derfor falsk og ukorrekt. Vi er tilbake til start i denne debatten.

Her glemmer du diskusjonen for noen måneder siden, da du gikk helt fra sans og samling.

 

Hvis du ikke tror at det du spiser er Jesu Kristi kropp og blod, blir du selvsagt ikke ett med Jesus Kristus eller kommer inn i himmelen med ham, tvert imot.

 

1. Kor 11:29 "den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms. Derfor er det mange svake og skrøpelige hos dere, og noen er sovnet inn"

 

to tusen år gamle ord LiamH :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Her glemmer du diskusjonen for noen måneder siden, da du gikk helt fra sans og samling. Hvis du ikke tror at det du spiser er Jesu Kristi kropp og blod, blir du selvsagt ikke ett med Jesus Kristus eller kommer inn i himmelen med ham.

 

to tusen år gamle ord LiamH :)

 

Den som manglet både "sans" og "samling" i den diskusjonen var nok ikke jeg, At jeg derimot fikk nok av ditt tull er helt riktig og jeg står inne for alt jeg skrev. Maken til mer fjas og bortkastet tid enn den "debatten" der skal man lete lenge etter. Det er begrenset hvor mange destruktive diskusjons-taktikker man utsetter seg for før man får nok og sier i fra. Du er godt kjent med å få slike reaksjoner, så ikke overfør problemet på meg.

 

Realiteten er likevel at hvis du virkelig spiser Jesus kropp og blod, så betyr det lite hva du "tror" om det. Jesus får du jo i deg, uansett. Bare det at dine egne "sysnpunkter" eller "formeninger" om denne handlingen er avgjørende sier ALT om at dette faktisk kun sitter i hodet på personen selv. Om man ser symbolsk på dette eller ikke, forandrer ikke at hvis det du sier er korrekt, så får man i seg selveste Jesus. Det burde holde i massevis.

 

Det du derfor her illustrerer er det perfekte eksempel på placebo-effekten og ønsketenkning. At du selv ikke ser dette er bare tragisk. Problemet er også at slike egenskapte forventninger ikke alltid fungerer. At det funker på deg, overrasker meg ikke. Det forandre likevel ikke at det sitter i ditt hode og i din personlige overbevisning. Jesus har indirekte lite med dette å gjøre.

 

Placebo kurerer ikke alt, IHS, selv om man tror at selveste Jesus er på vei i magesekken.

 

Det forandre likevel ikke, nok en gang, at katolikker ikke er en gruppe mennesker som er fri for psykiske problemer, så du prater fortsatt bare tull. Jeg har vært borti katolikker som tror på realpresensen og de slet med sitt som alle andre. Det skulle ikke vært tilfellet hvis det du sier er sannheten.

 

Undersøkelser viser også at religiøse, inkludert katolikker, tendenserer til å slite mer psykisk enn ikke-troende. Det er med andre ord INGENTING som støtter din absurde og virkelighetsfjerne påstand. Du må gjerne klamre deg til den, men det eneste som støtter den er du og din virkelighetsoppfatning.

 

2000 år gamle, ja. For et godt argument. Jeg kan finne mye svada, heksekunster og vranglære fra år 0 og bakover. Jeg finner nok mer og mer dess lengre bak i tid går. Ikke glem å spytte på et sår, IHS. Da vil det gro fortere. Se også opp for sjømonster. ;)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Her glemmer du diskusjonen for noen måneder siden, da du gikk helt fra sans og samling.

 

Hvis du ikke tror at det du spiser er Jesu Kristi kropp og blod, blir du selvsagt ikke ett med Jesus Kristus eller kommer inn i himmelen med ham, tvert imot.

 

1. Kor 11:29 "den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms. Derfor er det mange svake og skrøpelige hos dere, og noen er sovnet inn"

 

to tusen år gamle ord LiamH :)

 

Så om jeg tror pizzaen jeg hadde til middag var Jesus sin kropp, havner jeg i himmelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

....Realiteten er likevel at hvis du virkelig spiser Jesus kropp og blod, så betyr det lite hva du "tror" om det. Jesus får du jo i deg, uansett. Bare det at dine egne "sysnpunkter" eller "formeninger" om denne handlingen er avgjørende sier ALT om at dette faktisk kun sitter i hodet på personen selv. Om man ser symbolsk på dette eller ikke, forandrer ikke at hvis det du sier er korrekt, så får man i seg selveste Jesus. Det burde holde i massevis....

 

 

Nei, som du ser i sitatet fra Paulus så er det ikke det, du må lese svarene du får, LiamH

 

1. Kor 11:29 "den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms. Derfor er det mange svake og skrøpelige hos dere, og noen er sovnet inn"

 

Her har folk spist og drukket uten positive resultater, som de du snakker om.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, som du ser i sitatet fra Paulus så er det ikke det, du må lese svarene du får, LiamH

 

1. Kor 11:29 "den som spiser og drikker uten å tenke på at det er Herrens kropp, spiser og drikker seg selv til doms. Derfor er det mange svake og skrøpelige hos dere, og noen er sovnet inn"

 

Her har folk spist og drukket uten positive resultater, som de du snakker om.

 

Jeg gjentar:

 

Det forandre likevel ikke, nok en gang, at katolikker ikke er en gruppe mennesker som er fri for psykiske problemer, så du prater fortsatt bare tull. Jeg har vært borti katolikker som tror på realpresensen og de slet med sitt som alle andre. Det skulle ikke vært tilfellet hvis det du sier er sannheten.

 

Undersøkelser viser også at religiøse, inkludert katolikker, tendenserer til å slite mer psykisk enn ikke-troende. Det er med andre ord INGENTING som støtter din absurde og virkelighetsfjerne påstand. Du må gjerne klamre deg til den, men det eneste som støtter den er du og din egenkomponerte virkelighetsoppfatning.

 

Hverken du eller Paulus klarer å ro i land dette åpenlyst gale og fullstendig absurde tullet. Ingenting støtter dine påstander, tvert imot.

 

Jeg betviler ikke at du tror blindt på dette, men det forandrer ikke at slike ønsketenkninger og placebo-effekter kun fungerer på enkelte, og ikke alle. Noe som igjen forklarer alle de som tar nattverd, tror på realpresensen og fortsatt sliter psykisk.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Så om jeg forstår dette riktig oppfordrer presten til kannibalisme?

Det er ikke godt å si hvorfor Jesus Kristus valgte denne måten å gjøre det på, poenget er at det virker, ser ut til att en svært dyptliggende og primitiv del av mennesket berøres av dette, effekten er 100% :)

Lenke til kommentar

 

Jeg gjentar:

 

Det forandre likevel ikke, nok en gang, at katolikker ikke er en gruppe mennesker som er fri for psykiske problemer, så du prater fortsatt bare tull. Jeg har vært borti katolikker som tror på realpresensen og de slet med sitt som alle andre. Det skulle ikke vært tilfellet hvis det du sier er sannheten.

 

Undersøkelser viser også at religiøse, inkludert katolikker, tendenserer til å slite mer psykisk enn ikke-troende. Det er med andre ord INGENTING som støtter din absurde og virkelighetsfjerne påstand. Du må gjerne klamre deg til den, men det eneste som støtter den er du og din egenkomponerte virkelighetsoppfatning.

 

Hverken du eller Paulus klarer å ro i land dette åpenlyst gale og fullstendig absurde tullet. Ingenting støtter dine påstander, tvert imot.

 

Bold bokstaver ? begynner du igjen å miste kontrollen LiamH ? som sist er det ikke bare katolske kristne som deler denne oppfatningen av måltidet, men også en rekke andre kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...