Fuzzen Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Hei, jeg har en liten kabal som jeg prøver å få til å gå opp. Har nettopp skaffet meg en ny tuner fra Canal Digital. Denne funker fint, men audio-out på tuneren kan bare kobles til via SPDIF. Dette er ikke noe jeg har brukt før, og derfor har jeg ikke en SPDIF-kabel. Før har jeg koblet stereoen til tuneren med en RCA-kabel (bare med lyd), og HDMI til bilde. Da har jeg fått lyd fra både TV-en og stereoen, ved å spille lyden fra AUX! Med det nye oppsettet så får jeg ikke koblet opp tuneren med RCA-kabelen til TV-en lengre. Og problemet er at jeg bare får kjørt lyden enten fra TV-en, ved å bruke HDMI som eneste lydkobling. Eller bare fra stereoen, ved å koble en RCA fra stereo til TV. Er det mulig å få til et oppsett hvor jeg her kan spille lyd fra både TV og stereo, uten å bruke SPDIF-kabel? Altså bare med RCA-kabler og jack, og med HDMI til bilde? Beklager den lange teksten. Men setter stor pris på om dere har noen forslag PS! Er også litt usikker på om denne tråden hører hjemme her, eller under "kabler". Endret 28. desember 2012 av Fuzzen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Skal du spille av lyden fra tv'n eller skal du høre på noe annet mens du ser på tv. Skal du det første går det fimt å koble ut-kilden på tv'n til stereoen. På den måten trenger du ikke skifte kilde på anlegget når du skifter mellom å se på tv, BD/dvd, eventuell spilling osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå