Gå til innhold

Ønsker å bruke HTPC som tuner, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt om pirat greiene. Har bestemt meg for å ikke gå den vegen. men jeg har 2 stk HDPVR dekodere fra før av. Må jeg bare koble inn htpce'ene på coax uttaket bakpå dekoderene eller kan jeg droppe selve dekoderene og kun bruke htpc'ene?

Lenke til kommentar

Da trenger du en tuner for din singnaltype:

Parabol: DVB-S/S2(HD)

Bakkenett: DVB-T/T2

Kabeltv: DVB-C/C2

Deretter trenger du en CAM. Du får en slik når du bestiller "Kortleser for IDTV" som det så pent heter. Muligens vanskeligere å få tak i for satelitt.

For Canal Digital er det Conax som brukes, usikker på de andre.

Så trenger du et programkort. Dette koster vel rundt 300 i året. (Iallefall på CD)

Jeg er usikker på hvordan det er å dele en CAM og ett kort på flere tunere sånn uten videre. Hvis dette ikke lar seg enkelt gjøre så må man evt tenke på softcam. Men det er heller ikke lov å diskutere her, men lov på andre forum ..........

-C-

Lenke til kommentar

RiksTV bruker også Conax. Viasat og GET bruker andre standarder. Ingen av de offisielle CAMene, hverken fra Canal Digital eller RiksTV støtter mer enn én tuner. Dvs at hvis du vil dele CAM på flere tunere må du enten bruke softcam, eller bruke en uoffisiell CAM. En uoffisiell CAM som fungerer med Canal Digital er Mascom Conax CAM (kan deles mellom inntil 4 tunere). RiksTV fungerer kun med offisiell CAM, så der må du ha en CAM pr tuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...