Per-Oskar Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Halla! Har koblet min 3TB Western Digital ekstern harddisk til mitt modem Zyxel P2812HNU-F3, og merket enable i file sharing i modemet, men det kommer ikke opp noen harddisk... Er dette for at den er for stor, eller? Står ingenting i bruksanvisninga om noen begrensning... Forsøkte nå med en 2GB usb stick, men den kom heller ikke opp... Edit: USB stick kom opp når jeg tok først disable, så enable file sharing. Men gikk ikke med den eksterne harddisken. Noen som har vært borti dette?? Takker for svar =) Endret 27. desember 2012 av Per-Oskar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Den må hvertfall være formatert med FAT32. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Mener å huske at 2812 kun støtter deling av minnepinner, ikke USB-HDDs. Edit: Husket visst feil, det skal fungere. Se s 27 her: ftp://ftp.zyxel.com/P-2812HNU-F1/P-2812HNU-F1_1.0.pdf Endret 27. desember 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Per-Oskar Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Den må hvertfall være formatert med FAT32. Hei=) Forsøker med formatering i exFat (var det eneste valget utenom NTFS), men fant dette på nettet: Extended File Allocation Table (exFAT) is the successor to the old FAT32 file system. Har satt disken på "vanlig" formatering, så det tar sin tid =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Tror du kan bruke denne for å formatere disken. Fungerer hvertfall fint til minnekort etc. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 FAT32 er et svært dårlig valg til store disker. Har max partisjon størrelse på 2TB. Og du mister typisk 40% av kapasiteten pga store cluster. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) FAT32 er et svært dårlig valg til store disker. Har max partisjon størrelse på 2TB. Og du mister typisk 40% av kapasiteten pga store cluster. Ja FAT32 er langt fra optimalt. Begrensningen hans til dette routermodemet gjør jo at det er filformatet som støttes (I følge Telenor). I brukermanualen er ikke filformater engang nevnt. Jeg bruker selv mediaserver på min egen PC. PLEX er f.eks en utmerket løsning som kan streame og konvertere film og annet media til mobil, nettbrett, PC, TV etc. Endret 29. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Per-Oskar Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Ja FAT32 er langt fra optimalt. Begrensningen hans til dette routermodemet gjør jo at det er filformatet som støttes (I følge Telenor). I brukermanualen er ikke filformater engang nevnt. Jeg bruker selv mediaserver på min egen PC. PLEX er f.eks en utmerket løsning som kan streame og konvertere film og annet media til mobil, nettbrett, PC, TV etc. Hei igjen =) Har formatert i fat32 nå (tok 26 timer), og nå funker det!! Tusen takk for god hjelp =)=) 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Formatering trenger bare ta et par sekunder hvis man velger quick format. Det som tar tid er å sjekke alle sektorene (full format). Resultatet blir nøyaktig det samme. 1 Lenke til kommentar
severman Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Hei jeg har en WB My book 1T NTFS koblet til mitt zyxel modem eneste probleme mitt er at sende / motta filer er på 1mb så tar så lang tid å overføre ting på 1gb etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå