Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg tror vi lever i helvete, men hva vet jeg? :)

Det er i hvertfall svært mange som gjør det. Jesus Kristus er veien inn i himmelen :) han kom for å befri mennesket fra dets psykiske og fysiske plager, det var også derfor han gav sitt liv for alle, for at alle skulle slippe helvetes plager.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

...han kom for å befri mennesket fra dets psykiske og fysiske plager..

Pussig, i og med at tro på denne guden og hans kumpaner faktisk fordrer en psykisk lidelse.

For hva kaller vi det når mennesker tror de kan kommunisere med noe deres fantasi har diktet opp og atpåtil få svar? Jeg vet, vet du?

Lenke til kommentar

Han kom for å befri mennesket fra dets psykiske og fysiske plager, det var også derfor han gav sitt liv for alle, for at alle skulle slippe helvetes plager.

Da har han isåfall gjort en slett jobb, når man ser hvor mange som sliter psykisk og fysisk...både kristne og ikke-kristne.

Du tror ganske enkelt ikke Jesus Kristus når han sier,
Joh 5:24 "Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet"

Personlig kan jeg ikke tro dette, siden jeg ikke har hørt ham si det selv. Hvor har du hørt det? I en menighet? Eller lest det i en gammel bok kalt bibelen?

Det holder ikke å lese i en bok, og tro på alt som står der. Tror du på alt som står i Asbjørnsen & Mo også? Det er jo også fortellinger. Hvordan vet vi at det ikke er sant?

Og hvordan vet vi at det som står i bibelen er sant? Det kan være skrevet i hallusinasjoner (de hadde en form for dop på den tiden også), de kan ha møtt en illusjonist (som sikkert var veldig uvanlig på den tiden) og blitt overrasket. WOW...liksom. Dessuten...denne boken er liksom skrevet for langt tid tilbake. En fjær blir til ti høns. Du har hørt ordtaket? Det meste har sannsynligvis blitt forandret til det ugjenkjennelige.

Er troen på guden din noe meningsfyllt og godt? Hvorfor er det fint lite meningsfullt og godt som kommer ut av den troen da? Til syvende og sist er det kun intoleranse og hat som kommer ut av religiøs tro, der de "retttroende" slår hverandre ihjel fordi de tror det er DE som har den rette troen. Du ser det jo allerede mellom deg og IHS hvor mye fred og fordragelighet det er innad i denne troen, der dere slår deres tolkninger og synsinger i hodene på hverandre i den tro at det er DERE og KUN dere som har den rette troen... Er denne kranglingen noe å bygge et samfunn på? er hykleriet, uærligheten og besteborgeligheten i religion noe å satse på?

Nettopp. Man ser hvordan disse to i "troen" diskuterer og "krangler" om hva som er rett. Hvorfor er det krig i verden? Fordi nettopp dette skjer. De religøse er ikke enige.

Er det noe håp om at det noen gang skal bli fred på jorden?

NEI, ikke så lenge det finnes såkalt religiøse på denne jorda. Det er HELT sikkert!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fantasien har også funnet opp "selvet", og det både prater vi med, steller og pusser, og beundrer hos hverandre, og lager generell faenskap over, så hva kan nå det kalles annet enn "tro på noe som ikke er der"?

;)

Lenke til kommentar

Pussig, i og med at tro på denne guden og hans kumpaner faktisk fordrer en psykisk lidelse.

For hva kaller vi det når mennesker tror de kan kommunisere med noe deres fantasi har diktet opp og atpåtil få svar? Jeg vet, vet du?

Jesus Kristus og de kristne har en felles ånd og det er Gud, derav deres posisjon i verdenshistorien og verdenssamfunnet.

Lenke til kommentar

Da har han isåfall gjort en slett jobb, når man ser hvor mange som sliter psykisk og fysisk...både kristne og ikke-kristne.

Det er bare de som tror at han kan hjelpe dem, som blir hjulpet. Det er ikke hans skyld at folk ikke tror på ham og hans makt over psykiske og fysiske lidelser.

Lenke til kommentar

Det er bare de som tror at han kan hjelpe dem, som blir hjulpet. Det er ikke hans skyld at folk ikke tror på ham og hans makt over psykiske og fysiske lidelser.

Ooooki, så han er ikke så mektig at han kan gjøre underverker for de som ikke tror altså? DET er mer logisk.

Men du SÅ hva jeg skreiv.....? Hva med de kristne og troende som sliter med fysiske og psykiske problemer? For jo...de finnes.

Og IKKE si at de ikke tror nok.

Endret av Maximalyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når helbredelsen først kommer, er det stor glede om man har slitt i mange år. Tenk på mannen som lå ved siden av Bethesda-dammen og ikke fikk kommet seg uti tidsnok når vannet ble rørt opp. Og så en dag ble det hans dag - han ble helbredet!

Og dette bygger opp om tanken på at vi lever i et slags lite helvete (eller nesten-helvete) her på jorda. Det er sykdom og død, en planet med synd og som er under forbannelse. Men av og til skjer det ting, det var profetier om en frelser som skulle bli født i Betlehem, og dette skjedde.

Det er noen ganger lys som treffer jorden.

Lenke til kommentar

Eehh, fordi det er Guds Ord?

Mennesket har bestemt at djevelen skulle herske over planeten (ihvertfall midlertidig). Dette ble avgjort da Adam og Eva utestengt fra Edens hage, og ble nødt til å bygge et alter for å ofre et dyr på. Dette var åpenbart en grusom opplevelse for dem, som aldri hadde opplevd døden tidligere.

Lenke til kommentar

Ooooki, så han er ikke så mektig at han kan gjøre underverker for de som ikke tror altså? DET er mer logisk.

Men du SÅ hva jeg skreiv.....? Hva med de kristne og troende som sliter med fysiske og psykiske problemer? For jo...de finnes.

Og IKKE si at de ikke tror nok.

Hvis du ikke tror, skjer ikke noe, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Ja, jeg lever i himmelen. I blant sjekker jeg ut helvete, bare sånn for at himmelen i det hele tatt skal gi mening.

Det lønner seg å ta en titt ut av vinduet av og til ja, da skjønner du hvor bra du har det hjemme, hvis nå ikke hjemmet ditt er et helvete, da blir det motsatt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eehh, fordi det er Guds Ord?

Mennesket har bestemt at djevelen skulle herske over planeten (ihvertfall midlertidig). Dette ble avgjort da Adam og Eva utestengt fra Edens hage, og ble nødt til å bygge et alter for å ofre et dyr på. Dette var åpenbart en grusom opplevelse for dem, som aldri hadde opplevd døden tidligere.

Jo, men det er jo tross alt hentet fra en gaaaammel bok som vi ikke aner om er sann eller ikke. Ingen kan bekrefte det, bortsett fra at det STÅR i den.

Og denne guden er vel mektigere enn mennesket, etter hva jeg har hørt. Hvorfor tar han da ikke litt mer styring og fjerne djevelen og alt dette som skal være på motsatte siden. Han bør drite i hva menneskene har gjort og ikke gjort, og bruke makten sin til å skape det godt. Kristne bruker det argumentet at gud ga oss vår frie vilje, men den blir for tynn. Er ikke menneskene i stand til å bruke viljen sin på det gode, får gud være såpass til kar at han tar over styringa. ;)

Hvis du ikke tror, skjer ikke noe, så enkelt er det.

Du nekter å svare på det jeg spør om, ser jeg. Så jeg spør igjen. Hva med de kristne som sliter fysisk og psykisk. Altså de som TROOOOOOOR.

Vurderer snart å be gud gi deg briller....hehe.

Lenke til kommentar

Påstanden som serveres her inne av IHS, om og om igjen, er at kristne lever et lykkelig og "himmelsk" liv her på jorda gjennom Jesus.

Har man derimot et snev av livserfaring utenfor sitt eget hjem eller den sekten enkelte tilhører, så vet man at dette er komplett og fullstendig svada. Det er ikke bare tull, men det er så respektløst og så ignorant ovenfor de kristne som sliter og som tar livet sitt hver dag, at slike løse og absurde påstander nesten burde vært fjernet ene og alene pga sin pinlig opplagte uriktighet.

Jeg, personlig og gjennom jobb, har opplevd enormt mange bibel-studerende og Jesus-elskende kristne som virkelig har slitt psykisk og som også har tatt livet sitt når "Herren" ikke svarte på deres desperate bønner.

Jeg blir svært ambivalent når noen kommer med så hjernevasket og tanketomt tull som IHS gjør. På den ene siden blir jeg forbannet av uvitenheten og blinde arrogansen i selve påstanden, mens på den andre side blir jeg bare lei meg for at noen kan være så "begrenset" og så styrt av egne behov for å forme virkeligheten etter personlige motiver.

Det komiske oppi alt dette, er at når en kristen klamrer seg til slike påstander som IHS gjør, uansett hva man får servert av korrigeringer og hva virkeligheten selv illustrerer krystallklart, så er det i seg selv en klokkeklar indikasjon på at alle kristne virkelig ikke har det bra psykisk.

IHS avkrefter derfor selv det han prøver å påstå. :thumbup:

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med alle de kristne som opplever faenskap hver dag da? Hva med de troende blandt de som ble drept i kjøpesentermassakren i Kenya?

Hvorfor opplever de faenskap?

Antagelig fordi de ikke er i himmelen, det holder ikke med å si "jeg er kristen" og vips så er du i himmelen, du må gjøre det Jesus Kristus sa, for å komme inn i himmelriket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...