Victorino Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Nikon har en del lavbudsjettssystemkameraer ute på markedet og når jeg sammenligner de så er det knapt forskjell. Stort sett samme antall megapixler, størrelse på brikke osv. Er det noe jeg ikke får med meg? Altså hvorfor har Nikon lansert så mange kameraer som tilsynlatende er nesten like, bare små forskjeller til omtrent samme priser? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Det for å kunne komme med en ny modell relativt ofte og i forskjellige segmenter så det er flere forbrukere som bare må oppgradere fra den eldre modellen de har, og for å forsvare at konkurrenten har kommet med en ny modell så man de også gjøre tilsvarende grep for og ikke miste salg til nye kunder. Kan også legge til at alle fabrikanter gjør dette og ikke bare innad i fotobransjen, synes databransjen er mye verre med og lansere utstyr med relativ små ytelse-oppgraderinger.. Endret 28. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Hei, det er nok noen viktige forskjeller, og egentlig er det bare 3 modeller. Det er D3xxx serien som er det enkleste nybegynnerkameraet, D5xxxx serien er nesten lik, men har vippbar skjerm og litt mer avanserte funksjoner. D7000 er et langt mer avansert kamera for entusiaster, og har flere knapper, doble kontrollhjul etc for mer direkte kontroll. Tidligere har også oppløsningen vært stigende, men det som er forvirrende er at det nå er motsatt, siden de enklere modellene skiftes ut hurtigere og tar igjen de større modellene på mange områder. 4 Lenke til kommentar
tow Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Synes ikke de er så like, men svaret på spørsmålet er nok ganske enkelt "fordi de andre gjør det samme". Alle produsentene "må" komme med noe nytt for å unngå å bli liggende i bakevjen. Det er nyheter som bringer dem på forsiden av Akam og tilsvarende steder, ikke traveren fra forrige år. Lenke til kommentar
Victorino Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Suverent! Takk for gode tilbakemeldinger. Syntes det var litt pussig at D5100 var billigere enn D3100 i og med at jeg alltid har antatt at stigende modellnr gjenspeiler hvor bra kameraene er. Men da er det igrunnen hipp som happ hvilket kamera jeg tar (siden jeg er amatør og ikke trenger alskens valgmuligheter, derav ikke behov for et proffkamera). Har inntrykk av at Nikon kameraene er lette å bruke (til mitt bruk så blir det hovedsaklig naturbilder m/ noe panorama, og ellers hverdagsbilder av familie o.l). Flere innspill vedrørende de forskjellige Nikon modellene taes mot med takk! Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Ta om mulig en tur i butikken og klå på kameraene, velg deg ut det som ligger best i hånda di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå