Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksportere biler fra USA til Norge

foorex

Anbefalte innlegg

Jeg er bosatt i USA og vil prøve å eksportere biler til Norge. Er det penger å tjene på? Ser det er mye billig for veteranbiler der jeg bor, og høye priser på finn.no

Hvilke biler er det som er enklest å få solgt i Norge?

Noen andre som er bosatt i USA og driver med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du at noen som driver med det og tjener store penger, skal svare deg på det så at du kan ta han sin idee og stjele markedet hans? :p

Ikke ment for å være frekk altså, men slike ting tror jeg du må finne ut av selv og gjøre research rundt.

Ikke hvem som helst på gaten kan bare kjøpe bil og sende til utlandet uten å vite litt hva man driver med.

Men for å gi deg litt sånn hint så at ikke hele kommentaren min skal være negativ...

- Undersøk hvilke biler som er populære å selge i norge,

- Sjekk hvilke avgifter som tilkommer etter du har kjøpt bilen i USA, frakt, papirarbeid, gebyr for terminalen som tar imot bilen din i norge, moms på bilen, engangsavgift, lønner det seg ?

- Ha alle papirer i orden når bilen eksporteres, du får aldri registrert bilen uten original eksport serfikat fra landet det kommer fra

- Undersøk om bilen lar seg registrere i norge før du kjøper, om du kan dokumentere bilen og få godkjent på statens vegvesen.

- Bilen må være i original tilstand, ombygginger går som regel ikke gjennom før den blir registrert.

Det var ihvertfall noe.

Endret av Iceman22
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Acura RSX med K20/k24 motor/med eller uten turbo. Vet bare om en RSX som går på norske skilt, du kan undersøke nærmere på Club Honda Norge. De gamle integraene på finn har jo "bare" B18C motor.

Helt nydelig bil, men er nok også en grunn til at det finnes så få her i norge ;-) Skal du ha over en slik en så vær ihvertfall nøye med at den er DØNN original.. Det er slitsomt nok å importere biler som ble solgt nye her til lands.

Lenke til kommentar

Her er en liste over mest importerte Amcar http://www.dagbladet...klikk/25091057/

Det kan være lurt å se på Cadillac. De fleste jeg har sett som kjører Cadillac er menn i alderen 50-70 år, og de har gjerne penger til overs.

Men du må uansett belage deg på at du kan bli sittende med bilen en stund, og jeg tviler på at det er enkelt å selge før påske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...