Gå til innhold

Ny Gamer- og redigeringslaptop til maks 13000. Acer, Toshiba eller Asus.

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal kjøpe ny pc utpå nyttåret og har store problemer med å velge mellom tre forskjellige. Det jeg lurer på er hvilke av disse tre som vil være best for meg.

Jeg skal redigere både bilde og film, på hobbynivå.

Jeg spiller ganske mye forskjellig. hovedsaklig fps og rpg.

Jeg blir å bruke den i skolesammenhenger og vil at den skal være lett å ta med seg.

Den blir brukt som en mediemaskin, så både lyd å bilde viktig.

Så jeg ser etter en sterk all-around pc. Her er de tre jeg har kommet fram til.

Acer Aspire V3-771G 17.3" Full HD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=768144

Toshiba Qosmio X870-13U

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/toshiba-qosmiox870-13u/177863.3004/

ASUS G75VW 17.3" Full HD

http://www.multicom.no/G75VW-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-3630QMe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX670M-3GBe-BTe-USB-3e0e-8celle-Windows-8e-Svart-ASUS/cat-p/c100560/p5456832

Hvilken av de er å anbefale? Jeg er virkelig i klisteret når det kommer til å velge.

Mvh Meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Holder på å se etter lignende laptop til meg selv.

Ser at Toshiba er feil valg, 1600 x 900 oppløsning på skjerm.

Valget mitt hadde vært Asus med medkjøpt SSD, men Acer har allerede en SSD med på kjøptet. Grunnen at jeg ville valgt Asus er at jeg alltid har vært fornøyd med deres hovedkort i lang tid.

Også tror jeg skjermen er raskere på Asus slik at det er mulig og spille FPS på den. Her vet jeg ikke mye om panelene men ser at Asus sin maskin er ROG merket som betyr at den er påtenkt til spillere.

Iallefall kan du nå bare se på Asus og Acer, jeg ville ha hørt om erfaring på viftestøy og overoppheting på disse to siden maskinen kommer til å følge deg rundt og vil bli brukt mye.

Jeg ville ha sett mer på skjerm, grafikkort og vifter for å være sikker. CPU er den samme på begge. Men holder en knapp på Asus siden den er "ROG" og jeg er fanboy.

Håper dette var til hjelp, og lykke til med handelen.

Lenke til kommentar

Hei.

Holder på å se etter lignende laptop til meg selv.

Ser at Toshiba er feil valg, 1600 x 900 oppløsning på skjerm.

Valget mitt hadde vært Asus med medkjøpt SSD, men Acer har allerede en SSD med på kjøptet. Grunnen at jeg ville valgt Asus er at jeg alltid har vært fornøyd med deres hovedkort i lang tid.

Også tror jeg skjermen er raskere på Asus slik at det er mulig og spille FPS på den. Her vet jeg ikke mye om panelene men ser at Asus sin maskin er ROG merket som betyr at den er påtenkt til spillere.

Iallefall kan du nå bare se på Asus og Acer, jeg ville ha hørt om erfaring på viftestøy og overoppheting på disse to siden maskinen kommer til å følge deg rundt og vil bli brukt mye.

Jeg ville ha sett mer på skjerm, grafikkort og vifter for å være sikker. CPU er den samme på begge. Men holder en knapp på Asus siden den er "ROG" og jeg er fanboy.

Håper dette var til hjelp, og lykke til med handelen.

Takker, da skal jeg fjerne toshibaen fra listen over mulige kjøp. Da gjenstår det å se på hvor mye grafikkortet har og si. :)

Lenke til kommentar

Har selv en litt billigere versjon av Qosmio-serien, og vil ikke anbefale 17" siden du skal bruke den i skolesammenheng, om det ikke er strengt nødvendig. Du får 15"ere med 1920x1080-oppløsning, og de er mye enklere å flytte rundt på, samt krever mindre plass i sekken. Asus har en 15"-versjon av G75´en, men tror den har hakket dårligere skjermkort (GTX 660M, fortsatt veldig bra). De har også en ganske bra pc i N-serien, men med GT 650M-skjermkort:

Asus G55VW

Asus N56VZ

Hvis du absolutt trenger 17", synes jeg Asus´en virket best. Acer sin er ganske bra den og, men på de fleste bærbare er det umulig å oppgradere skjermkort. Det kan du derimot med HDD-oppgradering til SSD. På Asus´en kan du spare opp 1-2k etter kjøp, og få tak i en SSD til den. Da har den alt som Aceren har, bare bedre skjermkort.

På notebookcheck.net kan du se FPS-resultater for forskjellige skjermkort. Scroll ned på siden, så kan du sammenligne FPS med tre aktuelle skjermkort i for eksempel Far Cry 3:

GT 650M

GTX 660M

GTX 670M

Endret av Vanatiq
Lenke til kommentar

Jeg har selv ASUS N56VZ som jeg bruker til skolearbeid (Photoshop og Unity hittil), og skal videre brukes til programmer som bl.a. Corona og Unreal.

Maskinen er greit nok sterk og hurtig, men både jeg og min skolevenninne (som bruker samme programmer som meg, men hun har N56VM med geforge 630 skjermkortet) sliter med blåskjerm og en god del "programkræsj"... Bl.a. photoshop kan finne på å bruke 6gb minne for kun å redigere ett bilde.

Var superfornøyd da jeg kjøpte maskina, men problemene dukket opp etter kun få uker.

Nå har jeg ikke fått nøstet opp i hvor problemene ligger - men sier dette som en head's up - det KAN være det er noe muffens med akkurat N56...

Skal forøvrig forsøke nye formateringer samt skaffe clean OS for å se an om det blir bedre.

Akkurat nå angrer jeg litt at jeg ikke kjøpte meg Toshiba, selv om jeg er ASUS fangirl.

Lenke til kommentar

Jeg har selv ASUS N56VZ som jeg bruker til skolearbeid (Photoshop og Unity hittil), og skal videre brukes til programmer som bl.a. Corona og Unreal.

Maskinen er greit nok sterk og hurtig, men både jeg og min skolevenninne (som bruker samme programmer som meg, men hun har N56VM med geforge 630 skjermkortet) sliter med blåskjerm og en god del "programkræsj"... Bl.a. photoshop kan finne på å bruke 6gb minne for kun å redigere ett bilde.

Var superfornøyd da jeg kjøpte maskina, men problemene dukket opp etter kun få uker.

Nå har jeg ikke fått nøstet opp i hvor problemene ligger - men sier dette som en head's up - det KAN være det er noe muffens med akkurat N56...

Skal forøvrig forsøke nye formateringer samt skaffe clean OS for å se an om det blir bedre.

Akkurat nå angrer jeg litt at jeg ikke kjøpte meg Toshiba, selv om jeg er ASUS fangirl.

Hmm.. Jeg liker ikke å ha feil med laptopen min. Har nok av det som det er. Vet du om det er plass til en ekstra harddisk i den? Er det mulig å sette inn en ssd harddisk uten å gå fra 750 GB til 126 GB?

Lenke til kommentar

Har selv en litt billigere versjon av Qosmio-serien, og vil ikke anbefale 17" siden du skal bruke den i skolesammenheng, om det ikke er strengt nødvendig. Du får 15"ere med 1920x1080-oppløsning, og de er mye enklere å flytte rundt på, samt krever mindre plass i sekken. Asus har en 15"-versjon av G75´en, men tror den har hakket dårligere skjermkort (GTX 660M, fortsatt veldig bra). De har også en ganske bra pc i N-serien, men med GT 650M-skjermkort:

Asus G55VW

Asus N56VZ

Hvis du absolutt trenger 17", synes jeg Asus´en virket best. Acer sin er ganske bra den og, men på de fleste bærbare er det umulig å oppgradere skjermkort. Det kan du derimot med HDD-oppgradering til SSD. På Asus´en kan du spare opp 1-2k etter kjøp, og få tak i en SSD til den. Da har den alt som Aceren har, bare bedre skjermkort.

På notebookcheck.net kan du se FPS-resultater for forskjellige skjermkort. Scroll ned på siden, så kan du sammenligne FPS med tre aktuelle skjermkort i for eksempel Far Cry 3:

GT 650M

GTX 660M

GTX 670M

Så ut til at GT 650M ble for dårlig for min del. Jeg vil jo helst at pcen skal vare så lenge som mulig, spesielt med tanke på spillene som kommer i 2013. Vet du noe om det er plass til to harddisker i den? Jeg vil helst ha en pc med ssd, men blir vanskelig å redigere film med bare 128/256 gb harddisk, uansett hvor rask den er. Jeg har også hørt det at asusen skal ha bra kjølesystem pga at den har litt stor hardware(?).

Lenke til kommentar

Jeg får missbruke komplett sin kundeservice litt. De bruker bare så fryktelig langt tid på å svare. :( Takk for hjelpen uansett. :)

NP. Ikke la meg skremme deg bort fra ASUS altså, kan godt hende det er jeg som (som vanlig) har dårlig teknisk aura ;-) good luck anyway!!

Lenke til kommentar

NP. Ikke la meg skremme deg bort fra ASUS altså, kan godt hende det er jeg som (som vanlig) har dårlig teknisk aura ;-) good luck anyway!!

Siden det ser ut til at jeg enten må velge mellom en spille-pc eller en redigerings-pc, så tror jeg bare at jeg velger redigerings-pcen å bruke min ps3 til å spille på. Takk for hjelpen å lykkeønskingen ^^
Lenke til kommentar

Husk at mobile skjermkort er svakere enn de stasjonære navnebrødrene. Gaming på 1080 er svært krevende, og jeg hadde minst valgt et 670m på den oppløsningen. Hvis du går ned til 1600x900 er det greiere med 660m.

Tror bare jeg satser på en redigeringspc, da det er mer et må ha over et vil ha. Det blir ekstremt dyrt for en bærbar spillepc, om den skal ha noen varighet i det hele.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...