Nikbob Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Heeei Jeg sitter med en AMD FX-6100! overklokket til 3,9ghz - standard 3,3 Og et Sapphire radeon HD 7950 3GB Jeg har store problemer med spill fks: lagg med 100fps + får striper på skjermen, bildet legger seg igjenn på skjermen, så kan ikke se noen ting, bare masse små ruter det er bildet av der det klikket altså... eh! Jeg har nettop hatt pcen på skjekk hos komplett å de fant ingen feil, så jeg aner ikke hva dette kommer av... Kan det være ram korte som gjør det, cpu? Ganske sikker på at det ikke er skjermkorte.. såja!! Takk for alt av svar Endret 27. desember 2012 av Nikbob Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 HVor stor PSU har du? hva e rresten av set-upen din? Hva slags spill er det og på hvilken innstilling? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Definitivt, i form av "bottlenecking", men dette høres ut som noe annet. Dårlig kort eller drivere. Lenke til kommentar
Nikbob Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) HVor stor PSU har du? hva e rresten av set-upen din? Hva slags spill er det og på hvilken innstilling? http://www.komplett....aspx?sku=751682 http://www.komplett....aspx?sku=638069 http://www.komplett....aspx?sku=585022 http://www.komplett....aspx?sku=650175 http://www.komplett....aspx?sku=635819 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168 Her Alle nye spill har jeg stort sett mye problemer med! Endret 27. desember 2012 av Nikbob Lenke til kommentar
GXT Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Hei! FX-6100 er ikke den beste prosessoren, men den får uten tvil jobben gjort de fleste steder. Jeg tror ikke at den er problemet, men ikke sitér meg på det. Det kommer jo selvfølgelig an på hva du prøver å spille også. Ikke forvent at den skal klare The Witcher 2 stabilt på ultra/high. Det klarer jo knapt nok en 3770K. Før du konkluderer med noe, sjekk at slikt som RAM-brikkene er i orden. Hos meg var det grunnen til en veldig laggy spillopplevelse, selv med 90+ FPS. 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Du kan eventuelt kjøre prossessoren din på stock frekvens for å utelukke om at overklokkingen skaper problemene. Videre synes jeg dette høres ut som om du har problemer med tearing. Forsøk å aktivere vsync i spillene dine. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Jeg har store problemer med spill fks: lagg med 100fps + får striper på skjermen, bildet legger seg igjenn på skjermen, så kan ikke se noen ting, bare masse små ruter det er bildet av der det klikket altså... eh! Jeg har nettop hatt pcen på skjekk hos komplett å de fant ingen feil, så jeg aner ikke hva dette kommer av... Dette lukter problemer med RAM eller VRAM, kjør memtest86+ fra minnepinne og prøv å sette skjermkortet inn i en annen maskin. Komplett finner veldig sjelden feil i min erfaring. Lenke til kommentar
Nikbob Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Hei! FX-6100 er ikke den beste prosessoren, men den får uten tvil jobben gjort de fleste steder. Jeg tror ikke at den er problemet, men ikke sitér meg på det. Det kommer jo selvfølgelig an på hva du prøver å spille også. Ikke forvent at den skal klare The Witcher 2 stabilt på ultra/high. Det klarer jo knapt nok en 3770K. Før du konkluderer med noe, sjekk at slikt som RAM-brikkene er i orden. Hos meg var det grunnen til en veldig laggy spillopplevelse, selv med 90+ FPS. Jaok, jeg tok ut det ene ram korte mitt nå, har bare 2 stykker! da fant ikke skjermen noe! satt i det andre jeg tok først, å prøvde på nytt! skrudde skjermen seg på å hørtes ut som pcen starte ordentlig! hmm... kan det ha vært ram korte da?? :SSS Endret 27. desember 2012 av Nikbob Lenke til kommentar
Nikbob Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2012 Tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen!! ^^ RAM korta som ga meg de stripene! nå er de borte Lagge ligger igjenn, men da er jeg knall sikker på at det kommer av fx cpu'n er ikke noe spesielt gaming cpu tror jeg! Skal kjøpe meg en amd phenom ||4 vist det er verdt det da? det kan jo dere fortelle meg, vist dere kan noe om den ! men, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Hvilke spill lagger det i? Det er ikke alle spill som er like avhengige av CPU. Det kan like gjerne skyldes skjermkortet hvis det er et krevende spill. Neste steg på stigen vil være en Intel firekjerners CPU. Du vil ikke se noen bedring med en PhenomII med mindre den overklokkes, men det kan du like greit gjøre med den du har nå. Lenke til kommentar
Nikbob Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Hvilke spill lagger det i? Det er ikke alle spill som er like avhengige av CPU. Det kan like gjerne skyldes skjermkortet hvis det er et krevende spill. Neste steg på stigen vil være en Intel firekjerners CPU. Du vil ikke se noen bedring med en PhenomII med mindre den overklokkes, men det kan du like greit gjøre med den du har nå. Har 70-170fps på black ops 2, men lagger når jeg svinger.. osv! da skal da gå helt smooth Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Mm, alt over 50fps vil sjeldent oppfattes som lagg. Kan være en form for microstuttering eller muse-lagg? Prøv å skru på Vsync. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Ville oppdatert bios, og kjørt en full reformatering og installert nyeste chipset drivere og skjermkort drivere. Lenke til kommentar
Nikbob Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Ville oppdatert bios, og kjørt en full reformatering og installert nyeste chipset drivere og skjermkort drivere. Har prøvd det! men det hjalp ingenting :/ Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 28. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2012 Dette er oftopic. Ka får du i super pi versjon 1.5 på 1M ?? Eg får ca 21 sec på samme klokk som deg Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 29. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) *random spørsmål* hva slags kabel har du til skjermen og hvor kjøpte du den hva slags skjerm har du? hvilket hovedkort har du? Endret 29. desember 2012 av stich_it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå