Gå til innhold

Kopiere ut innhold på hardisk og mail

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bærbar dell som jeg gjerne skulle hatt en kopi av alt som er lagra på den, noen som vet hvordan jeg enklest fører dette over på en bærbar disk?

Noe ligger på skrivebord, andre ting i diverse mapper på c disk osv.

Og aller viktigs,alt som er lagret i arkive folders i office mailen. outlook.

Håper noen kan hjelpe med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet hvor filene er lagret, så kopierer du dem over til den eksterne harddisken. Hvis du åpner to vinduer med Filutforsker (Explorer) ved siden av hverandre, kan du enkelt dra-og-slippe filer mellom dem.

Når det gjelder Outlook, kan du enten kopiere hele PST-filen etter at du har funnet dens plassering, eller kjøre eksportering direkte fra Outlook.

Et annet alternativ er å ta et "speilbilde" (image) av hele disken, men da blir det mer tidkrevende å få tilgang til filene i etterkant. Dog, hvis du skal installere Windows 8, kan du lage en VHD-fil (virtuell harddisk) og koble denne til som en stasjon i Windows 8.

Hvis du er ute etter backup-rutiner, finnes det flere (gratis) programmer, i tillegg til den innebygde funksjonen i Windows.

Lykke til!

Lenke til kommentar

D7 er et system som har noen funksjoner for dette og den kan være verdt å kikke på. Sikkert andre også som kan gjøre det samme (noen som vet om alternativer?)

Ellers så er det bare å kopiere over filer manuelt, har gjort mye av det i min tid :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...