€tt@n Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hei, Jeg har holdt på en god stund med research nå i forhold til å bygge meg en så liten, stille og pen som mulig stue pc. Dessverre har jeg det problemet at jo mer research jeg gjør jo mer usikker blir jeg. Henvender meg derfor her for å søke litt bistand og gjerne noen gode tips eller erfaringer. Kabinettet jeg er vel kanskje den største utfordringen, og da kommer jo hele greia til at jeg ikke klarer å bestemme meg for m-itx eller m-atx størrelse. Jeg har bygget en del pc'er opp igjennom årene på atx hk og dermed også big/midi towers. Har brukt R3'en min som en midlertidig pc på tv'en, men den blir alt for stor. Er egentlig m-atx så mye mindre, og er f.eks. Define Mini/TJ08E så mye mindre enn R3? Hvis itx har jeg kikket litt på Node 304 for sitter med det inntrykket fra reviewer at Bitfenix Prodigy er stor til å være itx case, da kunne man nesten heller gått for m-atx uansett. Formålet med den er først og fremst å fungere som en htpc, men jeg er nødt til å ha en del 3.5 plasser da den også skal lagre/dele all media i huset. Så kommer siste "ankepunkt". Jeg kan si at jeg er glad i å game (spesielt BF3) og driver å snuser litt på projektor etterhvert. Det kunne vært kult å hatt muligheten til for å få enn en HD7970 el. no etterhvert for å kunne være "alt" jeg trenger til stuen i en så liten, pen og stille boks som mulig. Totally confused for hva jeg bør gjøre, ihvertfall hvis jeg skal ta med muligheten for gaming i fremtiden. Blir det tilfellet vil jo ikke Node 304 ha nok 3.5 plasser til å kunne holde mer enn kanskje 2 disker. Hmm. need some advice guys Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Smått er godt, men så lenge du får den inn i TV-benken, er det egentlig om å gjøre å ha minst mulig kabinett? Spesielt hvis du også vil ha mulighet til å dytte inn et noenlunde OK skjermkort er det jo fort en nødvendighet med et bittelitt romslig kabinett. Her er et alternativ som lar deg putte inn "full bredde" ekspansjonskort. Jeg vet dog ikke hvor lange skjermkort den takler. Rettelse: den takler 24 cm lange kort, men kan ta opptil ca 35 cm om du fjerner det ene harddiskburet. Endret 28. desember 2012 av srbz Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Med HD7970 i Silverstone SST-LC17 må HDD-brønn i midten fjernes for å få plass. Ta en titt på denne,bedre en Silverstone SST-LC17. Jeg er kjempe fornøyd. Min gamer HTPC: http://www.diskusjon...owtopic=1474863 Med tanke på gaming HTPC-kabinett ville jeg vurdert en av disse: Node 605. GD 07 eller 08. Endret 28. desember 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Fikk veldig lyst på denne: http://www.arctic.ac...970.html?c=2182 Endret 30. desember 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Hahahaha fett.. Aldri sett lukket vannkjøling til GPU før, perfekt for dine 7970 reference da Fikk lyst på det selv men har bra nok temps med Vapor-x kjøleløsningen til Sapphire, og med trixx custom fan profil så er den ikke så alt for bråkete heller. Har bestilt deler til htpc'en btw. Falt på Node 304, i3 3225, p8h77-i, 8 gb ram, samsung 840 120gb og cx430w. Noen av delene er ikke på lager så må vel vente en ukes tid ca. Merker det klør litt i fingrene allerede etter å komme i gang med byggingen Bestemte meg for at det kun blir en budget htpc/nas i første omgang så får den evt oppgraderes til en itx gamer når penger til projektor til projektor er spart opp Takker for tips og forslag folkens, sov godt 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Nice.. Grattis Siden det blir en del gaming bør du se etter en DLP projektor. Selv har jeg veeeldig lyst på en DLP 1920x1080 true 120Hz projektor.. men disse finnes vel ikke ennu?. Får holde meg til min Optoma HD800X DLP 1920X1080 60Hz projektor en stund til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå