blåskjerm Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Hei, siden jeg fikk så god hjelp på dette forumet til å kjøpe min siste stasjonære pc, tenkte jeg å prøve en gang til når jeg nå skal kjøpe meg ny laptop. Budsjett er ikke så viktig, men hadde sett for meg en smertegrense på rundt 7000 - 8000,-. Den vil bli brukt i fanget på sofaen til internett og film/tv-serier. Men den må ha HDMI utgang for tilkobling til tv. Ønsker; - en rask maskin (SSD disk) - god skjerm (15" med god oppløsning (full HD?). Kan være større også, da den ikke vil forflyttes mye) - godt batteri - god kjøling er et pluss, men ikke et must - lavt støynivå er et pluss, men ikke et must Håper noen kan gi meg noen gode råd! PS! Har lest en del tråder her hvor folk bytter til SSD disk selv, men med mindre dette er fryktelig enkelt er dette noe jeg vil overlate til de som lager laptopen. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Bytte harddisk eller ram i ein berbar er ein no brainer, du må gjerne til med eit skrujern eller to, men er null stress. er det ein pc som skal brukast til skule/arbeid/sofasurfing, eller skal den kunne dra til spel? Lenke til kommentar
blåskjerm Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Bytte harddisk eller ram i ein berbar er ein no brainer, du må gjerne til med eit skrujern eller to, men er null stress. er det ein pc som skal brukast til skule/arbeid/sofasurfing, eller skal den kunne dra til spel? den kommer ikke til å bli brukt til spilling nei Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Skal du ha både 15" full HD og SSD må du betydelig opp i pris. Både Acer, Asus og Sony har 15" full HD til mellom 7 og 8 K, men da må du sette inn SSD selv. Det finnes guider for hvordan du gjør dette på nettet, bl. a. på Hardware.no. Det er ikke vanskelig. Endret 29. desember 2012 av aam01 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 har du tenkt på ein ultrabook? då er det litt lettare å no krava dine. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Sjekk ut Multicom Lenke til kommentar
blåskjerm Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hei alle, takker for svar. Har sett litt på multicom nå, og funnet et par alternativer; 1. Multicom Xishan W350E 15.6" Full-HD til 7995,- Her kommer operativsystem og installasjon i tillegg, totalt ca 9103,- Noen som har noen erfaringer med å få Multicom til å installere operativsystem, vil de installere operativsystemet på SSD disken? (kanskje et dumt spm) 2. Alternativt har jeg sett på en Samsung 9-serie 15" hos Elkjøp (http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X4DA02/samsung-9-serie-15-barbar-pc). Noen som har noen erfaringer med denne? Her får jeg vel ikke full HD, pluss at det står at HDMI grensesnitt er Mikro HDMI (må jeg da ha en spesialkabel med Mikro HDMI i en ende og vanlig HDMI i andre enden?) Som et ekstraspørsmål lurer jeg på om noen har en ekstern portabel harddisk å anbefale? Trenger en til litt backup og diverse, rundt 500MB. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 500MB? Mener du 500GB? Bedre å innstallere OS selv, da kan du kjøpe "upgrade" og spare MYE penger Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Man trenger ikke full HD på skjermen på laptopen, for å kunne vise bilde i 1080p på en TV, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
blåskjerm Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 500MB? Mener du 500GB? Bedre å innstallere OS selv, da kan du kjøpe "upgrade" og spare MYE penger hehe, ja, mente 500GB selvsagt.. vet du om noen gode? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 1TB https://prisguiden.no/produkt/western-digital-my-passport-1tb-159272 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå