Alucard87 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hei. Det ligger sikkert svar ute, men finner ikke akkurat det jeg lurer på. Jeg ønsker en lagringsenhet som jeg kan overføre filer til over nettverket og som kan streame til PS3'en min. PS3'en står en meter unna der jeg vil ha lagringsenheten så om det er trådløst eller via kabel er ikke så viktig. Jeg vil laste ned serier/filmer direkte eller via laptopen min. Ønsker og å koble til en ekstern HDD via usb også slik at jeg har litt ekstra plass. Overføring fra laptop til lagringsenhet må være trådløs da jeg ikke gidder å ha metervis med kabel over stua;) Vil det se ut som en vanlig mappe i Windows når jeg går inn i lagringsenheten forresten? F.eks når man kobler til en ekstern HDD, usb eller telefon. Ønsker å ha det så simpelt som mulig da jeg er lei av å koble til den eksterne HDD'en jeg har for å overføre noen nye episoder eller filmer jeg har. Gjerne litt billig enhet da dette er kun penger fra julegaver jeg har mulighet til å bruke;) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Tenker du én frittstående lagringsenhet som du skal streame fra og én lagringsenhet koblet til PS3? Er ikke helt sikker på din problemstilling, men her kommer mine tips: Du kan kjøpe en NAS (nettverksdisk) som støtter DLNA. Denne vil dukke opp som media server på PS3 og du kan streame video (egen erfaring). Det finnes også rutere som har dette innebygd,, f.eks. Netgear (koble til ekstern USB-disk som deles på hjemmenettet). Eller du kan kjøre media senter programvare på laptopen (f.eks. XBMC eller PS3 Media Server). Endret 28. desember 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Enda ett alternativ om du ikke er redd for å få "skitne" fingre er å bygge noe selv. Alt du trenger da er en gammel maskin laget av gammel maskinvare (Pentium 4 holder LEENGE), smekke på Linux og Samba så har du plutselig ett hjemmesnekkeret NAS. Men som sagt, dette krever at du må fikle og jobbe litt, men i noen tilfeller den billigste løsningen du kan sparke igang. Lenke til kommentar
Alucard87 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg kunne tenke meg en NAS, for har hørt det virker som en lett løsning. Noen som kan gi meg en link fra f.eks www.komplett.no slik at jeg kan finne riktig type jeg trenger. Hvis en router også funker på samme måte så en link til den også. Jeg har en laptop nå med PS3 Media Server og den klarer ikke laste opp like fort så filmer/serier med høy kvalitet som lagger som bare det. Jeg har hatt en eldre PC som jeg brukte med PS3 Media Server også som funket bra i starten, men etter hvert sluttet den å fungere. Nå har jeg en WD ekstern HDD som er koblet til PS3'en min og hver gang jeg har lastet ned en ny episode/film må jeg koble til laptopen min til den harddisken for å få den overført. Kunne jeg bare finni den routeren/NAS'en som en mappe i f.eks "Min Datamaskin" og overført den dit, deretter slått på PS3'en min å finni den der også så hadde det vært den beste løsningen. Da har jeg harddisken min koblet til den også så jeg har masse plass. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 F.eks. Netgear WNDR3700 (jeg har versjon 1 selv) støtter ekstern harddisk som dukker opp som nettverksstasjon i Windows og kan streame til PS3 via DLNA. http://youtu.be/-KXiLardbA0 Et dyrere (men gir flere muligheter) alternativ er WD My Book Live Duo, en ferdigkonfigurert NAS på 6TB. Lenke til kommentar
Alucard87 Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Kjempeflott. Takk for svaret Pey'J. De så bra ut, så frista og spare penger nå WD virka veldig lett og veldig grei, med tanke på at jeg kunne tenke meg og laste ned ting bortefra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå