Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem forstår vel damer?

Anbefalte innlegg

Det er en kvinne jeg har kjent nå i 4 år. Hun vil jeg tro kan regnes av de fleste som generelt ganske pen. De første årene pratet vi nesten ikke sammen. Det er viktig å si at jeg alltid har oppført meg på samme vis. Nå de siste årene har jeg trent en del. Og jeg har blitt slankere og fått en del muskler. Og det er først nå at hun begynner å flørte. Og det som undrer meg er hvordan damer kan være så fokusert på utseende at det kun er det som er viktig når de er interessert i menn? Jeg har ikke en eneste ting felles med henne. Hun fester, drikker, røyker og jeg gjør ikke noe av dette.

Jeg husker spesielt en fest jeg tilfeldigvis var på sammen med henne som hun satt ved siden av meg. Da sa hun: "Så heldig du er som sitter ved siden av meg", "Blir du med meg ut en tur". Jeg opplevde vel dette som flørting, men på en overlegen måte. Er det slik at damer som vet de er pene, er ganske innbilske? Og hvorfor er de så interessert i menn uten å på en måte finne ut av hvilke interesser vi har i det hele tatt?

En annen gang sier hun slike ting som:" Jeg har tenkt på å melde deg for å invitere deg ut", uten å egentlig gjøre det. Er det slik damer unngår å ta initiativ slik at de har kontrollen og kan avvise uten å selv bli avvist?

Jeg kommer aldri til å være interessert i pene damer som ikke har oppført seg likt med meg fra jeg var kraftig til jeg ble slank. Slik er det bare. Om damer ikke kan se gjennom det ytre og se personligheten, så er de dessverre ikke verd å bruke tid på.

Endret av Paladin78
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinner, som menn, kan legge mer vekt på utseende enn personlighet.

Mange som er ''pene'' kan også være innbilske, også mindre pene individer kan være innbilske.

Det at hun sier at hun skal be deg ut uten å gjøre det kan være ett hint om at hun vil at du skal gjøre det.

Liker du ikke personligheten hennes så er det jo bare å overse hennes forsøk, eller bare pule henne for moro.

Alle er forskjellige og har forskjellige preferanser når det kommer til både personlighet og utseende, og alt annet egentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinner, som menn, kan legge mer vekt på utseende enn personlighet.

Mange som er ''pene'' kan også være innbilske, også mindre pene individer kan være innbilske.

Det at hun sier at hun skal be deg ut uten å gjøre det kan være ett hint om at hun vil at du skal gjøre det.

Liker du ikke personligheten hennes så er det jo bare å overse hennes forsøk, eller bare pule henne for moro.

Alle er forskjellige og har forskjellige preferanser når det kommer til både personlighet og utseende, og alt annet egentlig.

Det å gjøre ting kun for gøy, virker ikke praktisk for meg. Ting som gjøres kun for gøy, kan lett gjøres på impuls og kan få uante kjipe konsekvenser. Men det er jo som du sier at folk har ulike preferanser.

Lenke til kommentar

Bare husk å alltid ha med deg dine egne kondomer!

Nå tenkte jeg mer på at man kan få stalkere på nakken. Når man velger å åpne opp for ha mange folk overfladisk tilknyttet sitt sosiale nettverk dukker det fort og lett opp stalkere og plagsomme kvinner som bruker opp min tid. Og det er egentlig helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Ikke du tydeligvis. JOKEA. Du virker som en veldig oppegående og reflektert person, men samtidig får jeg inntrykk fra postene dine at du ikke er helt stødig på det sosiale. Det er nok ganske tydelig at hun flørtet med deg ja. Mange, når de flørter, prøver gjerne å være litt overlegne og kødde rundt litt sånn som hun gjør. Det er helt naturlig. Man "mobber" hverandre litt, teaser, frem og tilbake. "Så heldig du som får sitte ved siden av meg" - er så klassisk som du får det. Og ikke straff dama bare fordi hun er pen, mange pene damer er nok litt overlegne, men det er ikke sikkert at hun er det. Du trenger ikke automatisk å hate henne fordi hun er pen. Bare oppør deg som hun er en helt normal jente.

Og her kommer den kontreversjonsele delen. Du er sint på henne fordi hun ikke likte deg når du var en feit lating? Du liker altså ikke at du har begynt å trene og etterfølgende av det er at folk synes du har blitt kjekkere? Det er jo utelukkende positivt! Så klart bryr hun seg om utsendte, gjør ikke du? Hadde du syntes at hun var like pen om hun plutselig ble smell feit, akkurat sånn som du var før? For "Det er jo bare personligheten som teller"...Hvis du skal ha den pessimistiske "hun likte meg ikke før"- holdningen der kan du likså godt bare legge opp. Personlig var jeg veldig sjenert og "emo" i stilen før, tynn, grinete, og ensom. Jeg tok steg og forandret livet mitt gradvis og jeg dømmer ingen for at de ikke gadd å henge med den kjipe fyren jeg var før.

Jeg skjønner at du muligens ikke er helt som gutter flest og er litt mer interessert i andre ting enn å bare å få deg et ligg, likevel lager du en tråd om jenta her så da er du tydeligvis interessert i henne. Hun er i hvert fall klar for deg og har vist det tydelig. Det er opp til deg nå, kjør på, eller fortsett med samme holdningene og se mulighetene til å ligge med henne/opprette et forhold skli vekk. Lykke til uansett :)Anonym poster: 834a88948af4bcfb675ce487bc725b60

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har vært hyggelig og grei hele veien. Og jeg har avvist henne høflig for jeg er ikke interessert i henne. Bare undrer meg over at noen damer er interessert i mannfolk uten at de nødvendigvis har så mye til felles med de? Det er snålt.

Tror du blander interesse med attraksjon.

Lenke til kommentar

Om damer ikke kan se gjennom det ytre og se personligheten, så er de dessverre ikke verd å bruke tid på.

Det ytre er ofte en gjenspeiling på personligheten. Om du er feit, så er du per default en personlighetstype som jeg ikke ønsker å innlede noe forhold til i det hele tatt. Dersom du derimot viser et øsnke om å ta vare på egen kropp, så sier det en helt annen ting om personligheten din.

Og hvem er du til å bestemme at det er personligheten som er det viktigste? Det er et tyåisk argument for de mindre pene bruker, for å ha noe å hevde seg med. Folk kategoriserer og bedømmer deg ut fra utsende, og noe annet vile vært idiotisk. Du kan ha verdens beste personlighet, men om du er stygg som nøkken er det jo ikke noe seksuell spenning der, og denne spenningen er forskjellen på venn og kjæreste.

Utseende er faktisk en svært stor del av din identitet, og det er lite du kan gjøre for å endre det faktum, bortsett fra å date en som er blind. Og du kaster jo egentlig stein i glasshus, siden du dømmer henne på utseende????

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det har noe med at utseende VIL falme, mens personligheten kan fremdeles være like god.

Det falmer om du lar det falme :) Det er fult mulig å se veldig bra ut, selv etter passerte 50 år, om man tar vare på kroppen sin (noe som igjen sier veldig mye om personlighetstype)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe om og men. Kroppen din vil gi opp etterhvert og utseende vil falme, og da kan det være godt å ha en god personlighet i bakhånd. Trenger ikke heller å være snakk om viljen, men at man blir for syk på forskjellige måter (som følger høy alder..) til å ofre så mye tid på å sørge for at kroppen vil se bra ut.

Når vi alle ligger i graven og råtner så er det som oftest ikke utseende vårt vi vil bli husket for (spesielt ikke hvis du blir gammel) men hvem vi var.

Lenke til kommentar

Jeg har spurt andre damer som er tilstede under slike samtaler og de bekrefter at det er flørting som pågår.

And? Du blander fortsatt interesse med attraksjon. Man kan flørte med bakgrunn av interesse eller fordi man syntes en annen person er attraktiv. Det er to helt forskjellige ting som appelerer til to helt forskjellige aspekter av menneskelig natur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...