Gå til innhold

Sata disk og installering av Xp??

Blade

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt meg ny maskin,men har bare en Sata disk til pcen,det ser ikke ut til at installasjons programmet finner disken min?Har fått med diskett til sata diskene fra manufacter,men denne funker ikke?

Funker det å installere windows på sata disker eller må jeg bare laste ned nye driver til en diskett?

Blade

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med min seagate 120gb og asus a7n8x gd

Ble skikkelig trist at den ikke funka men etter timevis på en annen pc og lesing klarte jeg d :D har du noe lignende som meg så kan dette hjelpe;

Gå på hd produsentens hjemme side og finn driverene legg de på diskett(eller bruk den du har nå hvis det er driverne) og når du ser spm'et om du "har sata elr 3rd party raid trykk f6" <- noe i den retingen "nede" under xp installasjonen trykk f6(dette kommer ganske tidlig!) da får du senere promt om hvor driverene er. <- da gikk det ihvertfall for meg :wink:

P.S husker ikke helt nøyaktig men det var noe i den duren, viss det ikke virker, sjekk troubleshootingen på hd prod's hjemmeside

edit: lol :lol: leste ikke hele tråden først. enig med trinity

Mvh C.M

Lenke til kommentar
Finner XP driveren? Hvis ikke, tror ikke at driverene kan ligge i noen mapper. Kunne hvertfall ikke det med mine raid disker.

Driveren ligger ikke i XP,men på disketten som fulgte med hovedkortet.

Denne installeres under XP installasjon ved å trykke F6(når du får besjed om det) deretter følge anvisningene som blir gitt.

På enkelte hovedkort må serialata enables i bios ,som på mitt MSI kort.

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du?

Hvis serialata disken er koblet til serialata kontrolleren styrt via southbridge,må du sette denne opp først.

Dette gjøres ved å trykke "ctrl i" i oppstarten (booten) dette er beskrevet i manualen for hovedkortet.Etter du har trykket ctrl og i samtidig kommer du inn i biosen for serialata raid kontrolleren ,her setter du opp hard disken slik du ønsker. Det er en lignene måte å komme inn i promise biosen,men det husker jeg desverre ikke ,slå det opp i serial ata heftet som fulgte med hovedkortet.

Lenke til kommentar
Finner XP driveren? Hvis ikke, tror ikke at driverene kan ligge i noen mapper. Kunne hvertfall ikke det med mine raid disker.

Driveren ligger ikke i XP,men på disketten som fulgte med hovedkortet.

Denne installeres under XP installasjon ved å trykke F6(når du får besjed om det) deretter følge anvisningene som blir gitt.

På enkelte hovedkort må serialata enables i bios ,som på mitt MSI kort.

Tenkte selvsagt på mapper på disketten. :) Jeg var nødt til å flytte dem for at XP inst. skulle finne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...