AnonymDiskusjon Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Ja hva skal man si, trodde aldri det skulle skje meg. Men fikk virkelig føle hvordan en depresjon kom snikende inn på meg, Var flere ganger i kjellern uten at fruen la merke til det. Hele jula har vært fryktelig, har nesten ikke energi til å sitte oppe, sover ekstremt mye for meg å være. Alt som har med hukommelse og selvtilitt ble blåst bort, alt av glede forsvant og ble erstattet kun med negative tanker. Orker ikke å ha kontakt med omverden, føles bare som unøvendig mas. Bare det å gjøre enkle ting som å lage seg mat føles som et helt dagsverk. Endte tilslutt opp hos fastlege og etter en lengre samtale så endte jeg opp på Cipralex, har tatt det 1 uke nå og venter fremdelses på at de skal begynne å virke. Heldigvis så skjønner fruen situasjonen nå, og er flink til å støtte meg. Ingen dager er like, noen har en liten opptur, mens andre er ned kjellertrappa. Ikke lett å tenke på at det kun kan gå bedre, men prøver så godt jeg kan. Anonym poster: db42cb9f3b6feb2cec698eaded5ffaec Lenke til kommentar
allman Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 stå på, har vært gjennom det selv. har folket rundt deg forståelse for din situasjon blir alt mye bedre, gjerne snakk med fastlegen og hvordan du synes medesinen virker. vertfall den første typen jeg tok virket ikke veldig mye. fatt mot Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Jeg synes det å finne årsak er like viktig for utbrenthet/depresjon som for andre sykdommer. Idrettsfolk som svetter ut alle mineraler med alt hva det medfører (de kan falle om på indrettsbanen og være død før de ankommer sykehus - hjertemassasje hjelper ikke) må prøve å finne ut hva årsak er = mineralmangel Legen vi kanskje si røyking, høyt blodtrykk eller svake gener ... og begynne behandling på det grunnlaget. Det å få medisin mot noe annet er ikke løsningen Utbrenthet/depresjon er noe som kommer over tid. Det er lag på lag med uvaner. (Ingen av de nyere undersøkelsene jeg har lest omtalte "utbrente" babyer. Det er noe som kommer etter at babyen tvinges til pianotrening 20 timer per dag uten mat og lignende..) Endret 27. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå