Redlot Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) http://www.hifiklubb...talersystem.htm + http://www.soundgard...eiver-sort.html Noen som vet hvordan dette blir å fungere? Eller vet om noe annet i denne prisklassen, helst under. Takker for alle svar:) Endret 28. desember 2012 av Redlot Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Høyttalerne er kjempefin, men jeg tror en forsterker med litt mer futt i vil være å foretrekke. Lenke til kommentar
Redlot Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Høyttalerne er kjempefin, men jeg tror en forsterker med litt mer futt i vil være å foretrekke. Noen forslag? Blir ikke 7x150 nok? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Jo, på papiret er det mer enn nok, men det er sjeldent forsterkere leverer det de lover. Den trekker bare 550 W fra strømnettet, og en del energi forsvinner i varme og lignende. Da er det ikke 150 W igjen til hver kanal. Når det er sagt så vil du jo få lyd, kanskje god lyd også, men jeg tror litt mer kraft hadde vært å foretrekke. Jeg har ikke prøvd den forsterkeren selv, så kanskje det blir bra, jeg er bare litt skeptisk. Endret 29. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Mener Onkyo har en del gode strømsterke forsterkere i den prisklassen. Eneste bakdelen med Onkyo er at du må et godt stykke opp i modellene før du finner pre-out. Lenke til kommentar
Redlot Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Jo, på papiret er det mer enn nok, men det er sjeldent forsterkere leverer det de lover. Den trekker bare 550 W fra strømnettet, og en del energi forsvinner i varme og lignende. Da er det ikke 150 W igjen til hver kanal. Når det er sagt så vil du jo få lyd, kanskje god lyd også, men jeg tror litt mer kraft hadde vært å foretrekke. Jeg har ikke prøvd den forsterkeren selv, så kanskje det blir bra, jeg er bare litt skeptisk. Hvordan er det med denne da, som har et strømforbruk på 290 watt, og skal være en kraftigere forsterker? http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/pioneer-sc-2022/171421.4319/ Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) AC Power Consumption: On the back of many amplifiers you may see a label that shows (for example) "1000 watts". This is NOT the output power capability of the amplifier. This is (in almost all cases) the amount of AC power that the amplifier requires from the 120 VAC wall socket for nominal operation at full output using normal music signals. The amplifier's output power must always be less than this AC power requirement specification, because the amplifier cannot deliver more (or even as much ) power that it takes from the wall socket. All amplifiers generate heat to some degree, this is basically wasted electrical energy. Typically, if an amplifier takes 1000 watts from the wall, it might have a power rating of approximately 300 watts per channel (it really depends on the class of the amplifier's circuit class). I see vintage amplifiers on Ebay all the time... and those who are offering them for sale (who admit they know little or nothing about amplifiers) often make the mistake of listing the output power of the amplifier by stating the power requirement that is listed on the back of the amp. Går ut i fra det er snakk om en stereoforsterker her (og amerikansk strømnett). Endret 29. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Redlot Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Mener Onkyo har en del gode strømsterke forsterkere i den prisklassen. Eneste bakdelen med Onkyo er at du må et godt stykke opp i modellene før du finner pre-out. Ser onkyo har en del gode strømsterke forsterkere ja, får se nærmere på dem. AC Power Consumption: On the back of many amplifiers you may see a label that shows (for example) "1000 watts". This is NOT the output power capability of the amplifier. This is (in almost all cases) the amount of AC power that the amplifier requires from the 120 VAC wall socket for nominal operation at full output using normal music signals. The amplifier's output power must always be less than this AC power requirement specification, because the amplifier cannot deliver more (or even as much ) power that it takes from the wall socket. All amplifiers generate heat to some degree, this is basically wasted electrical energy. Typically, if an amplifier takes 1000 watts from the wall, it might have a power rating of approximately 300 watts per channel (it really depends on the class of the amplifier's circuit class). I see vintage amplifiers on Ebay all the time... and those who are offering them for sale (who admit they know little or nothing about amplifiers) often make the mistake of listing the output power of the amplifier by stating the power requirement that is listed on the back of the amp. Går ut i fra det er snakk om en stereoforsterker her (og amerikansk strømnett). Takk, da forstår jeg Endret 30. desember 2012 av Redlot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå