Gå til innhold

Forskjell på Nvidia Geforce GT 650M og Nvidia Geforce GTX 660M?

Ayroth

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny pc utpå nyåret og har en vanskelig tid med å velge mellom noen. Den ene er soleklart bedre på mange områder, men skjermkortet trekker den litt ned.

Så jeg lurte på hva den praktiske forskjellen mellom ett

-Nvidia Geforce GT 650M

og ett

-Nvidia Geforce GTX 660M

vil være for min del?

Jeg spiller rpg og fps spill. Vil GT 650M være et dårlig kort? burde jeg velge det bort? Eller vil det holde?

Mvh Meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at GT 650M kommer i to varianter: GDDR5-varianten (under 10% bak 660M) og DDR3-varianten (godt og vel 40% bak 660M.) 650M GDDR5 og 660M er i og for seg samme grafikkprosessor med små variasjoner i klokkefrekvens, forskjellen i ytelse er umulig å skille i praksis.

Når det kommer til spillytelse har jeg en laptop med GDDR5-varianten av 650M, den sliter med å kjøre spill som Mass Effect 3, og du kan bare glemme å kjøre tyngre spill som Witcher 2 eller Dishonored.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at GT 650M kommer i to varianter: GDDR5-varianten (under 10% bak 660M) og DDR3-varianten (godt og vel 40% bak 660M.) 650M GDDR5 og 660M er i og for seg samme grafikkprosessor med små variasjoner i klokkefrekvens, forskjellen i ytelse er umulig å skille i praksis.

Når det kommer til spillytelse har jeg en laptop med GDDR5-varianten av 650M, den sliter med å kjøre spill som Mass Effect 3, og du kan bare glemme å kjøre tyngre spill som Witcher 2 eller Dishonored.

Det er jo trasi at en ny pc til 13000 skal slite med de nye spillene. Jeg sliter nemlig med å velge mellom tre stykker. En acer, toshiba eller en asus. Jeg får se det an.

Lenke til kommentar

En god gaming-opplevelse på en laptop er kun oppnåelig på en P170 eller m17x med et 680M eller 7970M

Da må jeg desverre opp en prisklasse. Det er en og annen asus som har 680M skjermkort. Men de faller ut på andre områder. Det skal ikke være lett. :/ Men takk for hjelpen. :)

Jeg kan eventuelt gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761623.

Endret av Ayroth
Lenke til kommentar

mini-ITX stasjonær er min anbefalning.

Om du ønsker en laptop som kan dra lettere spill som SC2 eller CS:GO vil GT 650M gjøre en knalljobb, men for AAA-spill som Dishonored vil du virkelig ha noe bedre.

Jeg er ute etter en laptop, som jeg også skal bruke i skolesammenheng. Jeg går jo å gleder meg til spill som Tomb Raider og The last of us, så vet ikke helt hva jeg trenger for å kjøre de. Trenger ikke å kjøre de på maks.
Lenke til kommentar

Har bare klart å overse det, fortsatt litt lite informasjon. Hvor mye ram er det plass til? Er det bare plass til en harddisk? 330 er ikke nok om jeg skal redigere film. Hvilken type ram? 1333 eller 1600?

Ser ut som Clevo-maskiner, de pleier å ha 2 HDD-brønner.

Lagringen på disse maskinene er en Intel 330 Series SSD på 120GB.

RAM-hastighet er noe man tenker på når man kjøper Extreme Edition-prosessorer til 10000 kr og overklokker prosessoren på flytende nitrogen.

Lenke til kommentar

Ser ut som Clevo-maskiner, de pleier å ha 2 HDD-brønner.

Lagringen på disse maskinene er en Intel 330 Series SSD på 120GB.

RAM-hastighet er noe man tenker på når man kjøper Extreme Edition-prosessorer til 10000 kr og overklokker prosessoren på flytende nitrogen.

120 GB blir da for lite tenker jeg. men om det er plass til en ekstra harddisk ville den jo passet bra. Hmm.. Så mye å velge i. Takk for hjelpen. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...