amalieei Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hei, Datamaskinen min er koblet til domene, selvfølgelig skoledomene. Med dette betyr det at jeg ikke får instalert noe på datamaskinen uten administratorrettiheter. For to år siden trikset jeg dette med at jeg instalerte en boot, som slettet passordet på admin, slik at jeg fikk full tilgang til adminbrukeren på min data. Husker dog ikke hva programmet het. i tilegg har jeg ingen brennplater. Prøver å instalere et nedlastet spill. Får verken instalert daemontools ellerspillet i seg selv. Hjelp plis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hva men å respektere systemet? Det er en grunn til at dere ikke skal ha administrative rettigheter. Den grunnen er vel årsaken til at din maskin ble reinstallert og som igjen beviser at du ikke bør ha administrative rettigheter. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Vil henvise til denne eldgamle tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821194 Særlig nå som det har vært skolestart dukker det opp mange spørsmål om hvordan en kan få admin-rettigheter på en maskin en har til utlån. Det er en grunn til at du ikke har fått admin-rettigheter på maskinen du har til utlån. Hvis du "tar over" admin-kontoen på maskinen bryter du antageligvis avtalen du har med skolen/jobben om å låne maskinen. I tilleg skaper dette hodebry for de som jobber med it og må rydde opp i maskinen når du kræsjer den. Vennligst respekter de som låner deg maskinen og ikke bruk forumet til å "hacke" deg inn på maskinen. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Spør de som er it ansvarlige på skolen din om de kan la deg få legge inn de programmene du ønsker, hvis de går med på alle eller noen av programmene så har du løst problemet uten å hacke systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå