fudun Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har nå følgende maskin: AOpen HQ08 (SUUUS i strømforsyninga) XP2200+@166 MHz FSB med GlacialTech Silent Breeze kjøler (stille) 2xWD 120 gb SE IBM 75gxp (drittdisk, skal dumpes etterhvert) Sapphire Radeon 9700 NP (Ikke så værst støynivå) PC'n står ved senga, så noe må gjøres med lyden. Største problemet er PSU. Systemtempen er såpass høy, at jeg ikke bare kan sette vifta på 7V. Og ettersom jeg er skikkelig drittlei av det kronglete kabinettet, kan jeg like gjerne kjøpe noe nytt. Har tenkt på f.eks AOpen H600B, ettersom den kommer med en genialt stillegående strømforsyning og ikke koster noe særlig mer enn et bra PSU. I tillegg tenkte jeg at jeg skulle henge opp diskene i strikker i 5 1/4 " brønnene. Hva tror dere er neste skritt for å dempe lyden videre da? Har hørt at kab vifta i dette kabinettet bråker litt, men den kan jeg sikkert sette på 7 V, systemet mitt har levd i alle år uten kab vifte, så... Tenkte kanskje en form for dempe matter (MIST eller MagicFleece?) Totalt hadde jeg ikke tenkt å bruke særlig mer enn 1000 kr. Noen bedre måter å støydempe maskina mi for 1000 kr? Jeg ser det jo selvfølgelig litt som et pluss at jeg blir sittende med et ekstra kabinett også da. Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ser du mener sapphire 9700 np ikke bråker så mye... det trodde jeg også, helt til jeg fikk vekk suset fra psu'en min. da hørte jeg suset fra skjermkortet, og den er ikke så rent liten den heller, så hvis du vil ha ei stille maskin, anbefaler jeg deg å kjøpe en heatsink uten vifte som du bruker på skjermkortet, og en ny stille psu. kan anbefale aopen 350 fsp (fortron-source psu med aopen klistremerker ) Billigere enn å kjøpe fortron-source fra microplex i allefall, og samme psu. en seagate barracuda-disk er jo heller ikke å forakte, meget stillegående. Men skal du kjøpe alt dette, koster det mer enn 1000 kr iallefall.... lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå