Gå til innhold

Ny laptop til onkel: hovedfokus = godt tastatur

Anbefalte innlegg

Onkel har fått seg 3G-modem til den stasjonære hjemme, men vil gjerne ha en maskin han kan ta med seg til hytta. Til nå har han bare brukt den stasjonære til å skrive på, den har ikke hatt internett før i dag. Så, hovedfokus er at den har godt tastatur, muligens bakgrunnsbelysning. Helst 15 tommer skjerm og godt batteri...

Dette er den billigste maskinen jeg fant på prisjakt.no med bakgrunnsbelysning på tastene: HP Pavilion m6-1000 15.6" HD til 4000,- spenn.

Men så lurte jeg på om det finnes noen søkesider som prisjakt (har sjekka prisguide.no men de hadde ikke engang søkeparameter for bakgrunnsbelysning) som har ekstra informasjon om tastatur? F.eks. om tastaturet er mekanisk osv?

Siden onkel kommer for det meste til å bruke maskinen til å skrive på og surfe, så er dette det viktigste kravet. Prosessor, skjermkort osv. tviler jeg på at blir noen merkbar forskjell på hans bruk. Noen som veit hvordan man sjekker tastatur, bortsett fra å teste ut tastatur i fysisk butikk? :hm:

På forhånd takk. :)

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo Thinkpads har stort sett best tastatur.

De med best tastatur har ikke bakgrunnsbelysning, men de har thinklight, en litenLED på toppen av skjermen som lyser opp tastaturet. Fungerer utmerket.

HP er heller ikke ille, men ikke helt like bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...