Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Påstanden som serveres her inne av IHS, om og om igjen, er at kristne lever et lykkelig og "himmelsk" liv her på jorda gjennom Jesus.

 

 

Helt riktig for en gangs skyld LiamH :) spørsmålet er om du selv forstår det du skrev ? hva menes med "gjennom Jesus" og hvordan er dette mulig ? hvordan er det mulig å leve gjennom Jesus ? er ikke livet bare det lille du har ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig for en gangs skyld LiamH :)

 

Har jeg påstått noe annet? Hvis ja, hva? Dette er ikke mine påstander. Det er dine.

 

 

spørsmålet er om du selv forstår det du skrev ? hva menes med "gjennom Jesus" og hvordan er dette mulig ? hvordan er det mulig å leve gjennom Jesus ? er ikke livet bare det lille du har ?

 

 

Jeg forstår helt fint hva jeg skrev. Om du har din egen lille tolkning og vridning av det, betviler jeg derimot ikke. De spørsmål du stiller må du nesten besvare selv siden vi nå er inne i din personlige virkelighet, fremfor min og mange andres.

 

Utover dette, så ser jeg for meg at du nå vil prøve å avvise validiteten til andres kristne tro og at de ikke gjør ting "korrekt" slik som deg. Slike forsøk skal du bare legge fra deg med en gang. Du har ikke noe mer kontroll på "oppskriften" enn noen andre, så forklar gjerne hva disse andre kristne som lider gjør "feil" i din virkelighetsoppfatning.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har jeg påstått noe annet? Hvis ja, hva? Dette er ikke mine påstander. Det er dine.

 

 

Jeg forstår helt fint hva jeg skrev. Om du har din egen lille tolkning og vridning av det, betviler jeg derimot ikke. De spørsmål du stiller må du nesten besvare selv siden vi nå er inne i din personlige virkelighet, fremfor min og mange andres.

 

Utover dette, så ser jeg for meg at du nå vil prøve å avvise validiteten til andres kristne tro og at de ikke gjør ting "korrekt" slik som deg. Slike forsøk skal du bare legge fra deg med en gang. Du har ikke noe mer kontroll på "oppskriften" enn noen andre, så forklar gjerne hva disse andre kristne som lider gjør "feil" i din virkelighetsoppfatning.

Det er mange "kristne" som tror at de må være som Jesus Kristus for å komme inn i himmelen, dette er feil. Andre igjen tror at de ved å følge en lang rekke lover og forskrifter kan komme inn i himmelen, også dette er feil. Det er umulig for et menneske å komme inn i himmelen av seg selv (Matt 19:26, Mark 10:27, Luk 18:27)
For å komme inn i himmelen må man som du skrev gå "gjennom" Jesus Kristus, være Jesus Kristus, han kom ut av himmelen og gikk inn i himmelen, så han kan dette. Det er ved å forene seg med ham, bli ett med ham, at man kan komme inn i himmelen. De himmelske kristne er "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus, derfor er de som han i himmelen.
Dette er kanskje ikke så lett å forstå, men slik er det.
For å komme til himmelen må du altså ta .....
jesus-flight.jpg
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus og de kristne har en felles ånd og det er Gud, derav deres posisjon i verdenshistorien og verdenssamfunnet.

 

Til den første delen så er det bare noe du tror. Ikke noe som helst av dette eksisterer og alt dere driver med er så overtrosonani i kor.

 

Den eneste grunnen til at hatideologien ved navn kristendom, slik som sine respektive brødre i overtroen, har hatt noen som helst maktposisjon er igjennom overgrep og tvang. Den delen av historien er heldigvis tilbakelagt her på berget hvor slike er redusert til en ubetydelig minoritet.

 

Nå er det heldigvis slik at verden går fremover, til tross for enkelte små fartsdumper som de overtroiske fremdeles klarer å stelle i stand. Krampetrekninger som det kalles.

 

Men, nå hadde jo dette ingen verdens ting med det jeg skrev å gjøre, og det er ikke overraskende. Ingen overtroisk har noen gang vært villig til å ta i virkeligheten :-)

Endret av jegersåmongo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her grilles det sent i oktober - eimen av svovel og bannskap henger som et kløvd hestehode over forsamlingen her ..

 

Minner meg om de glade åttiåra - da hadde vi det moro :w00t:

 

B_rre_Knudsen_og_Lu_650213i.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Dette er kanskje ikke så lett å forstå, men slik er det.
For å komme til himmelen må du altså ta .....
jesus-flight.jpg

 

 

Et rungende ja til flere oppfriskende og informerende bilder i bruk med god tekst - sånn liker i hvert fall jeg det - takkar :) Det er nifst vanskelig å forklare noe om det som er intellektuelt umulige, og det er lett å miste balansen

 

1150669_10151559063076426_1067991813_o.j

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Folk opplever psykisk og fysisk helbredelse, deres liv forvandles, som følge av at de tror på det Jesus Kristus sier (hans ord)

 

Jeg vil nå heller si at det er psykologen dems som tar den jobben "gud" burde ha gjort. Dere lar jo denne guden deres få æren av dette.

 

 

Antagelig fordi de ikke er i himmelen, det holder ikke med å si "jeg er kristen" og vips så er du i himmelen, du må gjøre det Jesus Kristus sa, for å komme inn i himmelriket.

 

Av og til er de fanatiske kristne som politikere. De klarer ikke å svare klart på et spørsmål når det blir for avansert for dem. Jeg begynner å tro at du er pinsevenn, eller en enda værre sekt. For de er gjerne fanatiske og helt ute når det gjelder bibelen og dens tolkninger, og også væremåte (arroganse osv).

 

Jeg skal prøve å gjøre det så lett at selv du skjønner spørsmålet. Sett at det var du (som ifølge deg selv er en troende og perfekt kristen) som begynte å slite fysisk og psykisk og følte at du ikke fikk hjelp av "herren" din....hvorfor hadde han ikke hjulpet deg? Og svar kun på det, er du snill. Om du klarer, og om du klarer å ikke overse dette.

Lenke til kommentar

 

Et rungende ja til flere oppfriskende og informerende bilder i bruk med god tekst - sånn liker i hvert fall jeg det - takkar :) Det er nifst vanskelig å forklare noe om det som er intellektuelt umulige, og det er lett å miste balansen

 

1150669_10151559063076426_1067991813_o.j

Det er vel ikke deg på det bildet der, Vanvittige sky ? :)

Lenke til kommentar

 

Det er mange "kristne" som tror at de må være som Jesus Kristus for å komme inn i himmelen, dette er feil. Andre igjen tror at de ved å følge en lang rekke lover og forskrifter kan komme inn i himmelen, også dette er feil. Det er umulig for et menneske å komme inn i himmelen av seg selv (Matt 19:26, Mark 10:27, Luk 18:27)
For å komme inn i himmelen må man som du skrev gå "gjennom" Jesus Kristus, være Jesus Kristus, han kom ut av himmelen og gikk inn i himmelen, så han kan dette. Det er ved å forene seg med ham, bli ett med ham, at man kan komme inn i himmelen. De himmelske kristne er "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus, derfor er de som han i himmelen.
Dette er kanskje ikke så lett å forstå, men slik er det.
For å komme til himmelen må du altså ta .....
jesus-flight.jpg

 

 

Jeg gjentar:

 

Forklar gjerne hva disse andre kristne som lider psykisk gjør "feil"? Hva er det du eventuelt mener de ikke gjør?

 

Du kjenner overhodet ikke disse menneskene, så jeg blir imponert om du klarer å frata dem handlinger bare ved å sitte foran en PC, men magisk tenking florerer det jo av allerede her inne, så fyr løs.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hehe..igjen valgte IHS å overse spørsmålet mitt. Hva kan grunnen være til det? ;)


 

Jeg gjentar:

 

Forklar gjerne hva disse andre kristne som lider psykisk gjør "feil"? Hva er det du eventuelt mener de ikke gjør?

 

Du kjenner overhodet ikke disse menneskene, så jeg blir imponert om du klarer å frata dem handlinger bare ved å sitte foran en PC, men magisk tenking florerer det jo av allerede her inne, så fyr løs.

 

Jeg har prøvd å få ham til å svare på det lenge nå, men han har ingen svar. ;)

Lenke til kommentar

Hehe..igjen valgte IHS å overse spørsmålet mitt. Hva kan grunnen være til det? ;)

 

Jeg har prøvd å få ham til å svare på det lenge nå, men han har ingen svar. ;)

 

Du venner deg til det. Det er helt etter oppskriften. Denne selektive stilen har han drevet på med i flere år.

 

Fundamentalistene her inne har gang på gang vist at hvis dette livssynet skal overleve i en debatt, så må de overse/styre unna de elementene som ødelegger for dem. Det er en intet annet enn en kynisk og destruktiv diskusjons-teknikk.

 

Man skulle tro at Jesus, en allvitende og allmektig skapning som disse menneskene "lever gjennom", kunne hjulpet dem bedre på vei enn som så. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ufattelig, du forstod ingen ting av det svaret du fikk, ikke sant ? Ser du i det hele tatt teksten og det vedlagte bilde ?

 

Jeg forstår hva du skriver, men kanskje du likevel ikke svarer konkret på spørsmålet...?

 

Hva er det disse andre kristne som lider psykisk gjør "feil"? Hva er det du eventuelt mener de ikke gjør?

 

Det du ikke forstår er at du faktisk nå skal fortelle hva mennesker, som du ikke kjenner eller har møtt, gjør annerledes enn deg og dine. Du må faktisk påstå at de ikke gjør de samme "triksene" som deg, uten at du faktisk vet om det stemmer eller ikke. Slike mangelfulle og uærlige fremgangsmåter underbygger ikke akkurat din opprinnelige påstand.

 

Du vil, enten du liker det eller ikke, komme med fullstendig løse og ulogiske påstander, spesielt med tanke på at katolikker (som du tilhører) ikke er kjent for å være en gruppe med spesielt bedre "psykisk helse" enn noen andre. Du har derfor her en del løse tråder å nøste opp i her.

 

 

Så... bare svar konkret på spørsmålet, du. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Du venner deg til det. Det er helt etter oppskriften. Denne selektive stilen har han drevet på med i flere år.

 

Fundamentalistene her inne har gang på gang vist at hvis dette livssynet skal overleve i en debatt, så må de overse/styre unna de elementene som ødelegger for dem. Det er en intet annet enn en kynisk og destruktiv diskusjons-teknikk.

 

Man skulle tro at Jesus, en allvitende og allmektig skapning som disse menneskene "lever gjennom", kunne hjulpet dem bedre på vei enn som så. :)

 

Enten er han et troll, eller så er han medlem av en eller annen sekt som pinsevennene, Jehovas Vitne eller noe sånt. :p

Uansett klarer han hvertfall ikke å svare for seg. :) Med eller uten hjelp av jesus.

 

 

 

Ufattelig, du forstod ingen ting av det svaret du fikk, ikke sant ? Ser du i det hele tatt teksten og det vedlagte bilde ?

 

Du svarte ikke på det han spurte om, eller det jeg spurte om. Vi har faktisk samme spørsmål til deg. Ikke svar som en politiker, ikke gå rundt grøten.... Gi oss et klart svar.

Lenke til kommentar

 

Enten er han et troll, eller så er han medlem av en eller annen sekt som pinsevennene, Jehovas Vitne eller noe sånt. :p

Uansett klarer han hvertfall ikke å svare for seg. :) Med eller uten hjelp av jesus.

 

Om han troller eller ikke, er uvisst, Det kan se sånn ut, men noe sier meg at han faktisk er seriøs til tider. Det er både komisk og urovekkende på samme tid. :)

 

Diskusjonene stagnerer i allefall hver gang denne brukeren entrer scenen...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Om han troller eller ikke, er uvisst, Det kan se sånn ut, men noe sier meg at han faktisk er seriøs til tider. Det er både komisk og urovekkende på samme tid. :)

 

Diskusjonene stagnerer i allefall hver gang denne brukeren entrer scenen...

 

Huff...er han seriøs, er det ikke bra. Da er det flere ting som bekymrer meg uten at jeg skal nevne det høyt. :p

 

Ja, jeg har sett det...og det er jo ikke rart. :)

Lenke til kommentar

Du gjør tydeligvis ikke det, du har fått et utførlig svar på hva en kristen må gjøre for å komme til himmelen dvs. få sjelefred og psykisk velvære

 

Ok, jeg vet om et par kristne som har fulgt fasiten din....men de sliter fortsatt. Har du flere fasitsvar?

 

Forresten...."komme til himmelen for å få sjelefred og psykisk velvære"....? De vil altså ikke DØ før de føler seg vel. De vil ha det bra på jorda.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

 

Ok, jeg vet om et par kristne som har fulgt fasiten din....men de sliter fortsatt. Har du flere fasitsvar?

 

Forresten...."komme til himmelen for å få sjelefred og psykisk velvære"....? De vil altså ikke DØ før de føler seg vel. De vil ha det bra på jorda.

Du er dårlig til å lyve, Maximalyd :)

 

Ellers, hva med å følge med litt i diskusjonen før du sier noe. Du kan begynne på forrige side med han som sier "Jeg tror vi lever i helvete" så får du med deg sammenhengen i diskusjonen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...