terjemag Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Hei. Vel overstått julefeiring, og godt nyttår. Min bærbare Toshiba som begynner å nærme seg 2 år, er blitt svært treg i den siste måneden. Toshiba Satellite A500D - 111 , W7, 64 -bit, 4 GB ram. Jeg har aktivt virusprogram med brannmur ( Norton Internet Security) og dette finner bare informasjonskapsler. I tillegg benytter jeg ccleaner, adaware, spyboot search and destroy. Ingen av disse finner heller noe farefullt. I tillegg er det ikke noe spesielt som benytter mye prosseorkraft. Ja foutenom Iexplore, som ihvertfall i perioder bruker mye ressurser. Men denne prosessen nytter det jo ikke å stoppe. Jeg mistenker at det kan være en orm eller lignende som gjør maskinen treg. Jeg har som sagt scannet med alle disse programmene uten hell, samt at jeg har startet opp maskinen i sikker oppstartsmodus og kjørt de samme programmene uten at det har hjulpet. Jeg har hatt maskinen delt/åpnet, og fjernet støv/skitt fra kjøleribbene, og da ble viften roligere men maskinen er fortsatt treg. Kjører den på 220 volt, med strømstyring på maks ytelse. Er det noen som har noen gode tips til programmer eller onlineskannere som er gode? Eller andre forslag. Håper at noen kan komme med noen gode ideer som jeg ikke har tenkt på. På forhånd takk for hjelpen :-) Endret 3. januar 2013 av terjemag Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 I tillegg benytter jeg ccleaner, adaware, spyboot search and destroy. Kanskje det er nettopp her problemet ligger. Det trenger nødvendigvis ikke å være noen feil, det kan hende at det er maskinen som kjører mange prosesser samtidig. Da hjelper det lite om det ikke er en prosess som tar mye ytelse, hvis det er mange lite krevende som tar litt hver. Alle monner drar. Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Hei igjen. Takk for tilbakemeldingen. Jeg tror ikke det er her det ligger. Det brukes ikke stor prosseorkraft i %, men maskinen er allikevel treg. I perioder bruker iexplore en del prossorkraft, men ikke hele tiden. Maskinen er treg i alle oppgaver, webleser er treg, fil utforsking går tregt, åpning og lukking av program går tregt. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå